מוזיקה

רשות השידור, נערכת לקראת פסטיבל הזמר והפזמון תשע”ג ולתחרות קדם האירוויזיון 2013

0
0

לאור התלונות שנתקבלו בעבר סביב תחרויות הקדם אירוויזיון, ובכללן בוועדות הביקורת והחינוך של הכנסת – הוקמה תת ועדה של ועדת התוכן בראשות המוסיקאי מר יעקב נווה, אשר תפקח על תחרויות פסטיבל הזמר והפזמון, ולתחרות קדם האירוויזיון 2013.
רשות השידור, נערכת לקראת פסטיבל הזמר והפזמון תשע
רשות השידור, נערכת לקראת פסטיבל הזמר והפזמון תשע”ג ולתחרות קדם האירוויזיון 2013

וועדת המשנה של וועדת התוכן של רשות השידור, תפקח על תחרויות פסטיבל הזמר והפזמון ותחרות קדם האירוויזיון 2013. בראש הוועדה, יעמוד המוסיקאי וחבר הוועד המנהל המוסיקאי מר יעקב נווה.

“לאור התלונות שנתקבלו בעבר סביב תחרויות הקדם אירוויזיון, ובכללן בוועדות הביקורת והחינוך של הכנסת, ניאותו יו”ר רשות השידור ד”ר אמיר גילת, יושבי הראש של חלק מוועדות המליאה, דוד חיון יו”ר ועדת כספים, וחברת המליאה ד”ר דבורה הנדלר, לפקח על התהליך במסגרת תחרויות פסטיבל הזמר והפזמון הישראלי, ותחרות קדם האירוויזיון 2013” – כך מסר יו”ר הוועדה, חבר הוועד המנהל והמוסיקאי של רשות השידור מר יעקב נווה.

נווה, מוסיף, ואומר, כי; “שופטי התחרות, יהיו עורכים מוזיקליים מ’רשות השידור’, אמנים יוצרים, ומבצעים מהתחום המוסיקלי, לצד בחירת הקהל שתהווה חלק דומיננטי בבחירת השירים”.

◄ פסטיבל הזמר והפזמון הישראלי

את תחרות פסטיבל הזמר והפזמון, יזמה בעבר מחלקת הטקסים שהייתה חלק ממשרד ראש הממשלה, בראשו עמד באותם ימים טדי קולק ז”ל. עם השנים נוצרה מסורת של קיום הפסטיבל במוצאי יום העצמאות, ובפועל הוא נעל את אירועי היום.

במקור, נשלחו השירים המועמדים לקחת חלק בפסטיבל למארגני התחרות בעילום שם. בשלב מוקדם נבחרו השירים על ידי ועדה שכללה מוזיקאים מקצועיים, אשר קבעה קריטריונים לבחירת שיר לשלב הסופי. אחד מהם היה; “עד כמה השיר מקדם את הזמר העברי המקורי ועד כמה הוא משקף את הישגי החברה הישראלית ותרבות העם היהודי לדורותיו” (מתוך תקנון הפסטיבל).

בתחילה שודר הפסטיבל בשידור חי ב”קול ישראל” עם אחוז האזנה כמעט מרבי. לאחר פתיחת שידורי הטלוויזיה הישראלית ב-1969 הוחל בשידורי הפסטיבל גם בטלוויזיה. גם אז היה אחוז הצפייה גבוה, מה שהוסיף יוקרה לפסטיבל, ודחף עוד יותר יוצרים להיכנס למעגל התחרות.

עוד על פסטיבל הזמר והפזמון.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן