הבחירות לכנסת ה-19

אומ”ץ, הגישה תלונה למבקר המדינה נגד השר סילבן שלום על תרומה אסורה

0
0

מבקר המדינה השופט(בדימוס) יוסף שפירא, יבדוק, האם איש העסקים יגאל זילכה, מבעלי חברת קווינקו, מפעילת בתי הקזינו, העביר תרומה כפולה אסורה בסך 16,000 ₪ אל משנה לראש הממשלה ח”כ סילבן שלום, עבור הפריימריז במפלגת הליכוד. מחצית מתרומה זו, דווח, נרשמה על שמו של זילכה, והמחצית השני נרשמה כתרומה שניתנה כביכול ע”י שותפו אברהם קלדרון עפ”י פרסום אתר החדשות ’NEWS1’ בעריכת העיתונאי יואב יצחק.
אומ
אומ”ץ, הגישה תלונה למבקר המדינה נגד השר סילבן שלום על תרומה אסורה

יו”ר הנהלת אומ”ץ, מר אריה אבנרי, שיגר הבוקר (חמישי, י”ד חשון תשע”ג), אל מבקר המדינה השופט (בדימוס) יוסף שפירא, תלונה נגד המשנה לראש הממשלה ח”כ סילבן שלום על קבלת תרומה בלתי חוקית, לכאורה, ומהווה עבירה על חוק המפלגות תשנ”ב 1992.

יו”ר הנהלת אומ”ץ, מר אבנרי, מסתמך בתלונתו לאור פרסום הבוקר (חמישי), באתר החדשות חדשות מחלקה ראשונה (באנגלית: News1), בעריכת העיתונאי יואב יצחק, התפרסמה ידיעה לפיה איש העסקים יגאל זילכה, העביר תרומה כפולה אסורה בסך 16,000 ₪, לשר המשנה לראש הממשלה ח”כ סילבן שלום, עבור הפריימריז במפלגת הליכוד.

מחצית מתרומה זו, דווח ונטען, נרשמה על שמו של זילכה, והמחצית השנייה, נרשמה כתרומה שניתנה כביכול ע”י שותפו אברהם קלדרון.

עפ”י הפרסום, התברר, כי קלדרון, לא ידע על התרומה שניתנה בשמו; “לא תרמתי ולא יזמתי; זילכה הוא שתרם תוך שימוש בשמי; “אני לא סובל את סילבן שלום, מה לי ולו?”.

לטענת יו”ר הנהלת תנועת אומ”ץ, מר אבנרי, בפנייתו אל מבקר המדינה השופט (בדימוס) יוסף שפירא; “המשמעות היא שהמחצית השנייה של התרומה שניתנה על שמו של קלדרון, הנה בלתי חוקית, ומהווה עבירה על החוק. בהקשר לכך, ראוי לציין, כי הדיווח שנתן יגאל זילכה, בשעתו אל מבקר המדינה, היה כוזב”.

כידוע חוק המפלגות, תשנ”ב-1992 (להלן: חוק המפלגות או החוק) מטיל מגבלות מחמירות על גיוס תרומות למימון מערכת בחירות של מועמד בבחירות מקדימות כהגדרתן באותו חוק, מגביל, כידוע את קבלת התרומות לסכום של עד 10,000 ₪ בלבד.

יו”ר הנהלת אומ”ץ, סיכם את תלונתו, וביקש ממבקר המדינה; “לברר אילו עבירות נעברו כאן, ומה מידת אחריותו של השר המשנה לראש הממשלה ח”כ שלום”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן