תחבורה | רכב | תעופה

רשות ניקוז ונחלים קישון: שדה התעופה מגידו, מוצף בכמויות גשם חריגות שלא זכורות כמותן

0
0

250 מ”מ גשם, ירדו עד הבוקר (ג’), באזור אגן ההיקוות של הקישון ◄ למעט חריגים בודדים – אין הצפות באזורים מיושבים ◄ גן ילדים פונה ע”י המועצה המקומית קרית טבעון ◄ חמי חיים מנכ”ל רשות ניקוז ונחלים קישון; “המערכות שאנחנו מתחזקים לאורך השנה מוכיחות את עצמן עד כה, אבל יש לפנינו עדיין פרק גשם בלתי מבוטל”.
רשות ניקוז ונחלים קישון: שדה התעופה מגידו, מוצף בכמויות גשם חריגות שלא זכורות כמותן
רשות ניקוז ונחלים קישון: שדה התעופה מגידו, מוצף בכמויות גשם חריגות שלא זכורות כמותן

רשות ניקוז ונחלים קישון, מדווחת היום (ג’), כי באירוע הגשם האחרון, ירדו ב’אגן ההיקוות של הקישון’ (בין אזור ג’נין למפרץ חיפה) משקעים בסדר גודל של 250 מ”מ. מדובר בכמויות גשם חריגות שלא זכורות כמותן באזור אגן ההיקוות של הקישון בשני העשורים האחרונים.

מ’רשות ניקוז ונחלים קישון’, נמסר, כי בזכות העבודה שנעשתה ב’אגן ההיקוות של הקישון’ – ההצפות הן כמעט אך ורק בשטחים חקלאיים כאשר פֶשֶט ההצפה, מתנקז אל הנחלים המרכזיים, כך שהזרימה אינה פוגעת בישובים בנויים.

בשל כמויות המים הרבות, מוצף החל מאתמול שדה התעופה האזרחי במגידו, והוא מושבת מכל פעילות. השדה, נמצא בלב עמק יזרעאל, הוא מוקף שדות ומצוי בנמיכות גיאוגרפית. הוא הוצף, החל מאתמול. נחל קיני, הוא שעלה על גדותיו והציף את השדה.

אירוע נקודתי אחד של הצפה נרשם ב’קרית חרושת’ באזור צומת העמקים (סמוך לאזור הנקרא; חוות החיות).

הקישון, עלה שם על גדותיו. המים, התקרבו מאד למספר קטן של בתי מגורים. מדובר בבתים הנמצאים סמוך מאד לגדות הנחל. גן ילדים שנמצא בסמוך פונה על ידי המועצה המקומית קרית טבעון.

באזור מפרץ חיפה – התעלות המרכזיות זורמות, וטרם ידוע על נזקים. ב-נחל הגדורה, הזרימה מתנהלת ללא שום חריגות – תודות לעבודה של רשות ניקוז ונחלים קישון במהלך הקיץ.

מנכ”ל רשות ניקוז ונחלים קישון, מר חיים חֶמי, אמר הבוקר, כי; “המערכות השונות שאנחנו מתחזקים לאורך השנה, מוכיחות את עצמן עד כה, אבל יש לפנינו עדיין פרק גשם בלתי מבוטל”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן