בנקים

בנק ישראל, יוצא בתכנית ההסברה לבני נוער: צרכנות בנקאית נבונה מתחילה בגיל צעיר

0
0

הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל, יוצא בגל נוסף של תכנית ההסברה לבני נוער בנושא צרכנות בנקאית נבונה ◄ פעילות ההסברה מעניקה כלים שימושיים להתנהלות פיננסית נכונה, ניהול תקציב, ניהול חיסכון וניהול חשבון בנק ◄ המפקח על הבנקים, דוד זקן; “יש הבנה, כי חיזוק מעמד הלקוח, כרוך בין היתר בחינוך ל”צרכנות בנקאית נבונה” כבר מגיל צעיר, בו נפגשים בני הנוער לראשונה עם המערכת הבנקאית”.
בנק ישראל, יוצא בתכנית ההסברה לבני נוער: צרכנות בנקאית נבונה מתחילה בגיל צעיר
בנק ישראל, יוצא בתכנית ההסברה לבני נוער: צרכנות בנקאית נבונה מתחילה בגיל צעיר

הפיקוח על הבנקים ב’בנק ישראל’, פונה אל בני נוער בגל נוסף של תכנית הסברה בנושא; ’צרכנות בנקאית נבונה’. תכנית ההסברה, מלווה בקמפיין פרסומי אינטרנטי, והיא מהווה המשך לפרויקט שעלה לפני שנה וכותרתו; “לוקחים אחריות על הכסף שלנו”.

המפקח על הבנקים, מר דוד זקן, מציין; “יישום מסקנות דוח הצוות לבחינת התחרותיות ב’ענף הבנקאות’, יחזק את הצרכן הבנקאי. המלצות הצוות, יביאו לגיוון אפשרויות הבחירה בין מוצרים בנקאיים, להוזלת השירות ולשיפורו. על מנת שההמלצות תהיינה אפקטיביות נדרש להרחיב את המעורבות האקטיבית מצד הצרכנים.

ההחלטה לצאת בגל נוסף של תכנית הסברה לבני הנוער, נובעת מההבנה, כי חיזוק מעמד הלקוח כרוך בין היתר בחינוך ל”צרכנות בנקאית נבונה” כבר מגיל צעיר, בו נפגשים בני הנוער לראשונה עם המערכת הבנקאית”. אמר המפקח על הבנקים.

תכנית ההסברה, כוללת תכנים וכלים שימושיים לצרכנות בנקאית מושכלת, כבר בגיל הנעורים. תכנים אלו, כוללים עצות וכלים שימושיים לתכנון תקציב וחיסכון, עצות לניהול חשבון בנק, עצות וסיוע בתהליך בחירת בנק, מילון מונחים מעולם הצרכנות הבנקאית ומגוון רחב של שאלות ותשובות לגבי התנהלות פיננסית נכונה.

כלי נוסף אותו מעמיד הפיקוח לרשות בני הנוער הוא “מחשבון חסכון”, אשר מסייע להגדיר את מטרת החיסכון ומראה את הדרך להשגת המטרה.

דוד זקן, המפקח על הבנקים

כמו כן, לרשות הנוער עומדת “שאילתה” המציגה את המוצרים והשירותים שהבנק רשאי לתת בהתאם לגיל ולמאפייני הפעילות של בעל החשבון.

תוכנית ההסברה, אשר הופקה על ידי לשכת הפרסום הממשלתית, מנוהלת במתחם מיוחד ב’פייסבוק’ תחת הכותרת; “לוקחים אחריות על הכסף שלנו”.

במסגרת התוכנית, עומד הפיקוח על הבנקים לרשות בני הנוער למענה מהיר ומקצועי על שאלותיהם בתחום. את המידע וחומרי ההסברה ניתן למצוא גם באתר בנק ישראל, ובסלולר.

פעולה זו של הפיקוח על הבנקים בתחום ההסברה הצרכנית, הנה חלק ממכלול פעולות בהן נוקט בנק ישראל לקידום החינוך הפיננסי והבנקאי.

פעולות אלו, עולות בקנה אחד עם המדיניות הלאומית בתחום החינוך הפיננסי, כפי שהן באות לידי ביטוי בתוכנית האסטרטגית הלאומית ל’קידום החינוך הפיננסי’ בישראל שפרסם משרד האוצר.

▼ קישורים, בהם ניתן למצוא את פעילות ההסברה;

☚ ב’פייסבוק’; “לוקחים אחריות על הכסף שלנו”

☚ ב’סלולר’; Wap.moblin.com/bankisrael

☚ באתר האינטרנט של בנק ישראל; לוקחים אחריות על הכסף שלנו – בנק ישראל

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן