רדיו | טלוויזיה

הרשות השנייה: נבחרו הזוכים בפרס לתחקיר בנושא חברתי ע”ש רחל פרימור

0
0

הזוכים בפרס במסלול טלוויזיה; הפרס במקום הראשון מוענק לדב גיל-הר מחדשות 10, עבור פינת הביורוקרטית ◄ הפרס במקום השני מוענק לצופית גרנט על סרטה “מה כואב לילד שלכם?” ◄ הערכה מיוחדת לעומרי אסנהיים מתוכנית “עובדה” על כתבתו על הלוביסטים ◄ הזוכים במסלול הרדיו; העיתונאי בועז אורגד על כתבת התחקיר ברדיו 90 ◄ מפיקת התוכנית בת שבע לפר על מיזם “ילד ירוק” של רדיו אקו 99.
הרשות השנייה: נבחרו הזוכים בפרס לתחקיר בנושא חברתי ע
הרשות השנייה: נבחרו הזוכים בפרס לתחקיר בנושא חברתי ע”ש רחל פרימור

הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, תעניק זו השנה הרביעית את פרס פרימור לזכרה של חברת המועצה רחל פרימור ז”ל. הפרס מוענק על תחקיר או כתבה עיתונאיים בנושאים חברתיים בשידורי הטלוויזיה והרדיו המסחריים-ציבוריים. הרשות השנייה, תעניק הפרסים לזוכים ב”כנס אילת” לעיתונות ב-06.11.12.

מטרת הפרס להביע הערכה והוקרה לעבודתם של העיתונאים, המועסקים על ידי גופי הטלוויזיה והרדיו, ובעבודתם חושפים ומטפלים בנושא או בעיה בתחום החברתי, וכן לעודד עיתונאים לתחקיר עיתונאי איכותי וכתבות בנושאי חברה ותרומה לשינוי חברתי ולתיקון עוולות חברתיות במסגרת עבודתם העיתונאית, בערוצים המסחריים. אל הוועדה, הוגשו 14 הצעות, ע”י זכייני הטלוויזיה והרדיו.

בוועדת הפרס חברים; השופט גבריאל שטרסמן, יו”ר הוועדה; רו”ח אבי פרומרמן, נציג המשפחה; ד”ר יפעת בן-חי שגב, נציגת ציבור בוועדה; ד”ר ענאן פארס פלח, חברת מועצת הרשות השנייה, וחני קומנשטר-שוורץ, מ”מ ראש תחום תכנון ופיתוח ברשות השנייה. השנה, הוגדרו במסגרת הפרס שני מסלולי בחירה נפרדים לטלוויזיה ולרדיו;

☚ הזוכים בפרס במסלול טלוויזיה;

הפרס במקום הראשון, מוענק לעיתונאי דב גיל-הר מ’חדשות 10’, עבור פינת הביורוקרטיה השבועית, המשודרת במגזין “חדשות עשר” בהגשת אושרת קוטלר, במוצאי שבת. הוועדה, ציינה בנימוקי הפרס, כי הפינה, אשר מהווה פרויקט מתמשך ורציף מזה למעלה משנה, מבוססת על עבודת מערכת ייעודית, מגשימה הלכה למעשה את תפקידה של התקשורת כלוחמת נגד עוולות ממסדיות.

הפינה, נותנת במה לכל אזרח באשר הוא, בתלונה על אי צדק מצד מוסדות שלטוניים החזקים ממנו, ומסייעת לו בפתרון הבעיה. הפינה מאלצת את המוסדות והרשויות לתת מענה, נוכח חשיפת העניין מול עדשת המצלמה. הוועדה, ציינה לשבח את הפניית הזרקור אל שולי החברה בלב הפריים טיים הטלוויזיוני.

צופית גרנט: רגישות רבה ואמפתיה כלפי הנפגעים הקטינים

הפרס במקום השני, מוענק ל-צופית גרנט ולשידורי “רשת” על סרטה “מה כואב לילד שלכם?”. בנימוקי הוועדה, נקבע, כי הכתבה העלתה לסדר היום נושא כאוב ושכיח בחברה הישראלית; אלימות נגד ילדים ובני נוער.

בסרטה הפגינה צופית גרנט, רגישות רבה ואמפתיה כלפי הנפגעים הקטינים, שראיינה הנושאים את צלקת הפגיעה שנים רבות לאחר מכן. בסרטה מצליחה גרנט, לטלטל את הצופה, באופן המעודד מעורבות וערנות הורית, כמו גם מעורבות גורמי מערכת החינוך וכלל הסביבה. הוועדה ציינה את סגנונה האישי הייחודי של היוצרת, שעירב חשיפה אישית אמיצת לב.

תעודת הערכה מיוחדת מוענקת ל-עומרי אסנהיים מהתוכנית “עובדה” של הזכיין “קשת” על כתבתו על הלוביסטים. הועדה מצאה לנכון לציין לחיוב ולהביע הערכתה לתרומה הציבורית המשמעותית של הכתבה. מדובר בחשיפה בלעדית וייחודית של תהליך השפעה חריג ולא תקין על הליכי החקיקה וקבלת ההחלטות של בית הנבחרים הישראלי. בעקבות התחקיר עלה הנושא לסדר היום הציבורי ואף שונו נהלי העבודה של הלוביסטים במשכן הכנסת.

☚ הזוכים במסלול הרדיו – הפרס במקום הראשון מוענק יחדיו לשני תחקירים;

● העיתונאי בועז אורגד על כתבת התחקיר ב’רדיו 90 FM’ אודות הפרדת ילדים אתיופים בעיר נתניה. הוועדה, ציינה בנימוקיה, כי התחקיר עוסק בעניין מקומי, המהווה אך סימפטום של בעיה לאומית כאובה.

אורגד: תחקיר בעניין מקומי, המהווה אך סימפטום של בעיה לאומית כאובה

העיתונאי אורגד, הגשים עבודה עיתונאית יסודית, כשעסק בבעיה באופן מתמשך ולאורך השנה על מנת לבחון לאורך זמן את ההתרחשות בנושא והשינויים בעמדת הגופים השלטוניים.

● מפיקת התוכנית בת שבע לפר על מיזם “ילד ירוק” של רדיו אקו 99. הועדה, ציינה בנימוקיה, כי היה כאן שילוב של קידום פעילות למען סביבה ירוקה בשילוב העצמת ילדים ובני נוער שסיקורו, דיווחו והפיקו תכנים במסגרת המיזם. הדבר העלה את המועדות הציבורית לעניין הסביבתי זאת לצד יישום תכני אוריינות תקשורת בקרב הילדים המשתתפים.

לדברי אילת מצגר, מנכ”לית בפועל של הרשות השנייה; “הרשות השנייה, רואה בכתבות תחקיר עיתונאיות תרומה משמעותית וחשובה לשיח הציבורי, ושידורן בכלי התקשורת הציבוריים מסחריים מביא אותן לידיעתו של ציבור רחב ומגוון. חשיפות עיתונאיות מהוות את אחד הכלים החשובים והמהותיים בחברה דמוקרטית, וכלי בידי הציבור כדי ללמוד על החברה בה אנו חיים, על היבטיה החיוביים והשליליים”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן