דעה משפטית

יורשיו של הנער רז אטיאס ז”ל /הטור של עו”ד מגי הלפרין

0
0

עו”ד מגי הלפרין, הינה עורכת דין מומחית לדיני משפחה עם ’דעה משפטית’, בנושא בנושא יורשיו של הנער רז אטיאס ז”ל; “הפסיקה הישראלית, מתייחסת לזכויות של ידועים בציבור, ואף החוק, קובע, כי; “איש אף אחד מהם לא היה נשוי לאדם אחר, רואים את הנשאר בחיים כאילו המוריש ציווה לו מה שהנשאר בחיים היה מקבל בירושה על פי דין אילו היו נשואים זה לזה, והוא כשאין הוראה אחרת, מפורשת או משתמעת, בצוואה שהשאיר המוריש”.
יורשיו של הנער רז אטיאס ז
יורשיו של הנער רז אטיאס ז”ל /הטור של עו”ד מגי הלפרין

אם תצליח הנערה בת ה-17, להוכיח בפני בית המשפט, כי היא וחברה הצעיר רז אטיאס ז”ל, אשר אמור היה היום (א’) לחגוג את יום הולדת 18, אשר נהרג לפני מספר שבועות ביער באזור בית שמש, מירי של מתנדבי משטרה לאחר שאיים להתאבד ולרצוח את חברתו ההרה, ניהלו חיים משותפים, וכי הייתה בכוונתם להינשא, ייתכן ויכירו בה כידועה בציבור שלו, ומכוח זאת תהיה זכאית לרשת את עזבונו.

יובהר, כי הכוונה של המנוח, אינה משפיעה על זכות הירושה של הידועה בציבור על פי חוק הירושה, אלא במידה, ונערכה צוואה.

מהדברים שנמסרו בעיתונות, ניתן להאמין, כי כוונותיו של אטיאס, ובת זוגו, בכל הקשור לעתיד יחסיהם היה ברור – הצדדים התכוונו להביא ילד משותף לעולם ולחיות חיי משפחה לכל דבר ועניין.

חברתו של רז אטיאס ז”ל, סיפרה, לכאורה, בעיתונות, כי על אף העובדה שמשפחתו של רז, ביקשו ממנו להיפרד ממנה הוא החליט, כי העתיד שלו הוא עתיד משותף איתה ובכוונתו לגדל איתה את ילדם המשותף.

הפסיקה הישראלית, מתייחסת לזכויות של ידועים בציבור, ואף החוק, קובע, כי; “איש אף אחד מהם לא היה נשוי לאדם אחר, רואים את הנשאר בחיים כאילו המוריש ציווה לו מה שהנשאר בחיים היה מקבל בירושה על פי דין אילו היו נשואים זה לזה, והוא כשאין הוראה אחרת, מפורשת או משתמעת, בצוואה שהשאיר המוריש”, סעיף 55 לחוק הירושה תשנ”ה – 1965.

בת הזוג, הצעירה בת ה-17 שנותרה בחיים, תצטרך להוכיח מספר דברים על מנת לזכות בעיזבונו של המנוח;

● הצדדים קיימו חיי משפחה.
● אף אחד מהצדדים לא היה נשוי לאחר.
● אם בעבר היה צריך להוכיח, כי הם התגוררו תחת קורת גג אחת הרי שאין הכרח על פי הפסיקה להתגורר תחת קורת גג אחת, וגם במקרה בו הצדדים חיו בדירות שונות עדיין ניתן להכיר בהם, בנסיבות מסוימות כידועים בציבור.

הפסיקה, קבעה, כי התקופה הרלוונטית בכל הקשור לקביעה אם הצדדים היו ידועים בציבור, ואם לאו תלויה בחודשיי חייו האחרונים של המנוח.

ואלו הדברים שחברתו של רז אטיאס, שיזכו אותה בהכרה כ”ידועה בציבור” לצורך ירושה;

● הקשר בינה לבין רז המנוח היה קשר קבוע.
לא היו נשואים לאחר.
● הצדדים ראו עצמם כזוג לכל דבר ועניין.
● היו קיימים ביניהם יחסי אישות.
● הפסיקה בעבר ביקשה שיוכח אף משק בית משותף אך דרישה זו אינה הכרחית על פי המגמה בשנים האחרונות – ניתן להכיר בידועים בציבור גם במידה והצדדים לא מתגוררים ולא מנהלים משק בית משותף.

לאור גילם הצעיר של הזוג, הרי שייתכן, כי משך התקופה בה חיו כזוג תהיה תקופה קצרה, אך אין זה אמור למנוע את ההכרה בהם כ’ידועים בציבור’.

בית משפט העליון, באחד מפסקי הדין המנחים בכל הקשור להכרה בבני זוג, כידועים בציבור, קבע, כי גם תקופה של שנה של שנה, יכולה להיות מספקת, ובלבד שבזמן זה התנהלו החיים המשותפים על בסיס אותו קשר עמוק הקיים כרגיל בין בעל ואישה הנשואים כחוק.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן