חדשות בריאות

מד”א: השלג הכבד שירד במקומות שונים בארץ, לא עצר את הילודה ברחבי ישראל

0
0

בלילה האחרון (ד’), יילדו צוותי מד”א, שני תינוקות בתנאי מזג אויר קשים במיוחד תושבת צפת, בחודש ה-9 להריונה לא הצליחה להגיע לחדר הלידה עקב השלג הכבד, וילדה באמבולנס בדרך למרכז הרפואי “זיו” ◄ יולדת נוספת באזור מושלג במיוחד; קרית ארבע. צוות האמבולנס שהגיע למקום זיהה, כי היולדת עלולה ללדת כבר בדרכה לביה”ח בירושלים, החל לבצבץ ראשו של התינוק, וצוות הנט”ן, יילד את האישה בשלום ◄ לתינוקות ולאימהות שלום ◄ טיפים איך לשמור על אוכלוסייה שיכולה בקלות להיפגע מפגעי הקור- קשישים ותינוקות.
מד
מד”א: השלג הכבד שירד במקומות שונים בארץ, לא עצר את הילודה ברחבי ישראל

כידוע לכל, כוחות העזרה והסיוע הרפואי של מד”א, פועלים בימי סערה מסביב לשעון על מנת להעניק טיפול וסיוע לכל הנפגעים כתוצאה מנזקי הסערה בכל רחבי הארץ. בימי הסערה האחרונה, פעלו בין היתר, כוחות מד”א בצפון המושלג ובהרי ירושלים, שם פועלים האמבולנסים וניידות הטיפול נמרץ בכוננות שלג מלאה. במהלך היממה החולפת, טיפלו כוחות מד”א לצד הנפגעים הרבים, גם ביולדות שנזקקו לסיוע של אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ על מנת להגיע בבטחה לבית החולים, אחרי שבאזור מגוריהן ירד שלג כבד.

◄ תינוקות השלג של מד”א

גיל מאור, דווח לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; לילך אוחיון (בת 31), תושבת העיר צפת, נתקפה בצירי לידה בדיוק בשיאה של סערת השלגים שהתחוללה בעיר. עקב השלג הכבד שירד בעיר, נחסמו הכבישים, ולילך ובעלה יריב (בן 39), נאלצו להזמין אמבולנס של מד”א אשר הותאם במיוחד לנסיעה בשלג. האמבולנס המיוחד של מד”א עם השרשראות על הגלגלים המאפשרות נסיעה בשלג הגיע לביתם של הזוג, לקח את לילך והחל בנסיעה לעבר חדרי הלידה במרכז הרפואי זיו.

במהלך הנסיעה הודיעה לילך ל’צוות מד”א’, שהיא חשה בצירים חזקים ביותר, הנהג עצר את האמבולנס ותוך זמן קצר ילדה לילך בת במשקל 3.450 ק”ג. לאחר שהלידה הסתיימה הגיע אמבולנס טיפול נמרץ עם רופא, אשר לקח את לילך ובתה התינוקת ישירות אל חדרי הלידה ב’מרכז הרפואי זיו’, שם וידא הצוות הרפואי, כי לתינוקת וליולדת שלום.

יצוין, כי זוהי בתם השנייה של לילך ויריב אוחיון. לדברי יניב האב המאושר, התינוקת החמודה תיקרא בישראל; חנה, אחות קטנה לחיה, מושקה בת השנתיים ושלושה חודשים. מזל טוב!

אמש, התקבלה במד”א בעיר צפת קריאה על יולדת כבת 33, הנתקפת צירים בכל שתי דקות. צוות מד”א שהוזנק למקום פינה את היולדת לכיוון ’בית החולים זיו’ בעיר, אולם באמצע הדרך לבית החולים החלה הלידה עצמה. צוות האמבולנס הזעיק צוות טיפול נמרץ לסיוע, אולם לא היה בו צורך. בתוך האמבולנס, שפילס דרכו באיטיות בשלג הרב שכיסה את העיר, נולדה בקלות ובמהירות תינוקת בריאה לחלוטין. האם ובתה, הגיעו בשלום לבית החולים זיו בעיר צפת.

זכי הלר, דובר מד”א, מסר לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; מאוחר יותר, בסמוך לשעה 03:00 לפנות בוקר, התקבלה במד”א קריאה נוספת על יולדת באזור מושלג במיוחד; קרית ארבע. צוות האמבולנס שהגיע למקום זיהה, כי היולדת, עלולה ללדת כבר בדרכה לבית החולים, ועל כן, הזניק למקום גם צוות טיפול נמרץ. ניידת הטיפול הנמרץ שהגיעה למקום פינתה את היולדת בזהירות מביתה, כשהיא סובלת מציר בכל שתי דקות.

ניידת טיפול נמרץ של מד”א בקרית ארבע, בה התקבלה הלידה

לאור כמויות השלג הרבות שהצטברו על הקרקע, לא יכול נהג הנט”ן, להבחין בנתיבי הכביש, או במפגעים שונים בסביבתו ועל כן, החל בנסיעה איטית מאוד לכיוון ’בית החולים הדסה עין כרם’ בעיר ירושלים, המושלגת אף היא.

בעת שניידת הטיפול הנמרץ, חלפה בתוך הכפר בית עומאר, בדרכה לירושלים, החל לבצבץ ראשו של התינוק וצוות הנט”ן, יילד את האישה בשלום, בעוד נהג הניידת, ממשיך בנסיעה איטית במיוחד ובטוחה ככל הניתן לעבר בית החולים.

משהתקרבו לבית החולים, הוחלט לפנות את היולדת לביה”ח שערי צדק, הקרוב יותר, ולא להדסה- כפי שתוכנן בתחילה. לתינוק וליולדת, ששמרה על קור רוח לאורך כל הנסיעה הארוכה, שלום. מזל טוב!

▼ איך לשמור על אוכלוסייה שיכולה בקלות להיפגע מפגעי הקור- קשישים ותינוקות

במד”א, מזכירים לציבור, כי במזג אוויר קר שכזה, קיימת חשיבות רבה לשמירה על אוכלוסייה שיכולה בקלות להיפגע מפגעי הקור; קשישים, ותינוקות. על כן, מחדדים במד”א את ההנחיות לשמירה על ביטחונן של אוכלוסיות אלה;

● יש לדאוג לחימום הבית בטמפרטורה קבועה של 24 מעלות ולא פחות מ- 21 מעלות.

● יש לדאוג ללחות האוויר בחדר. ניתן להשתמש במכשיר אדים, על מנת להימנע מאויר יבש מדי.

● יש לדאוג לאטימה נאותה של פתחי הבית (חלונות, דלתות וכו’) ולהשאיר אוורור מבוקר בכדי להימנע מהרעלות CO שיכולות להיגרם משימוש בתנורי חימום.

● יש לבדוק את בטיחות התנורים בדירה, תוך הסתייעות באנשי מקצוע.

● לבוש נאות; יש להקפיד על לבוש נוח ומחמם עם כמה שכבות למניעת איבוד חום. בבוקר חשוב שהלבוש יהיה חם אף יותר, היות והגוף עדין לא פעיל דיו (מטבוליזם נמוך).

ביציאה החוצה, יש ללבוש כובע וכפפות בנוסף למעיל. גם בלילה, יש ללבוש ביגוד חם כולל גרביים. מומלץ שימוש בסדיני פלנל (שמחממים יותר) ולהקפיד על חימום החדר (באמצעים בטיחותיים).

● יש לוודא, כי שמיכות המונחות על גבי תינוקות וילדים, אינן כבדות מדי או מחממות מדי, על מנת למנוע מקרים של חנק או מוות בעריסה.

● במקומות בהם יצטבר קרח על המדרכות והכבישים, מתבקש הציבור להימנע מלנוע שם שלא לצורך, בשל ריבוי מקרים של החלקה ושבירת גפיים בעבר.

בנוסף, מד”א, קורא לציבור הנהגים לנהוג במשנה זהירות בשל תנאי הנסיעה הקשים והמכבידים ולדווח על כל תאונה עם נפגעים.

מנכ”ל מד”א, רמ”ג אלי בין; “לידות הן מאורע משמח במיוחד, ואני גאה בכוחות מד”א שהצליחו ליילד את הנשים ברוגע ובשלווה גם כאשר תנאי הדרך ותנאי מזג האוויר קשים במיוחד.

בשם משפחת מד”א, אני מבקש להביע הערכתי לצוותים הרפואיים שטיפלו בלידות ולאחל מזל טוב ורוב נחת ליולדות ולמשפחותיהן. נכון לשעה זו, ממשיכים כוחות מד”א בכל רחבי הארץ לשמור על כוננות גבוהה במיוחד לאור הסערה, ובאזורי הצפון, וירושלים, פועלים הכוחות ב’כוננות שלג’ מלאה”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן