נדל"ן

תמ”א 38: אלפי תושבי תל אביב לא מודעים שהעירייה חיסלה האפשרות לקדם תמ”א 38

0
0

ב-9 בנובמבר 2012, הופקדה התוכנית שקובעת את המדיניות של עיריית תל אביב, לגבי התחדשות עירונית ברובעים; 3 ו-4. בנוסף, התכניות ברובעים; 3, ו-4 פוגעות באפשרות הכלכלית לקדם פרויקטים של תמ”א 38, ומונעות תוספת ממ”דים לדירות קיימות, אולם אלפים מתושבי העיר, אינם מודעים לכך, ואינם פועלים להגשת התנגדויות לתוכנית על מנת לנסות ולשנות את רוע הגזירה.
תמ
תמ”א 38: אלפי תושבי תל אביב לא מודעים שהעירייה חיסלה האפשרות לקדם תמ”א 38

האפשרות לקדם את תמ”א 38 (תוכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים קיימים), בפני רעידות אדמה, אשר נועדה לאפשר חיזוק מבנים שאינם בדרישות התקן לעמידות מבנים ברעידת אדמה, ברחבי ארץ ישראל, לדידם של אלפי תושבי תל אביב בבניין בו הם גרים הולכת ונמוגה, לפי שעה. אמנם, החלה התארגנות של תושבים, אבל המועד להגשת התנגדויות לתוכנית, יסתיים כבר בעוד שלושה שבועות. בכך בעצם חיסלה עיריית תל אביב, את האפשרות לקדם תמ”א 38.

עו”ד ענת בירן, מומחית ב’דיני תכנון ובניה’, מסבירה ל’פורטל כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; “התוכנית חוסמת את האפשרות להתחדשות עירונית, מקטינה ופוגעת בזכויות הבניה הקיימות במגרשים קטנים, ומקפיאה את הזכויות במגרשים גדולים.

עו”ד בירן, מספרת, כי; “ב-9 בנובמבר 2012, הופקדה התוכנית שקובעת את המדיניות של עיריית תל אביב, לגבי התחדשות עירונית ברובעים; 3 ו– 4. בנוסף, התכניות ברובעים; 3, ו-4 פוגעות באפשרות הכלכלית לקדם פרויקטים של תמ”א 38, ומונעות תוספת ממ”דים לדירות קיימות, אולם אלפים מתושבי העיר, אינם מודעים לכך, ואינם פועלים להגשת התנגדויות לתוכנית על מנת לנסות ולשנות את רוע הגזירה”.

“התכנית לרובע 3, חלה על השטח שבין הרחובות אוסישקין בצפון; הירקון, במערב; בוגרשוב, בן ציון, ו-מרמורק, בדרום; ו-אבן גבירול, במזרח. התכנית לרובע 4, חלה על השטח בין הרחובות בני דן, ו-קוסובסקי בצפון; אבן גבירול במערב; שאול המלך, ו-הרב גורן בדרום; ו-דרך נמיר, ו-נתיבי איילון, במזרח”.

על פי התוכנית ל’רובע 3’ על כ- 33,000 יח”ד, הנמצאות בתחום התוכנית תהיה אפשרות לתוספת של כ- 4000 יח”ד בלבד, כלומר, אין כמעט תוספת דירות כתמריץ לביצוע חיזוק בניינים בהתאם לתמ”א, והדבר מעיד על רצון של העירייה להקפיא את המצב הקיים כמות שהוא.

עו”ד ענת בירן, מוסיפה ומסבירה, כי; “עיריית ת”א, הציגה את התוכנית כ’תוכנית משביחה’ – אך למעשה היא מנציחה את המצב הקיים, ולכן, למעשה, זו תכנית פוגעת. היא שוללת אפשרות לקבלת הקלות בקווי בניין ובמספר קומות, ולא מאפשרת לנצל את מלוא זכויות הבניה בחלק מהמגרשים.

עו”ד בירן, מאשימה, כי; “התוכנית מתעלמת מהחלטת המועצה הארצית לאפשר תוספת של 2.5 קומות במקרה של חיזוק מבנים כנגד ’רעידת אדמה’ במסגרת תמ”א 38. התכנית אינה מעודדת בניית ממד”ים, כתוספת לדירות קיימות, וזאת למרות שחיוניותם של ממ”דים בעיר תל אביב לצורך הגנה על תושביה, כבר הוכחה לאחרונה במסגרת מבצע “עמוד ענן”.

עו”ד בירן, מייצגת היום חלק מתושבי רובע 3 בעיר תל אביב (מתחם בית חולים אסותא, לשעבר), במאבקם נגד התכנית המופקדת, וכן תושבים נוספים ברובע 3, ורובע 4. אך לדבריה; “יש עוד אלפי תושבים שנפגעים מהתוכנית ומועד הגשת ההתנגדויות עומד לפוג בעוד שלושה שבועות בלבד”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן