מסחר | תעשייה

שר התמ”ת מר שלום שמחון בפורום מנכ”לים בתעשייה: ’עסקת חבילה’ במשק, כבר עכשיו

0
0

שר התמ”ת, שמחון; “לו המערכת הייתה אחראית – היה התקציב מאושר כעת בלי קשר לבחירות״ ◄ הכלים המרכזיים להפעלת המשק נמצאים ב’תמ”ת’ הצמיחה בשנים הבאות, תלויה בשילוב של חרדים, וכן ערבים בשוק העבודה ובהגדלת הייצוא הישראלי. המשק הישראלי קטן, ותלוי ב’ייצוא’ ◄ הניסיון לברוח לבחירות במקום לאשר תקציב, הוא לא נכון”.
שר התמ
שר התמ”ת מר שלום שמחון בפורום מנכ”לים בתעשייה: ’עסקת חבילה’ במשק, כבר עכשיו

שר התמ”ת מר שלום שמחון, שהופיע הבוקר (חמישי), במפגש ’פורום מנכ”לים בתעשייה’ שארגנה ’התאחדות התעשיינים’, קרא להתאחדות התעשיינים, להניח ’עסקת חבילה במשק’ לקראת אישור תקציב הממשלה הבא; ״אי אפשר, יהיה להרים תקציב שייכנס לתוקפו ביולי 2013, בלי שתהיה עסקת חבילה במשק. יש להכין עסקה כזו כבר היום. אין טעם לחכות ליום שאחרי. אנו נכנסים תקופה של אי יציבות כלכלית מתמשכת. התקציב הבא עלול להיות אף הוא תקציב ביניים”.

השר שמחון, אמר, כי גם המגזר היצרני, וגם ה’עובדים’, יצטרכו לתת את חלקם בקיצוצים המתקרבים, וכי צר לו ש’מערכת הבחירות לכנסת ה-19’ לא עוסקת מספיק בשאלת הכנסת אנשים נוספים לשוק העבודה, מהמגזר החרדי, ו’מגזר המיעוטים’. מישהו אמור לייצר את מקומות העבודה עבור עובדים אלו, ומי שאמור לעשות זאת אלו הם; התעשיינים. אבל הם לא יוכלו לעשות זאת בחודשים הבאים. אני מאד מודאג בשבועות האחרונים בשל העובדה שהמשק עלול להיעצר בחודשים הקרובים משום שאין תקציב מאושר.

אם תקציב הבסיס של ’מרכז ההשקעות’ עומד על 0, זה אומר שעלינו לפנות בכל שאלה ועניין ל’חשבת הכללית’. הוסיפו לזאת את העובדה שמנהל מרכז השקעות מר חזי צאיג, עומד לעזוב את תפקידו, ומינוי מחליפו הוקפא, לפי שעה, בשל מערכת הבחירות, והרי אנו נכנסים לסוג של כאוס…”.

שר התמ”ת, מר שמחון, הוסיף, וקבע, כי; ״התקציב הוא הכרחי עבור המגזר היצרני. אם המערכת הייתה אחראית היא הייתה מאשרת את תקציב המדינה עכשיו בלי קשר לבחירות. הניסיון לברוח לבחירות במקום לאשר תקציב הוא לא נכון. לשמחתי משרד התמ”ת, הפך לאחד המנועים העיקריים במשק, ודבר זה ילך ויתעצם בשנים הבאות משום שהכלים המרכזיים להפעלת המשק, נמצאים ב’תמ”ת’ הצמיחה בשנים הבאות, תלויה בשילוב של חרדים, וכן ערבים ב’שוק העבודה’ ובהגדלת ה’ייצוא הישראלי’. המשק הישראלי קטן, ותלוי ב’ייצוא’.

אסור לנו להיכנס ל’בידוד בינלאומי’. אני מקווה שלא נאלץ להיכנס לפינות בהן היינו לפני שנים. אני זוכר את עצמי לפני שנים עובר מסופרמרקט לסופרמרקט במדינות סקנדינביה שהחרימו תוצרת ישראלית. אני מוטרד, וחושש שאנו נכנסים לסיבוב שני, רק חריף יותר”.

שר התמ”ת, קרא ל’התאחדות התעשיינים’ להגביר את נוכחותה בארגונים הבינלאומיים ששם נחתכים נושאים אלו; ״אנו מחויבים להגדיל את הייצוא, אך זה מתנגש עם המציאות הפוליטית בה אנו נמצאים” – סיכם השר שמחון.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן