תאונת דרכים | תנועה

תחקיר ’מבט שני’, חושף את הטיפול הלקוי של הרשויות בכביש 31, המכונה כביש הדמים

0
0

ביורוקרטיה, הזנחה, וגלגול אחריות, נחשפים בתחקיר “מבט שני” בערוץ הראשון; “כביש הדמים” ◄ שמואל ריפמן ראש המועצה האזורית רמת הנגב, מאשים באופן נחרץ את הבדואים ברוב התאונות; “ב’חברה הלאומית לדרכים’, שעוסקת בעבודות הרחבת הכביש מנהלים עם הבדואים משא ומתן מתיש, כדי להפקיע קרקעות לטובת ההרחבה…”.
תחקיר ’מבט שני’, חושף את הטיפול הלקוי של הרשויות בכביש 31, המכונה כביש הדמים
תחקיר ’מבט שני’, חושף את הטיפול הלקוי של הרשויות בכביש 31, המכונה כביש הדמים

תחקיר “מבט שני” בטלוויזיה הישראלית בערוץ הראשון, חושף את הסיפורים הקשים שמאחורי ה”טיפול” ב’כביש 31’ בין להבים לעיר ערד, בו נהרגו עשרות בני אדם בתאונות דרכים בשנים האחרונות. הכביש, שבעייתיות הנסיעה בו ידועה היטב לרשויות, לא זוכה לטיפול הולם. התחקיר חושף שורה של האשמות קשות בין הרשויות השונות כאשר משפחות ההרוגים נותרות המומות ואלפי נהגים נמצאים בסיכון יומיומי. “מבט שני” תשודר ביום רביעי, 19.12 בשעה 21:00 בערוץ הראשון.

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית, ניתן ללמוד, כי “כביש 31”, הוא כביש רוחב המתחיל ב’צומת להבים’ וחולף דרך להבים, לקיה, חורה, כסיפה, והעיר ערד, ומסתיים בצומת זוהר סמוך לים המלח. אורכו כ-70 ק”מ. הכביש הינו ציר רוחב עיקרי המחבר את כביש 90 לכביש 40 לכיוון מרכז הארץ, ולכביש 60 לכיוון באר שבע.

בתחילת 1961, בוצעו עבודות המדידה של הקטע המערבי של הכביש מלהבים לערד‏ וביולי 1961, הוחל בסלילת הכביש. התחלת העבודה, צוינה בטקס בנוכחותו של מי שהיה אז שר האוצר מר פנחס ספיר. עבודות העפר על הכביש נמשכו עד מאי 1962, ואז הוחל בהנחת תשתיות.

במחצית השנייה של 1962, בוצעו עבודות הזיפות, והכביש נחנך בפברואר 1963‏. במעמד החנוכה, נקרא הכביש על שם גרשון דובנבוים איש הפלמ”ח אשר נהרג באזור. בקטע המזרחי של הכביש, מערד לים המלח, החלו עבודות הפריצה ביולי 1961, אך הם לקחו זמן רב יותר בגלל המתווה התלול של הכביש, והסתיימו בספטמבר 1962‏. קטע זה של הכביש נחנך ביוני 1964‏.

למרות חשיבותו, הכביש הדו-מסלולי והחד-נתיבי; ’כביש 31’ מ’להבים’ גבה בשנים 2010-2012, יחד 30 הרוגים. מאות בני אדם נוספים, נפצעו על הכביש המתפתל, נטול גדרות בטיחות ומעקות הפרדה.

בשנת 2010, החלה החברה הלאומית לדרכים בישראל, בביצוע פרויקט להרחבת הכביש לדו-נתיבי בשני המסלולים.

הפרויקט כולל הקמת אי תנועה רחב ומגונן בין המסלולים. הובטח, בעבר, כי במסגרת העבודות יבוצע טיפול אינטנסיבי לפיתוח הנופי ולגינון בשולי הדרך, יוקמו מדרכות ותותקן תאורה לכל אורך הקטע.

בנוסף, ייסלל שביל אופניים ויוצבו מעקות בטיחות לכלי רכב ולהולכי רגל. בצומת הכניסה לעיר ערד, יוצב רמזור להסדרת התנועה בין כביש 31 לרחובות שמיר וקנאים. העבודות צפויות להסתיים בשנת 2014.

ביום רביעי 19.12 בשעה 21:00, יביא תחקיר “מבט שני”, את סיפוריהם הקשים של משפחות שאיבדו על הכביש המדמם את יקיריהם; יהודים, בדואים, ילדים, ומבוגרים.

תוואי הדמים, מוכר כבר שנים ככזה, אולם רק באחרונה, העבירה הממשלה את התקציבים לשפרו. אנשי האוצר, שרואים בכל ישראלי הרוג, הפסד של 5 מיליון שקל בתל”ג, בחרו רק לאחרונה, סופסוף להשקיע בעבודות כמיליארד שקלים. הביורוקרטיה, מתברר, “הורגת גם את הסטטיסטיקה”.

שמואל ריפמן ראש המועצה האזורית רמת הנגב, שבתחומה עובר הכביש, מאשים באופן נחרץ את ה’בדואים’ ברוב התאונות; “ב’חברה הלאומית לדרכים’, שעוסקת בעבודות הרחבת הכביש מנהלים עם הבדואים משא ומתן מתיש, כדי להפקיע קרקעות לטובת ההרחבה…”.

“ב’רשות הלאומית לבטיחות בדרכים’, עושים פעולות הסברה נרחבות בקרב ה’בדואים’; בעמותת “אור ירוק”, זועקים, כי הכול נעשה לאט ומאוחר מדי, ואחרי כל אלה, במאות בתים בכל הארץ, ממשיכות לדמם מאות המשפחות של נפגעי כביש הדמים”.

’מבט שני’ תוכנית הטלוויזיה לתחקירים עיתונאיים, תשודר ביום רביעי, 19.12 בשעה 21:00 ב’ערוץ הראשון’ של רשות השידור.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן