מבצע עמוד ענן - עזה

מבצע עמוד ענן: הרמטכ”ל, הנחה להמשך פעילות נרחבת נגד הטרור מרצועת עזה

0
0

חוסל יחיא עביא, הממונה על מערך הרקטות של מבכירי ארגון הג’יאד האיסלמי ◄ הבוקר הושמד מקום שיגור הטילים למרחב תל אביב ◄ הרמטכ”ל רא”ל בני גנץ, סייר היום בשטחי ההיערכות של צה”ל בדרום הארץ, ובחן את מוכנות הכוחות, בהערכת מצב הנחה להמשיך ולפגוע בתשתיות ובפעילים מרכזיים.
מבצע עמוד ענן: הרמטכ
מבצע עמוד ענן: הרמטכ”ל, הנחה להמשך פעילות נרחבת נגד הטרור מרצועת עזה

דובר צה”ל, דיווח לפני שעה קלה, כי כלי טיס של חיל האוויר, חיסל את יחיא עביא, מבכירי ארגון הג’יאד האיסלמי, עביא היה האחראי לחלק ניכר מירי הרקטות לישראל בימים האחרונים והממונה על מערך הרקטות של חמאס. הפלסטינים, דווחו, כי 9 בני אדם נהרגו בתקיפה שאירעה באותה שעה, מהם שלוש נשים, 3 אחים, ו- 25 פצועים.

● 14:00; הרמטכ”ל, רא”ל בני גנץ, סייר היום (ראשון) בשטחי ההיערכות של צה”ל בדרום הארץ ובחן את מוכנות הכוחות לכל תרחיש. רא”ל גנץ, נתן לכוחות הנחיות להמשך. עם חזרתו לבסיס הקרייה בתל אביב, קיים הרמטכ”ל הערכת מצב, בה הנחה את צה”ל להמשיך ולפגוע בתשתיות ובפעילים מרכזיים ולהגביר את קצב התקיפות. הרמטכ”ל, ציין בהערכת המצב את הפעילות המצויינת של מערך ההגנה האווירית ואת חוסנו של העורף הישראלי.

● 11:40; המקום ממנו שוגרו הטילים למרחב תל אביב, הושמד ברגעים אלה.

● 11:22; מח”ז דרום, אל”ם דורון מור יוסף; “באירוע בעיר אשקלון, שקרה הבוקר (א’), חלק מהאזרחים ירדו קומה אחת מתחת לבתיהם במדרגות, ולא נפגעו. חשוב לי להדגיש לכל התושבים שאם נקפיד על הנחיות ההתגוננות שלנו – אנחנו נציל חיים.

פיקוד העורף, מגדיר לכל מרחב ומרחב אזורי כמה זמן להיות ב’מרחב מוגן’, כמה קומות לרדת למטה ובאיזה בניין, ואיך לבחור את המרחב הכי מוגן שיש. עד עכשיו הוכחנו לא מעט פעמים שההנחיות שלנו הן מצילות חיים. צריך לזכור שאחרי אירוע אין להתקהל בחוץ, ולא לצלם יירוטים, כי אח”כ נפגעים”.

● 11:05; על אף הלחימה כנגד החמאס בעזה, ברגעים אלה נכנסות 124 משאיות עם ציוד הומניטארי דרך מעבר כרם שלום, שנמצא בכל עת תחת איום של פצמ”רים ורקטות.

● 10:35; אזעקה נשמעה באזור גוש דן. מערכת “כיפת ברזל”, יירטה טיל אחד.

● 07:25; במהלך הלילה תקף צה”ל באמצעות חיל- האוויר עשרות משגרים מוטמנים, תוך שהוא מסב נזק רב למערכים אלה ולמחסני אמצעי הלחימה של ארגוני הטרור. נוסף על כך, נתקפו מחנות אימונים של ארגון הטרור חמא”ס. יתר על כן, הותקפה אנטנה ששימשה את חמא”ס בפעילות הטרור נגד מדינת ישראל בצפון רצועת עזה.

בנוסף, לוחמי ספינות חיל הים, ביצעו ירי לעבר מטרות טרור בקו החוף בצפון הרצועה. לפני זמן קצר נתקף ה”סראיא”, מחנה אימונים מרכזי ומפקדת טרור של ארגון הטרור חמא”ס.

דובר צה”ל, תא”ל יואב (פולי) מרדכי, מסר, הבוקר (א’), בתדרוך לעיתונאים, כי; “צבירת הסד”כ, נמשכת בדרום, וכי לוחמי המילואים עוסקים באימונים ובתרגול מודלים לתמרון קרקעי, כך שגם אם יוחלט שלא לבצע מהלך קרקעי תנוצל מסת המילואים להגברת הכשירות.

“אנחנו ממשיכים בתוכניות המבצעיות ובמהלך היום נמשיך בגלי תקיפות”, סיכם דובר צה”ל.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן