חדשות בריאות

מד”א: צוות אמבולנס התגייס למלא בקשה של חולה סופני להתפלל בפעם האחרונה בכותל

0
0

צוות מד”א, שהגיע על מנת להעביר חולה עם מחלה ממארת קשה מהעיר תל אביב לבדיקה בביה”ח בעיר ירושלים, קיבל בקשה מיוחדת; “סייעו לי להגיע לכותל המערבי אולי בפעם האחרונה” ◄ ארגון מד”א, אישר הבקשה, אנשי האבטחה בכותל המערבי, התגייסו, והחולה המרותק למיטתו הגשים משאלתו.
מד
מד”א: צוות אמבולנס התגייס למלא בקשה של חולה סופני להתפלל בפעם האחרונה בכותל

צוות אמבולנס מד”א מרחב דן, עם ’חובש רפואת חירום’ מת”ש יוני עוזיהו, שהגיע על מנת לקחת מהעיר תל אביב את חולה במחלה ממארת בשם; דוד שניר, לבדיקה שגרתית בבית חולים בעיר ירושלים, זכה להגשים את משאלתו – להתפלל בכותל המערבי. החולה, מר דוד, תושב תל אביב, סובל מכאבים עזים הנלווים לכל תזוזה שלו, ועל כן, נזקק לסיוע של צוות מד”א בהעברתו לבדיקה. במהלך הנסיעה לירושלים, ביקש להביט על הדרך מחלון האמבולנס, ולאחר הבדיקה הוא היה אמור לשוב אל ביתו, אך בטרם יצאו מהעיר ירושלים, הייתה לו בקשה קטנה מחובש רפואת החירום של מד”א, עוזיהו אשר ליווה אותו; “אני רוצה להגיע לכותל המערבי”.

הבקשה הפשוטה, לכאורה, אינה פשוטה כלל, ונזקקה לאישור מיוחד ולהתגייסות של אנשי הצוות הרפואי של מד”א, ואנשי האבטחה בכותל המערבי, שכן דוד מרותק למיטת הטיפולים. מר דוד, ביקש והסביר לצוות מד”א; “אני אדם מאמין, אפילו לבית כנסת, איני מסוגל להגיע, יש סיכוי סביר שלא יזדמן לי יותר עקב מחלתי להגיע לכותל, שכן הנסיעה מקשה עליי את הדרך ומצבי הבריאותי קשה״. לאור הבקשה המיוחדת מגן יוסי כהן, מנהל מרחב דן נתן את האישור וצוות האמבולנס, יצא לכיוון הכותל.

כאשר הגיעו לכותל המערבי, הסתייעו הפרמדיקים בשוטרי ומאבטחי האתר, שאישרו להם להגיע עד לכותל עצמו עם מיטת האמבולנס. החולה מר דוד, נרגש כולו, הניח תפילין, ושם פתק בין האבנים העתיקות, כשהוא מזיל דמעה מהתרגשות, ומודה ללא הרף לצוות הרפואי, ואילו אנשי הצוות הרפואי, הודו לו חזרה על כך שזיכה אותם במצווה גדולה – לקחת יהודי להתפלל במקום הקדוש ביותר ליהודים, ואולי בפעם האחרונה בחייו.

מת”ש יוני עוזיהו; “אני במד”א כבר 12 שנים בהם סייעתי לטפל באלפי בני אדם ופיניתי באמבולנס לא מעט חולים, מעולם לא נתקלתי במקרה מרגש שכזה, כאדם מאמין מר שניר, אפשר לי לעשות מצווה מאוד גדולה ביהדות, מצאתי את עצמי עמוד לידו סמוך לכותל כששנינו מזילים דמעה מתוך התרגשות”.

רמ”ג אלי בין, מנכ”ל מד”א, לא הסתיר גם הוא את הערכתו ואת התרגשותו של אנשי ארגונו המסורים והמתחשבים; “העבודה בארגון מד”א, דורשת בהחלט רגישות גדולה, ואני שמח שהיה בידינו להגשים לחולה את בקשתו ולהעניק לו את הזכות להתפלל בכותל המערבי. אנשי צוות מגן דוד אדום באמבולנס התרגשו גם הם מאוד, וציינו, כי זו הייתה עבורם זכות גדולה לסייע ואחד מהימים המיוחדים ביותר שהיו להם במסגרת עבודתם במד”א”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן