סביבה | אקולוגיה

רשות ניקוז ונחלים קישון, מנעה התמוטטות קברים בבית עלמין מגדל העמק, ליד נחל צבי

0
0

פעולה מהירה של אנשי ’רשות ניקוז’ ו’נחלים קישון’, בבית עלמין מגדל העמק, ליד לנחל צבי, מנעה התמוטטות קברים בבית עלמין השוכן בסמוך לנחל צבי ◄ מנכ”ל רשות ניקוז ונחלים קישון; “הבנו את הרגישות הרבה וביחד עם עיריית מגדל העמק מצאנו פתרון יסודי לבעיית ההתחתרות שאיימה על בית העלמין”.
רשות ניקוז ונחלים קישון, מנעה התמוטטות קברים בבית עלמין מגדל העמק, ליד נחל צבי
רשות ניקוז ונחלים קישון, מנעה התמוטטות קברים בבית עלמין מגדל העמק, ליד נחל צבי

מבלי קשר למבול הניתך על פני הארץ, התברר, לאחרונה, כי מי נחל צבי, הסמוך למגדל העמק, החלו לחלחל אל מתחת לבית העלמין בעיר מגדל העמק, אל המקום מבעוד מועד, כפי שחזו, נזעקו אנשי רשות ניקוז ונחלים קישון אשר פעלו בשבועות האחרונים במרץ, כדי לייצב את ערוץ הזרימה ולמנוע חתירת מי הנחל אל מתחת לשטח הקברים. אלמלא, פעילותם של אנשי הרשות – הייתה עלולה הסערה הנוכחית, להביא לקריסתם של עשרות קברים.

דובר רשות ניקוז ונחלים קישון, מר עמי כברי, מסר לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; “בית העלמין של מגדל העמק, היה נתון בתחילת החורף בסכנת קריסה. הסיבה לכך, כאמור, הייתה חלחול איטי, ומתמשך של מי נחל צבי, הסמוך אל מתחת לשטח הקברים במקום.

רק פעולה נמרצת של אנשי רשות ניקוז, ו’נחלים קישון’, לייצוב גדות הנחל ולשמירה על ערוץ הזרימה, מנעה בסופו של דבר את הפגיעה החמורה בעשרות רבות של קברים. במצבו הקודם של תוואי הזרימה – אין ספק, כי בית העלמין, היה נפגע באורח חמור מגשמי הסערה הנוכחית”.

נחל צבי, זורם במורד – מכיוון הרי נצרת אל עבר עמק יזרעאל. בדרכו חולף הנחל על פני בית העלמין של מגדל העמק, המצוי בשטח גיאוגרפי נמוך יחסית. בשל הפיתוח המואץ של מגדל העמק וסביבתה, הלכו והצטמצמו השטחים שבהם התאפשר למי הגשמים לחלחל באופן טבעי אל בטן האדמה.

בשל כך, גברה מאד הזרימה בתוואי ערוץ נחל צבי, ובהגיעו אל שטח בית העלמין, הצטברו בו כמויות גדולות מאד של מים. בשל הלחץ הגדול על הנחל, החלה חתירת המים אשר גרמה לגדותיו להתפורר, ומים רבים חלחלו אל עבר בית העלמין.

זרימת המים ליד לנחל צבי לאחר הסדרת התמיכה לגדות הנחל

כאשר הוזעקו אנשי רשות ניקוז ונחלים קישון, לטפל בבעיה, החשש היה, כי חתירת המים, תגרום לקריסת קברים המונית בבית העלמין של מגדל העמק.

אנשי רשות ניקוז, ונחלים קישון, יצרו תוכנית לחיזוק משמעותי של גדות נחל צבי, באזור המדובר באמצעות אבנים מסותתות, אשר נבנו כמסלעה על גדות הנחל. העבודה החלה, כבר לפני כשלושה חודשים, והושלמה בשבועיים האחרונים.

כחלק מהפרויקט, נפתרה גם בעיית הגישה אל בית העלמין לקבורה אזרחית. אנשי ’רשות ניקוז’ ו’נחלים קישון’, בנו במקום גשר אשר חוצה את נחל צבי.

מנכ”ל רשות ניקוז ונחלים קישון, מר חיים חמי, אמר, כי; “נחל צבי, הוא עורק ניקוז משמעותי בעמק יזרעאל. נדרשנו לפעולה זריזה ולפתרון יסודי של בעיית ההתחתרות במקום. עשינו זאת בתיאום ובשיתוף פעולה מלא של אנשי העירייה, ותוך גילוי רגישות בשל מורכבות הנושא”.

ראש עיריית מגדל העמק מר אלי ברדה, אמר; “אני מברך על שיתוף הפעולה המצוין עם ’רשות הניקוז’ שעושה עבודה טובה בכל המרחב. כאשר נדרשה כאן פעילות דחופה לפתרון הבעיה בנחל צבי, הם נרתמו בזריזות, ונתנו מענה מקצועי ואיכותי”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן