ספורט ישראל

השחיין יעקב טומרקין, נבחר לספורטאי השנה 2012 של הוועד האולימפי בישראל

0
0

אלה סמפולוב נבחרה כמאמנת השנה. סמפולוב, הובילה את הנבחרת האולימפית של ישראל ואת נטע ריבקין להישגים מרשימים לאורך הקמפיין בדרך ובמשחקי לונדון. הגולשת נעמי כהן, אלופת העולם לנוער 2012 ועימה הסייף יובל פרוייליך אלוף העולם לקדטים, אלוף אירופה, יוכתרו כספורטאי הצעיר של השנה.
השחיין יעקב טומרקין, נבחר לספורטאי השנה 2012 של הוועד האולימפי בישראל
השחיין יעקב טומרקין, נבחר לספורטאי השנה 2012 של הוועד האולימפי בישראל

הוועד האולימפי בישראל, לבחירת ספורטאי השנה של ישראל לשנת 2012, הנושא את שמו של יורם אוברקוביץ’ ז”ל, שעמדה להמליץ היום (ראשון) בפני הנהלת הוועד האולימפי בישראל, על בחירתו של נעם גרשוני מדליסט הזהב במשחקים הפאראלימפיים בטניס בלונדון 2012, לספורטאי השנה לשנת 2012, הודיעה היום להנהלה, כי בשל חוסר הבהירות בתקנון האירוע לגבי האפשרות שספורטאי המתחרה בספורט שאינו אולימפי, יזכה בתואר, החליטה להמליץ היום בפני ההנהלה, כי גרשוני, יקבל מ’הוועד האולימפי בישראל’ פרס מיוחד על ההישג יוצא הדופן שלו, ב’ערב ספורטאי השנה לשנת 2012’, שיתקיים בסןף ינואר 2013.

הוועדה, המליצה גם על בחירתו של השחיין יעקב טומרקין, מהעיר אשדוד, לתואר ’ספורטאי השנה לשנת 2012’. כזכור, סיים השחיין טומרקין, במקום השביעי בגמר המשחה ל-200 מטר גב במשחקים האולימפיים בלונדון, הישג שיא של שחיין ישראלי בכל הזמנים, וזכה השנה בשתי מדליות ארד באליפות אירופה השנה ב-100 מטר וב-200 מטר גב.

יעקב יאן טוּמַרקין (נולד ב-15 בפברואר 1992) הוא שחיין אולימפי ישראלי. בעל הישג שיא של שחיין ישראלי בכל הזמנים, המקום השביעי בגמר משחה אישי (משחה 200 מטר גב באולימפיאדת לונדון (2012)). זכה בשתי מדליות ארד באליפות אירופה בשחייה (דברצן 2012), אלוף ישראל, ושיאן ישראל, מחזיק בשיא הישראלי במשחים ל-100, ול-200 מטר גב, והיה אלוף אירופה לנוער, וסגן אלוף אולימפי לנוער.

הנהלת הוועד האולימפי בישראל, קיבלה את המלצות הוועדה, ואישרה את הבחירה. עוד יוכתרו בערב זה; אלה סמפולוב כ’מאמנת השנה’. המאמנת סמפולוב, הובילה את הנבחרת האולימפית של ישראל, ואת נטע ריבקין להישגים מרשימים לאורך הקמפיין בדרך ללונדון ובמשחקי לונדון.

הגולשת נעמי כהן, שזכתה בתואר אלופת העולם לנוער 2012 (זכתה בתואר באוקטובר שנה זו), זכתה השנה, קודם לכן (יולי) במדליית כסף באליפות העולם, ובמדליית כסף באליפות אירופה לנוער, והיא תוכתר כ’ספורטאית השנה הצעירה’.

הסייף יובל פרוייליך, מחזיק בתואר אלוף העולם לקדטים, אלוף אירופה (קבוצתי), סגן אלוף אירופה אישי קדטים, מדלית ארד אליפות אירופה לנוער, יוכתר כ’ספורטאי הצעיר של השנה’.

הנהלת הוועד האולימפי בישראל, מסר עוד כי אישרה היום את התקציב השנתי של הארגון בסך 14,545,000 ש”ח.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן