גיל הזהב | זקנה | גרונטולוגיה

אלצהיימר (Alzheimer): עמותת מלב”ב, מציעה פתרון לחולים הנמצאים לבדם בביתם

0
0

עמותת מלב”ב, העמותה היחידה בארץ המטפלת במאות רבות של חולי מחלת אלצהיימר (Alzheimer), ע”י מרכזי יום, ומוקד מיוחד לבני המשפחה, פתחה לראשונה בישראל, בטיפול חדש וחדשני המגיע עד לבית המטופל ◄ מוטי זליקוביץ, מנכ”ל העמותה; תוכנית “מלב”ב עד הבית”, מציעה דרכים לשיפור איכות החיים של החולה.
אלצהיימר (Alzheimer): עמותת מלב
אלצהיימר (Alzheimer): עמותת מלב”ב, מציעה פתרון לחולים הנמצאים לבדם בביתם

חולי האלצהיימר (Alzheimer*) בישראל, אשר אינם זוכים לתמיכה ועזרה מהמדינה נתקלים בקשיים קשים מנשוא והנטל בטיפולם נופל על בני המשפחה הסובלים מכך בכל רגע. עמותת מלב”ב, העמותה היחידה בארץ המטפלת במאות רבות של חולים על ידי מרכזי יום, ומוקד מיוחד לבני המשפחה, פתחה בטיפול חדש וחדשני המגיע עד לבית המטופל. תחת התוכנית; “מלב”ב עד הבית”, מציעה העמותה, מספר פתרונות למען החולים ובני משפחותיהם.

יצויין, כי התוכנית “מלב”ב עד הבית”, עובדת רק במספר מקומות מוגבל בארץ, ובין היתר באזור ערי השרון, והשפלה, בה מתגוררים מאות של חולים במחלה.

הטיפול החדשני היחיד בארץ, כולל; תרפיסטים מוסמכים, ומומחים בעבודה עם קשישים, הפעלת תוכנת “סביון” לשיפור ושימור הזיכרון, מתן אפשרות לרכישת התוכנה בכמה שפות, מגוון רחב של טיפולים; מוזיקה, תנועה, אמנות, גינון, בעלי חיים, ועוד, ליווי אישי, הדרכה, וסיוע בהתמודדות היומיומית, אירוח אישי והקלה על בני המשפחה, עזרה סוציאלית.

“מטרתנו היא להקל, וללמד את המשפחה איך להתמודד עם המחלה”, מסביר מנכ”ל העמותה מר מוטי זליקוביץ; “תוכנית “מלב”ב עד הבית”, מציעה בעצם דרכים כיצד ניתן לשפר את איכות החיים של החולה, ולגלות לו, כי לא הכל אבוד, וכי עדיין, ניתן לעכב את התופעות הקשות של המחלה”. הטיפול והעזרה הינם בתשלום. לפרטים; 1-700-70-4533, ובאתר; עמותת מלב”ב.

◄ מחלת אלצהיימר

לפי נתוני ’האגודה הבינלאומית לאלצהיימר’, ישנם 35.6 מיליון איש בעולם הסובלים מהמחלה ובישראל, לבדה יש למעלה מ-120 אלף כאלה. בשנת 2050, הצפי העולמי עומד על 115 מיליון חולים.

מחלת אלצהיימר, (Alzheimer), (ובקצרה אלצהיימר) היא מחלה קשה ומתקדמת של מערכת העצבים המרכזית, הנפוצה בייחוד (אך לא רק) בקרב קשישים. היא מתבטאת בנוון איטי, ומתמשך עד למוות של תאי העצב במוח.

המחלה תוארה לראשונה ב-1906, על ידי החוקרים הגרמנים אלואיס אלצהיימר (Alois Alzheimer) ואמיל קרפלין (Emil Kraepelin). מחלת האלצהיימר בשלב המתקדם תגרום בהכרח למותו של החולה, אמנם בדרך עקיפה.

באופן כללי, מחלת אלצהיימר, מתאפיינת בירידה קוגניטיבית, כאשר בהתחלה בולטת בייחוד הפגיעה בזיכרון. עם הזמן נפגעים גם תפקודים עליונים אחרים של המוח כמו ההתמצאות, יכולת החשיבה, והסקת המסקנות, ועוד.

עם המשך הניוון המוחי נפגעת גם הפעילות המוטורית של החולה, כמו; כושר ההליכה, נפגע כושר האכילה והשליטה על הסוגרים. בשלבים המתקדמים, החולה הוא חסר ישע, הזקוק לעזרה בכל פעולותיו. סיבוכים שונים, כמו; מחלות זיהומיות או פצעי לחץ, מביאים לבסוף למותו של חולה מחלת אלצהיימר.

* עוד על מחלת אלצהיימר.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן