כלבים

משרד החקלאות: בעלי כלבים לא מעוקרים או לא מסורסים, ישלמו יותר על רישיון החזקתם

0
0

השירותים הווטרינריים; מדי שנה, ננטשים בישראל, עשרות אלפי כלבים. כאשר רק 1 מתוך 10 ימצא בית (10%) ◄ כלב לא מעוקר או מסורס, תהיה גבוהה ב- 300 ₪ מאגרה לכלב מסורס או מעוקר ◄ פטור מאגרה מוגדלת, יינתן לכלב שגילו קטן מ-6 חודשים או לכלב שקיבל לפחות 8 חיסוני כלבת בחייו
משרד החקלאות: בעלי כלבים לא מעוקרים או לא מסורסים, ישלמו יותר על רישיון החזקתם
משרד החקלאות: בעלי כלבים לא מעוקרים או לא מסורסים, ישלמו יותר על רישיון החזקתם

השירותים הווטרינריים של משרד החקלאות, הודיע היום (ראשון), לכל בעלי כלבים, שאינם מעוקרים או לאלה שאינם מסורסים, כי ישלמו יותר החל מהשבוע על רישיון החזקתם. בעלי כלבים מעוקרים או מסורסים ישלמו 52.5 ₪ בלבד לשנה, האחרים, יאלצו לשלם תוספת של 300 ₪ לשנה.

דפנה יוריסטה, דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; “המטרה, היא לעודד בעלי כלבים לעקר ולסרס את כלביהם, כדי למנוע המלטת גורים רבים ההופכים לחסרי בית, ומביאים לבסוף להמתה מיותרת של כלבים שלא מוצאים בית שיאמץ אותם. על פי נתוני השירותים הווטרינריים של משרד החקלאות, ההערכה היא, כי מדי שנה, ננטשים בישראל עשרות אלפי כלבים. כאשר רק 1 מתוך 10 ימצא בית (10%).

יחד עם זאת, קיימים מקרים בהם לא ניתן לעקר או לסרס את הכלב. על כן, קבעו השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות תנאים למתן פטור מתשלום אגרת הרישיון המוגדלת בשל גיל, מצב בריאותי של הכלב או היותו כלב “גזעי”.

בישראל, כמו במדינות אחרות, יש כמות גדולה של כלבים נטושים, העולה על מספר המשפחות המוכנות לאמץ חיית מחמד אל חיקם. בישראל, רשומים כ- 400,000 כלבים מחציתם זכרים ומחציתם נקבות. מדי שנה, ננטשים בישראל עשרות אלפי כלבים, מרביתם גורים. רק 1 מתוך 10 ימצא בית (10%), רוב הכלבים האחרים חיים חיי סבל ונדודים ומוצאים את מותם בטרם עת.

בכדי לעודד את בעלי הכלבים לעקר או לסרס את כלביהם, נכנס בימים אלה לתוקפו התיקון לחוק ל’הסדרת הפיקוח על כלבים’, לפיו יחויב בעל כלב שאינו מעוקר או מסורס, באגרת רישוי מוגדלת, למעט כלבים העומדים בתנאים מיוחדים, ויקבלו פטור.

בשנים האחרונות, מסתמנת מגמת עלייה מתמדת במספר בעלי הכלבים שמסרסים ומעקרים את חיות המחמד שלהם והמודעות לנושא הולכת ועולה. קיימת שונות רבה בשיעור המעוקרים והמסורסים בין הרשויות השונות – בערים הגדולות השיעור גבוה משמעותית לעומת יישובים קטנים ובעלי אופי כפרי. מתוך הכלבים הרשומים כ- 60% מהנקבות מעוקרות, וכ- 20% מהזכרים מסורסים.

כל כלב במדינת ישראל, מחויב ברישיון החזקה. על פי התיקון ל’חוק אגרת הרישוי לכלב’ לא מעוקר או מסורס, תהיה גבוהה ב- 300 ₪ מאגרה לכלב מסורס או מעוקר. התעריפים החדשים נועדו, כאמור, לעודד את בעלי הכלבים לעקר ולסרס את כלביהם.

על פי התעריפים החדשים; בעד רישיון לכלב מסורס או מעוקר, ישולמו 38 ₪ לשנה, לעומתו בעד רישיון לכלב לא מסורס או לא מעוקר, ישולמו 338 ₪ לשנה. (בנוסף, תשלום בגין חיסון כלבת בין 14.5 ₪ לכלב מעוקר או מסורס ל- 29 ₪ לכלב לא מעוקר או לא מסורס).

◄ בישראל, רשומים כ- 400,000 כלבים מחציתם זכרים, ומחציתם נקבות

עם זאת, קיימים מקרים בהם לא ניתן לעקר או לסרס את הכלב, על כן קבעו השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, תנאים למתן פטור מתשלום אגרת הרישיון המוגדלת. הנוהל מסמיך את הרופאים הווטרינריים העירוניים ב’רשויות המקומיות’ להעניק את הפטור מתשלום אגרת הרישיון המוגדלת בשל גיל או מצב בריאותי של הכלב. בעד רישיון לכלב לא מסורס או לא מעוקר שקיבל פטור, ישולמו 38 ₪ לשנה.

על מנת להימנע מהאגרה המוגדלת, ’בעל הכלב’, יגיש בקשה בכתב ל’רופא וטרינר העירוני’ לפטור אותו מתשלום הסכום המוגדל אם עקב מצבו הבריאותי של הכלב סירוס או עיקור, יסכן בסבירות גבוהה את חייו או אם הכלב רשום ככלב גזעי (טהור גזע). במידה ולבעלי הכלב, קיימת השגה על החלטת הווטרינר העירוני, ניתן לערער על החלטתו בפני מנהל השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות.

על פי הנוהל שגובש במשרד החקלאות בשיתוף עם ארגון הרופאים הווטרינריים ברשויות המקומיות, ו’ארגון הרופאים הווטרינריים לחיות מחמד’, פטור מאגרה מוגדלת, יינתן לכלב שגילו קטן מ- 6 חודשים או לכלב שקיבל לפחות 8 חיסוני כלבת בחייו (קרי; גילו לפחות 8 שנים). פטור זה, יינתן אוטומטית על ידי הרשות המקומית, בעת חידוש הרישיון השנתי, ללא צורך בהגשת בקשה על ידי בעל הכלב.

בנוסף, ניתן להגיש, כאמור, בקשה לפטור מאגרה מוגדלת עקב מצב בריאותי של הכלב, אם הרופא הווטרינר המטפל של הכלב, סבור, כי הרדמה או ניתוח סירוס/עיקור, יסכנו בסבירות גבוהה את חייו של הכלב. בהצהרת הרופא הווטרינר, המטפל יצוין אם מדובר במצב קבוע או זמני. בעת בקשה בשל מצב בריאותי, בעל הכלב, יתחייב, כי ינקוט בכל האמצעים למנוע הזדווגות של הכלב.

הנוהל אף מגדיר אפשרות לקבלת פטור עקב היות הכלב “גזעי” (טהור גזע) בהנחה, כי הכלב רשום בתאגיד שאינו למטרות רווח, המנהל נתונים של כלבים טהורי גזע. על פי בדיקת השירותים הווטרינריים ב-משרד החקלאות, הארגון היחיד שעונה כיום לדרישות אלה בישראל, הינו; “ההתאחדות הישראלית לכלבנות”.

הנוהל המלא מפורסם באתר של משרד החקלאות, בכתובת; משרד החקלאות.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן