חדשות בריאות

משרד הבריאות, ממליץ על מנת חיסון נוספת כנגד שעלת

0
0

ההמלצה של משרד הבריאות, באה בעקבות עלייה בעולם ובישראל, בתחלואה של ה’שעלת’ (בלועזית; Pertussis או Whooping cough). הסיבה המרכזית לכך קשורה בירידה בחסינות עם הגיל, החיסון Vמשולש, ניתן במסגרת מנת דחף של חיסון משולש כנגד אסכרה, פלצת ו-שעלת. חיסון זה, הוגש ל’סל הבריאות’ ע”י משרד הבריאות, ואישורו ידון במסגרת ועדת הסל ◄ כעת אפשר לקבל החיסון, תמורת תשלום בלבד.
משרד הבריאות, ממליץ על מנת חיסון נוספת כנגד שעלת
משרד הבריאות, ממליץ על מנת חיסון נוספת כנגד שעלת

משרד הבריאות, הודיע היום (ד’), כי לאחרונה, אנו עדים לעלייה בעולם ובישראל, בתחלואה של ה’שעלת’ (בלועזית: פרטוסיס, Pertussis או Whooping cough). הסיבה המרכזית לכך קשורה בירידה בחסינות עם הגיל, לכן ממליץ משרד הבריאות, כמו גופים ומדינות אחרות בעולם, לתת מנה נוספת של חיסון כנגד שעלת, בגיל המבוגר. החיסון, ניתן במסגרת מנת דחף של חיסון משולש, כנגד; אסכרה, פלצת, ו-שעלת.

לפיכך משרד הבריאות, ממליץ, כי; חיסון נגד אסכרה-פלצת-שעלת אסלולרי (מינון מבוגר) מומלץ לכל המבוגרים חד פעמי בנסיבות אלה;

● כתחליף חד פעמי לחיסון נגד; אסכרה, ופלצת, המומלץ אחת ל-10 שנים.

● חיסון לאחר פציעה.

● חיסון נשים הרות, או לפני כניסה להריון (כולל לפני טיפול בהפריה חוץ גופית), או אחרי לידה.

● חיסון עובדי מקצועות הבריאות, ותלמידי מקצועות הבריאות.

יצוין, כי ’חיסון נשים הרות’ או בסמוך ללידה חיוני להגנה על היולדת, ובמיוחד להגנה על הרך הנולד, עד להשלמת סדרת החיסונים הנדרשת בטיפת חלב.

חיסון זה, הוגש ל’סל הבריאות’ על ידי משרד הבריאות, ואישורו ידון במסגרת ועדת הסל. כעת אפשר לקבלו תמורת תשלום בלבד.

שעלת, היא מחלה זיהומית הנגרמת על ידי החיידק Bordetella Pertussis, השייך למערכת החיידקים הארגמניים. עפ”י ארגון הבריאות העולמי, נמנית המחלה כאחת מעשר המחלות הקטלניות בעולם, ובישראל.

כבר לפני שנתיים, ביקשו ב’איגוד לרפואת ילדים בישראל’, להעביר מסר לפיו למרות האמונה הרווחת בקרב המתנגדים לחיסונים, כי שעלת, אינה מחלת ילדים פשוטה – היא עלולה לגרום לסיבוכים ולתמותה. זאת בעקבות פרסום בגיליון יוני 2009 של הירחון האמריקאי Pediatrics, של מחקר שבדק את העלייה הגוברת בתחלואה ומוות כתוצאה ממחלת השעלת.

תוצאות המחקר ההשוואתי המקיף שנערך על ידי “קייזר פרמננט קולורדו” אחת מקופות החולים הגדולות בארה”ב, הראו, כי בהשוואה לילדים המחוסנים נגד שעלת, אלו שאינם מחוסנים, נמצאים בסיכון גבוה פי 23 לפתח זיהום כתוצאה מהמחלה – ממצא המדגים את הסכנה הניצבת בפני ילדים שלא מקבלים את החיסון.

למסקנה, הגיעו חוקרי הקופה לאחר שבדקו תיקים רפואיים של ילדים מגיל חודשיים ועד 18 שנה, שאובחנו כחולי שעלת בין השנים; 1996-2007, בקופת החולים האמריקאית. עוד מצאו, החוקרים, כי אחד מעשרה מקרים של זיהום כתוצאה מ’שעלת’ יכלו להימנע על ידי חיסון.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן