נדל"ן

התנועה הקיבוצית, תוקפת: מינהל מקרקעי ישראל, מתעמר בקיבוצים ב’עוטף עזה’

0
0

לטענת התנועה הקיבוצית, גם בימים אלו של חירום דורש מינהל מקרקעי ישראל, תשלום נוסף ממשפחות המבקשות לבוא ולהתגורר באזור ◄ מזכ”ל התנועה הקיבוצית אל מנכ”ל מינהל מקרקעי ישראל; “למרות האיומים הביטחוניים, סכנת הנפשות והקשיים הכלכליים, מצליחים קיבוצים אלו במאמץ עליון לגייס ולקלוט חברים חדשים, והמכשול היחידי לקליטתם ולהקמת ביתם בארץ, הנו הבירוקרטיה הבלתי אפשרית של המוסד (מינהל מקרקעי ישראל), בראשו עתה עומד!”.
התנועה הקיבוצית, תוקפת: מינהל מקרקעי ישראל, מתעמר בקיבוצים ב'עוטף עזה'
התנועה הקיבוצית, תוקפת: מינהל מקרקעי ישראל, מתעמר בקיבוצים ב’עוטף עזה’

במכתב בהול שנשלח היום (שלישי, ו’ כסליו תשע”ג), על ידי מזכ”ל התנועה הקיבוצית, מר זאב (ולוולה) שור אל מנכ”ל מינהל מקרקעי ישראל, מר בנצי ליברמן, עם העתק אל ראש הממשלה, שר הביטחון ושר השיכון, תוקף מזכ”ל התנועה הקיבוצית את דרישות המינהל, מן הקיבוצים אשר ב’עוטף עזה’ לתשלומים וערבויות כספיות חסרות תקדים, עבור בניית בתים של משפחות, שגם במציאות הביטחונית הזו מבקשות לבוא ולבנות את ביתן באזור!

בשעה אשר בה מאות רקטות, ופצצות מרגמה, נופלים על היישובים ב”עוטף עזה” צריכים אלה להתמודד מול חזית נוספת- מינהל מקרקעי ישראל, שמכביד את ידו על היישובים, ועל סיכויי קליטת חברים חדשים, אפילו בימים אלו של מלחמה באזור.

במכתב של מזכ”ל התנועה הקיבוצית, מר זאב (ולוולה) שור, למנכ”ל מינהל מקרקעי ישראל, כתב שור, כי; “אתמול, בעת סיור שערכנו ביישובי המועצה האזורית שער הנגב, נמסר לי על ידי מספר קיבוצים, כי בכוונתם להגיש תביעות משפטיות כנגד מינהל מקרקעי ישראל, בגין התניית חתימתו על היתרי בניה בקיבוצים, בחתימת הקיבוץ והנקלטים בקיבוץ, על המסמכים הבלתי סבירים שנשלחו לקיבוצים לעניין זה”.

חשוב לדעת; קיבוצי עוטף עזה, נהנו בשנתיים האחרונות מצמיחה דמוגרפית בזכות קליטתן של למעלה מ-700 משפחות ב-30 הקיבוצים במועצות האזוריות שער הנגב, שדות נגב, חוף אשקלון, ואשכול.

דרישות המינהל מקרקעי ישראל החדשות; תשלום ערבויות כספיות של הקיבוץ למינהל על כל היתר בניה של משפחה נקלטת, הוא דרישה לא סבירה מהקיבוץ, עול כספי לא הוגן ולא סביר, אומרים במטה התנועה הקיבוצית.

במכתב מציין שור; “כפי שמסרנו לך בפגישותינו, התניות המינהל והמסמכים עליהם נדרשים לחתום הקיבוצים וחבריהם אינם סבירים, וכפי שנמסר לי גם עומדים בניגוד להסכמי החכירה של הקיבוצים והדין”. ממשיך מזכ”ל התנועה; “אבקשך לשקול ולהשיבני בדחיפות האם אתם באמת סבורים, כי לעת הזו מן הראוי שבנוסף לכל הקשיים אותם חווים בימים אלו חברי הישובים בדרום המדינה וב”עוטף עזה”, עליהם גם להתמודד בחזית משפטית מול מינהל מקרקעי ישראל”.

עוד כותב מזכ”ל התנועה הקיבוצית, מר זאב (ולוולה) שור אל מנהל מינהל מקרקעי ישראל מר בנצי ליברמן; “למרות כל האיומים הביטחוניים, סכנת הנפשות והקשיים הכלכליים, מצליחים קיבוצים אלו במאמץ עליון לגייס ולקלוט חברים חדשים, והינה, המכשול היחידי לקליטתם ולהקמת ביתם בדרום הארץ, הנו; ה’בירוקרטיה’ הבלתי אפשרית של המוסד (מינהל מקרקעי ישראל), בראשו עתה עומד!”.

את מכתבו סיים מזכ”ל התנועה הקיבוצית מר שור, בדרישה; “לראות לכך, כי כל הבקשות ל’היתרי בניה’ בישובים אלו, יחתמו לאלתר, על מנת לחסוך מכולנו את המאבק המיותר הזה”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן