דיני משפחה וירושה

הנתבע, הוכיח בבדיקה גנטית, כי אינו האב – התובעת תשלם לו 12,000 ₪

0
0

אישה הגישה לביהמ”ש לענייני משפחה, תביעות מזונות, אבהות ומשמורת, נגד אדם שלטענתה הינו אבי בנה, אך בדיקה גנטית, הראתה, כי אינו האב, האישה טענה, כי אין לחייבה בהוצאותיו של הגבר, היות ומצבה הכלכלי אינו מאפשר לה לשאת בתשלום ואף בהליך זה היא מיוצגת ע”י הלשכה לסיוע משפטי, מה גם שהנתבע לא הוכיח כי נגרמו לו אי אילו נזקים.
הנתבע, הוכיח בבדיקה גנטית, כי אינו האב - התובעת תשלם לו 12,000 ₪
הנתבע, הוכיח בבדיקה גנטית, כי אינו האב – התובעת תשלם לו 12,000 ₪

האם יש לחייב בהוצאות משפט אישה שהגישה תביעת אבהות נגד אדם שבדיקת רקמות, הראתה, כי אינו האב? ביהמ”ש לענייני משפחה בעיר נצרת, ענה על השאלה בחיוב, וקבע, כי במקרה הנוכחי האישה אינה יכולה להימלט מהתשלום עבור ההוצאות שגרמה לנתבע.

ראשיתה של הפרשה, היה כאשר אישה הגישה אל ביהמ”ש לענייני משפחה, תביעות מזונות, אבהות ומשמורת, נגד אדם אשר לטענתה, הינו אבי בנה.

הנתבע, טען, כי כלל לא קיים יחסים מלאים עם האישה ולפיכך, לא ייתכן שהינו האב, עם זאת הסכים לביצוע בדיקת אבהות, אך דרש, כי במידה וממצאי הבדיקה, יראו, שאינו האב, האישה תחויב לשפותו על הוצאותיו.

ואכן, לאחר שהצדדים הופנו לביצוע הבדיקה ממצאיה, הראו, כי הנתבע אינו האב. לפיכך, ניגש ביהמ”ש לדון בסוגיית השיפוי.

האישה, טענה, כי אין לחייבה בהוצאותיו של הגבר, היות ומצבה הכלכלי אינו מאפשר לה לשאת בתשלום, ואף בהליך זה היא מיוצגת ע”י הלשכה לסיוע משפטי, מה גם שהנתבע לא הוכיח, כי נגרמו לו אי אילו נזקים.

כבוד השופט אסף זגורי, אשר דחה את התביעות נוכח ממצאי הבדיקה, כאמור, וחייב את התובעת בהוצאות של 12,000 ש”ח.

נקבע, כי במקרה הנוכחי, אין להסתפק בדחיית התביעות נגד הנתבע, ויש לשקול את ההוצאות המשפטיות שנאלץ לשאת בהן- שכר הטרחה ששילם לעורך דינו, אובדן ימי עבודה בשל נוכחותו בדיונים, אגרות, תשלום עבור חלקו בביצוע הבדיקה הגנטית ועוגמת הנפש שנגרמה לו מעצם הגשת התביעות נגדו.

נפסק, על ידי כבוד השופט זגורי, כי; “בעלת דין המגישה תביעות אבהות, מזונות, ומשמורת כנגד מי שאינו אבי בנה, כגון, המקרה הנוכחי, אינה יכולה להימלט מחובת תשלום הוצאות המשפט הריאליות שנגרמו לאותו נתבע”.

לאמירת האמת בבית המשפט, כך נקבע, ישנו ערך שלא יסולא מפז, והצהרות התובעת, לפיהן לא היה לה קשר עם גברים אחרים פרט לנתבע, שהתבררו כשקריות לאור תוצאות הבדיקה, מצדיקות לבדן את חיובה בהוצאות משפט.

לבסוף, נקבע, כי בעלת דין, שמגישה תביעת אבהות כנגד מי שלטענתה הוא אבי ילדה, צריכה לנקוט משנה זהירות, והגם שהדבר אינו עולה בקנה אחד עם טובתה, היא מחויבת לחשוף פרטים על קיום יחסים עם גברים אחרים במועד ההתעברות.

☚ אל פסק הדין בעניין א.ו. נגד ע.ח. ואחרים.

________

☚ הידיעה הובאה באדיבות אתר המשפט הישראלי “פסק-דין”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן