תזונה | דיאטה

משרד הבריאות לציבור וגם ילדים – לצרוך דגים ולגוון סוגי הדגים

משרד הבריאות; ממליץ לאוכלוסייה, אין צורך להגביל תזונת הדגים בקרב הציבור בכלל, ובקרב ילדים בפרט, אלא לשמור על תזונה מגוונת ומאוזנת ◄ משרד הבריאות; רק ב- 16%, מהדוגמאות של שימורי טונה בהירה, נמצאה כספית בכלל, וגם זאת ברמה הנמוכה מזו המותרת.
0
0
טונה וטונה לבנה | משרד הבריאות לציבור וגם ילדים - לצרוך דגים ולגוון סוגי הדגים | עיבוד צילום: שולי סונגו
טונה וטונה לבנה

סקר שפורסם לאחרונה, בארה”ב, מצא תכולה גבוהה של ’כספית’ (Mercury), בסוגי דגים מסוימים, והמליץ על שינוי מדיניות בארה”ב. עם זאת, מינהל המזון והתרופות בארצות הברית (FDA), טרם שינה המלצותיו בנושא. בעקבות כך, הורה משרד הבריאות בישראל, לרענן המלצותיו לצריכת דגים;

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או ב’טוויטר’.

דגים, הינם מקור טוב ל’חלבון’, דלים יחסית בשומן רווי, ומכילים ’אומגה-3’ ברמות שונות בהתאם לתזונתם, מקור גידולם וצורת הדיג שלהם. צריכת דגים, תורמת לבריאות מבוגרים וילדים.

משרד הבריאות, ממליץ לכל האוכלוסייה, כולל ילדים, לצרוך דגים, ולגוון את סוגי הדגים בתפריט. אין צורך להגביל את תזונת הדגים בקרב הציבור בכלל, ובקרב ילדים בפרט, אלא לשמור על תזונה מגוונת ומאוזנת.

המלצת משרד הבריאות הישראלי, מותאמת להרגלי התזונה ומצאי המזון בישראל.

משרד הבריאות, אינו ממליץ לנשים בהריון על אכילת דגים גדולים

רוב ’שימורי הטונה’ הנצרכת בישראל, הנם מטונה בהירה בה ריכוז ה’כספית’ נמוך מאוד. דגים, העלולים להכיל ריכוזים גבוהים של כספית, כגון; טונה לבנה (אלבקור), כריש, ו’דגי חרב’ אינם נפוצים לצריכה בקרב האוכלוסייה בישראל.

משרד הבריאות, ממליץ לאוכלוסייה, כולל ילדים, לצרוך דגים, ולגוון תפריט סוגי הדגים

כמו-כן, חשוב להדגיש, כי משרד הבריאות, עוקב אחרי תכולת הכספית בטונה בישראל. נתונים שנאספו בעת האחרונה, עולה, כי רק ב-16%, מהדוגמאות של שימורי טונה בהירה, נמצאה כספית בכלל, וגם זאת ברמה הנמוכה מזו המותרת.

ב’טונה לבנה’ אשר נצרכת בעיקר כ’סטייקים’, רמות הכספית, נמצאו מתחת לרמות המותרות לסוג זה של דג.

לנשים בתקופת הריון; נמסר מטעם משרד הבריאות, כי אינו ממליץ על אכילת דגים גדולים, כגון; כריש (Shark), חרב (Swordfish), מקרל גדול (King mackerel), ליבנה (Tilefish), טונה לבנה (טונה אלבקור), העלולים להכיל כספית ברמה גבוהה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן