מסחר | תעשייה

שר הפנים, אלי ישי, קורא בעקבות מבצע ’עמוד ענן’, להקמת ועדת שרים לתעשייה

0
0

שר הפנים מר אלי ישי; “הועדה לבחינת נושא התעשייה, תבחן את הנושאים השונים איתם מתמודדת התעשייה על בסיס יומיומי, בהם; תעריפי הארנונה, המים, החשמל, חיבור לגז טבעי, ועוד… יש לפעול להורדת התשומות שאיתן נאלצת להתמודד התעשייה, על מנת לעודד מקומות עבודה”.
שר הפנים, אלי ישי, קורא בעקבות מבצע ’עמוד ענן’, להקמת ועדת שרים לתעשייה
שר הפנים, אלי ישי, קורא בעקבות מבצע ’עמוד ענן’, להקמת ועדת שרים לתעשייה

שר הפנים מר אלי ישי, קורא להקים ’ועדת שרים לבחינת נושא התעשייה’, בעקבות מבצע ’עמוד ענן’. השר ישי, הצהיר, כי זאת לאחר ש’התעשיינים’, הלינו על העלאה נוספת של מחירי הארנונה, באמצעות העלאות חריגות, לכ-60 ישובים, בהם; העיר שדרות.

נשיא התאחדות התעשיינים, ויו”ר לשכת התיאום, מר צביקה אורן, אמר לשר הפנים מר ישי, כי; “התעשיינים הם יזמים ובשביל לממש את הרעיונות שלנו, אנחנו ממשכנים את הבית ולא ישנים לילות שלמים, כדי לשלם משכורות לעובדים. לכן, אני חושב, כי הממשלה, צריכה לבדוק כיצד באמצעות הועדה, ניתן לתמוך בתעשייה כדי שנוכל להמשיך לפעול, למרות הימים הקשים שעברו עלינו בדרום הארץ”.

אורן, הוסיף, כי; “אני סבור, כי עד כה נושא ’הארנונה’ לא טופל כראוי. אין זה הגיוני, כי יאשרו באוקטובר העלאה חריגה של ארנונה לכ-60 ישובים, רטרואקטיבית לכל שנת 2012. במצב כזה, כבר עדיף לקחת את המפתחות, לנעול הכל, וללכת. אחר כך מתפלאים, כי מפעלים נסגרים”.

תעשייני המועצה של התאחדות התעשיינים, טענו במהלך הדיון, בפני השר ישי, כי ברוב רובם של המקרים, ה’ארנונה’ היא מס נוסף לכל דבר, והם כלל אינם מקבלים תמורתה שירותים.

מנכ”ל חברת נשר מפעלי מלט ישראליים, מר יואל פלדשו, הצהיר בין השאר, כי; “ישנן תביעות של עשרות מיליוני שקלים ארנונה, על שטח קטן בצפון הארץ, בו ממוקם חלק קטן מהחברה, והמועצות העירוניות, כלל אינה מספקות בעד הסכום שירותים”.

יואל פלדשו, מנכ”ל נשר מפעלי מלט

לטענתו מר פלדשו; “החברות, נאלצות לשלם ארנונה על מתקנים שתרומתם לחברה קטנה מאוד, וזה לא הגיוני. תביעות הארנונה פונות לחברות שמצטיירות כ’כיס עמוק’, ומי שעושה את הכסף הגדול, אלו הם עורכי הדין שמתפרנסים מזה במשך שנים”.

מיכל תוסייה-כהן דוברת התאחדות התעשיינים, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; בתום המפגש עם מועצת התעשיינים נועד השר אלי ישי, עם ראשי המגזר העסקי בנשיאות לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים.

ראשי ארגוני המעסיקים ובהם מר נסים בובליל נשיא התאחדות בוני הארץ, מר דובי אמיתי נשיא התאחדות האיכרים, מר עמי פדרמן נשיא התאחדות המלונות, הגב’ דליה נרקיס נשיאת ארגון החברות למשאבי אנוש, מר בומי טראוב, נשיא התאחדות תעשייני היהלומים, ומר אהוד רצאבי נשיא לה”ב, שוחחו עם השר, והציפו בפניו שורה של נושאים עמם יהיה על הממשלה החדשה להתמודד.

שר הפנים מר אלי ישי, היה הראשון מבין שורה של מנהיגים פוליטיים, שצפויים להופיע בשבועות הקרובים ב’מועצת הנשיאים’ וב’לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים’. בחודשים הקרובים, צפויים להתארח במועצת התעשיינים שר האוצר, ד”ר יובל שטייניץ, מר יאיר לפיד ראש מפלגת ’יש עתיד’, הגב’ שלי יחימוביץ’ יו”ר מפלגת העבודה, ועוד.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן