נגישות כאן ישראל

חוק הנכות: ח”כ אורי מקלב, מבטיח לפעול לשנות את החקיקה לטובת הנכים בארץ

0
0

בהמשך לטיפול בחקיקה אותה מוביל ח”כ הרב אורי מקלב בעניין חוק הנכות הוא נפגש לאחרונה, עם יו”ר החברה המרכזית למימוש זכויות הרב שמאי שזירי, התעניין וחקר את דוגמאות מקרי המצוקה, ושמע ממנו בנוגע לדברים נוספים שטעונים תיקון ◄ הרב שזירי; “יש צורך לקדם חקיקות נוספות ולאפשר לעוד אנשים לקבל את ’קצבאות הנכות’ אשר מגיעות להם אך אינם משולמות בגלל עיוות של החוק”.
חוק הנכות: ח
חוק הנכות: ח”כ אורי מקלב, מבטיח לפעול לשנות את החקיקה לטובת הנכים בארץ

כידוע, ח”כ הרב אורי מקלב (סיעת יהדות התורה), מוביל את החקיקה ל’חוק הנכות’ בכנסת, נפגש לאחרונה, עם יו”ר ’החברה המרכזית למימוש זכויות’, כב’ הרב שמאי שזירי, ושמע ממנו בנוגע לדברים נוספים שטעונים תיקון ושיפור בתקנות ובחוקים בכל הנוגע לחוק הנכות, של המוסד לביטוח לאומי. השניים, דנו בצורך ליזום חקיקה בעניין חוק הנכות, המשפיע על תקנות המוסד לביטוח לאומי, לעדכן ולהרחיב את התקנות כפי שהמציאות מכתיבה.

הרב שמאי שזירי, יו”ר החברה המרכזית למימוש זכויות, מנה בפני ח”כ הרב מקלב את הבעיות איתן מתמודדות עקרות הבית שסובלות מבעיות רפואיות, כמו גם אברכי הכולל, הילדים הנכים, ומשפחות ברוכות הילדים, שאחד מהוריהם חלה. השניים, הסכימו, כי עוולות אילו נובעות מחקיקה מיושנת ואינן מעודכנת.

לדברי כב’ הרב שמאי שזירי; “כיום המצב הוא בו ישנם ’נכים’ רבים אשר אינם מקבלים את קצבאות הנכות מכיוון שהתקנות אינן מתייחסות בדיוק למצב הרפואי המיוחד שלהם, ולא בגלל שהם פחות נכים או נזקקים מהאחרים”.

הרב שזירי, הוסיף ואמר לעמיתו ח”כ הרב אורי מקלב, כי; “ההצעות לתיקון חוק הנכות, אותן קידם הח”כ, כבר מסייעות בחלק מהמקרים לנכים, אולם יש עדיין צורך ברור להרחיב את התקנות על מנת שיאפשרו לעוד נזקקים לקבל את ’קצבת הנכות’ המגיעה להם”.

הרב שזירי, המשיך וגולל בפני ח”כ הרב מקלב את סיפורה של הגב’ א.כהן, עקרת בית שסובלת במשך שנים ממחלת פרקים קשה, ודיכאון. חוסר תפקודה של האם בבית השפיע קשות על הילדים ועל כך שהמשפחה נתמכה בארגוני סיוע וחסד כדי להתקיים.

הרב שמאי שזירי

לדבריו, המשפחה, ניהלה מאבק עיקש, ופנתה שוב ושוב לועדות רפואיות בביטוח הלאומי, אך ללא הצלחה. משהגיעה אל ’החברה המרכזית למימוש זכויות’, קיבלה סיוע, ובסיעתא דשמיא, היא זוכת כעת ב’קצבת נכות’ לכל החיים.

הרב שזירי; “מדובר על עוד מקרה של עקרת בית אשר בשל התנאים הקשים המיוחדים לעקרות הבית, שמוצבים כתנאי סף לקבלת קצבת הנכות, לא קיבלה את הקצבה שמגיעה לה.

חבר הכנסת הרב אורי מקלב, התעניין וחקר את דוגמאות מקרי המצוקה בהם נתקל הרב שזירי במסגרת עבודתו, כדי לחוקק ולפעול להיטיב עם הנכים באמצעות המשך תיקונים בחוק הנכות.

“כמי שעומד בראש החברה המרכזית למימוש זכויות ומסייע לאלפי אנשים לממש את זכאותם לנכות, אני מגלה ביורוקרטיה מסובכת ועוולות רבות שנעשות עם הנזקקים לקצבאות הנכות, עוולות אילו נובעות מחקיקה מיושנת ולא מעודכנת, מהתעלמות ממקרים פחות שכיחים של מצבים רפואיים קשים” – אמר הרב שמאי שזירי, והוסיף; “אנו מצליחים בסיעתא דשמיא, לסייע לאלפי זכאים לממש את זכותם לקצבת נכות, אולם יש צורך בשינויים חקיקתיים מהותיים, מתמשכים ועקביים על מנת לאפשר לעוד אנשים לקבל את קצבאות הנכות שמגיעות להם, ובכך לשפר חייהם של אלפי משפחות שמתמודדות עם בעיה רפואית של יקירם”. סיכם יו”ר החברה המרכזית למימוש זכויות, הרב שמאי שזירי.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן