דימונה

משרד התמ”ת: מסייעים ל’מפעל כיתן’ בדימונה שנקלע לקשיים

אסתר אלדן, מנכ"לית החברה; "לאחר שנים רבות של הפסדים כבדים, לא נוכל להמשיך ביצור. ננסה לדאוג לעובדיה לתעסוקה חלופית ישולמו למפוטרים מלוא תנאיהם ◄ מרכז ההשקעות במשרד התמ"ת, ניהל מגעים מתקדמים עם חברה במרכז הארץ מתחום הטקסטיל להעתקת פעילותה לדימונה ◄ התמ"ת, פנה אל משרד האוצר לקבלת מידי לטובת העתקת המפעל.
0
0
משרד התמ"ת: אנו פועלים לסייע ל’מפעל כיתן’ בדימונה שנקלע לקשיים המביאים לסגירתו
משרד התמ”ת: אנו פועלים לסייע ל’מפעל כיתן’ בדימונה שנקלע לקשיים המביאים לסגירתו.

משרד התמ”ת, פועל לסייע ל’מפעל כיתן’ שנקלע לקשיים, זאת לאחר הודעת חברת הטקסטיל “כיתן”, היום (ראשון), כי תסגור את המפעל שלה בעיר דימונה, כבר בסוף החודש הזה. נודע, כי בהנחיית שר התמ”ת מר שלום שמחון, נערך משרד התמ”ת לסייע למפעל כיתן בדימונה, וזאת לאור הערכה, כי המפעל, לא יוכל להמשיך לפעול לאורך זמן.

מרכז ההשקעות במשרד התמ”ת, מסר, כי ניהל מגעים מתקדמים עם חברה במרכז הארץ מתחום הטקסטיל להעתקת פעילותה לדימונה. על פי הסיכום המפעל, יעסיק כ-250 עובדים, ויקלוט את מרבית ’מפוטרי כיתן’.

עלות העתקת המפעל מסתכמת בכ-30 מיליון ₪. משרד התמ”ת, פנה אל משרד האוצר לקבלת מידי לטובת העתקת המפעל.

בהודעה מטעם במפעל “כיתן” בעיר דימונה, נאמר, כי מועסקים בו כ-40 עובדים. החברה, תמשיך להעסיק כ-150 עובדים בארץ ובעולם. החברה, הוסיפה, כי תשלם את כל תנאי שכרם ואת מלוא פיצויי הפיטורים שלהם, וכי “כיתן”, תמשיך בפעילותה ותייבא מוצרי טקסטיל מטורקיה.

אסתר אלדן, מנכ”לית מפעל “כיתן” בדימונה, הודיעה, כי; “לאחר שנים רבות של הפסדים כבדים, לא נוכל להמשיך בייצור, אנו עושים מאמצים להשכיר את שטח המפעל לחברה תעשייתית אחרת, וזאת על מנת לספק מקומות תעסוקה לעובדים שיסיימו עבודתם במפעל”.

אלדן, הוסיפה, כי; “בשנתיים האחרונות, כבר הושכרו חלקים משטחי המפעל, לשתי חברות אחרות בתחום התעשייה והלוגיסטיקה, כאשר רבים מעובדי המפעל, נקלטו ע”י חברות אלה”.

◄ “סגירת מפעל כיתן -תוצאה של מדיניות ממשלתית, שאינה מאפשרת למפעלים לפעול בישראל

“סגירת מפעל כיתן, היא תוצאה של מדיניות ממשלתית, שאינה מאפשרת לתעשייה לפעול בישראל- המיסים על התעשייה נמצאים בעלייה מתמדת, ומנגד המכסים על היבוא מבוטלים. מדיניות זו, שוחקת את כושר התחרותיות של התעשייה והתוצאה היא שמפעלים רבים נאלצו בשנים האחרונות לסגור את שעריהם ולהעביר את פעילותם לחו”ל.

יש להפחית את עומס המיסים על התעשייה ולהעלות את רמת הרכש הממשלתי ממפעלים המייצרים בישראל, כך שיעודדו את צמיחת מפעלי הטקסטיל ולא את סגירתם” – אמר נשיא התאחדות התעשיינים, מר צביקה אורן.

צביקה אורן, נשיא התאחדות התעשיינים

על פי צו שנחתם לפני כארבעה חודשים, צפויים להתבטל כל המכסים על יבוא מוצרי הלבשה לישראל ב-1 בינואר 2013. בניגוד לטענת משרד האוצר, כי ההפחתה תטיב עם הצרכן, ביטול ה’מכסים’, ייטיב אך ורק עם היבואן, ואילו הצרכן הפרטי לא ייהנה מההטבה במחיר הקצה של מוצרי הלבשה.

כמו כן, ביטול המכסים, יוביל להפסד הכנסות למדינה בהיקף של מאות מיליוני שקלים בשנה, בתקופה בה הממשלה מחפשת מקורות תקציביים ומעלה מסים עקיפים וישירים לצרכנים ולמגזר העסקי. על כן, נשיא התאחדות התעשיינים, מר צביקה אורן, קורא לממשלה לעצור באופן מיידי את מתווה הפחתת המכסים.

נשיא התאחדות התעשיינים, מר צביקה אורן, מתריע, כי; “במידה והממשלה לא תשנה את מדיניותה באופן מיידי, מפעלים רבים אחרים ילכו בעקבות כיתן ויסגרו את מפעליהם בארץ, כשהמשמעות היא אבטלה, ואובדן הכנסות למדינה. הפחתת המכסים אינה מוזילה את המוצרים לצרכנים, אלא פוגעת בהם על ידי הטלת מיסים נוספים, שנועדו לסגור את החור שנוצר בקופת המדינה בהיקף של 13 מיליארד שקל. הממשלה צריכה לעצור באופן מיידי את מתווה הפחתת המכסים ולגבש תוכנית ממשלתית שתציל את התעשייה בישראל”.

יו”ר איגוד הטקסטיל בהתאחדות התעשיינים, מר רמזי גבאי, הוסיף, ואמר, כי; “סגירת מפעל כיתן, היא תולדה של העלאת מחירי התשומות- חשמל, אנרגיה וארנונה – באופן שיטתי על ידי הממשלה. בנוסף החליטה הממשלה להפחית מכסים על יבוא הטקסטיל, שיובילו ליבוא פרוע שיפגע בתעשייה המקומית”.

☚ פרופיל החברה

כיתן תעשיות טקסטיל בע”מ, הינה חברת בת של “כלל תעשיות והשקעות בע”מ”, השייכת לקבוצת IDB אחת מחברות ההשקעות הגדולות בישראל. “כיתן”, מהווה את “חוד החנית” בייצור ובעיצוב של מוצרי טקסטיל לבית יותר מ- 50 שנה, מאז נוסדה ב-1958. כיתן מתמחה בפיתוח, ייצור ושיווק מוצרי טקסטיל לבית בארץ, ובעולם בזכות השימוש בעיצובים עדכניים ובתקנים בינלאומיים גבוהים ביותר. במשך שנים של עשייה ענפה והצלחה בינלאומית, כיתן, הפכה למותג המוביל בתחום הטקסטיל לבית, וקבע סטנדרטים ליעילות ומקצוענות.

כיתן, מעצבת ומייצרת מצעי מיטה ומגוון מוצרים לאמבטיה של המותגים המובילים במקביל למגוון מוצרים המיוצרים כ”מותג פרטי” (PRIVATE LABEL).

סטודיו הבית של כיתן, מציג קולקציות מפתיעות, חדשניות ומושכות תשומת לב. החל מעיצובים “טרנדים”, “נועזים” ועד לעיצובים “קלאסים” ו”יוקרתיים” – הכול בהתאם לדרישות הלקוח הספציפי ובהתאמה לדרישות השוק.

☚ המפעל

מפעל הייצור של כיתן, מאפשר ייצור טכנולוגי מתקדם בסטנדרטים הגבוהים ביותר;

אריגה; מפעל כיתן, מתמחה באריגת אריגים חלקים ובעלי מרקם עם צפיפות חוטים גבוהה הן עבור סדינים והן עבור כיסויי מיטה. מצעי החברה עשויים מבדי סאטן ופרקל במטווה פשוט בעלי צפיפות חוטים גבוהה, וכן בדי שתי וערב עדינים מאוד. עבור כיסויי המיטה מציעה כיתן מגוון רחב של בדי 100% כותנה או שילובי כותנה עשירים, כגון; כותנה/פשתן או כותנה/ויסקוזה, הנארגים תוך שימוש בחוטים צבועים וחלקים, עם מבנים שונים לרבות דמשקאי, ג’קארד, דמוי טלאים, ואריגים מרובי שכבות אחרים.

צביעה והדפסה; מפעל כיתן,מתמחה במספר טכניקות צביעה: צביעה רציפה ראקטיבית, צביעה רציפה בפיגמנטים וצביעת פוליאסטר. לחברה יכולת הדפסה של עד 16 צבעים שונים.

גימור; מפעל כיתן, טיפולי הגימור שפותחו על ידי כיתן, כגון; Easy-Care, ללא גיהוץ, טיפולים אנטי–בקטריאליים וכד’, מבטיחים את איכות הבדים לאורך זמן.

תפירה; מפעל כיתן, מציע פעילות גזירה ותפירה מתקדמת, בעלת יכולת שילוב מוצרים איכותיים באלמנטים דקורטיביים אלגנטיים, הן לשיווק המוני והן עבור קולקציות עילית.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן