תחבורה | רכב | תעופה

כביש עוקף קריות, נחנך היום במעמד ראש הממשלה מר בנימין נתניהו

0
0

החברה הלאומית לדרכים; מיום חמישי הקרוב, ניתן יהיה לחצות את את מפרץ חיפה ב-100 קמ”ש ◄ במסגרת כביש עוקף קריות; 19 גשרים, 14 ק”מ של מסלולים ראשיים ו-30 ק”מ של דרכי גישה- ללא אף רמזור. כביש 22 החדש, בקטעי הדרך שבין חיפה לקרית ביאליק, יחסוך לנהגים את פקקי התנועה בשדרות ההסתדרות.
כביש עוקף קריות, נחנך היום במעמד ראש הממשלה מר בנימין נתניהו
כביש עוקף קריות, נחנך היום במעמד ראש הממשלה מר בנימין נתניהו

בטקס חגיגי במעמד ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, נחנך היום (שלישי), כביש עוקף קריות (מספר 22), בקטע שבין חיפה ל’קרית ביאליק’. קטעי הדרך שנחנכו היום, באורך כ-8 ק”מ, הינם חלק מתוואי שארכו 14 ק”מ, עד לפאתי העיר עכו, שיפתח לתנועה במלואו, בעוד כחצי שנה. הכביש, שישמש עורק התנועה הראשי של מפרץ חיפה, ייפתח לתנועה בשעות הבוקר המוקדמות של יום חמישי הקרוב (13.12.2012).

“הצפון, זה המרכז החדש”, אמר ראש הממשלה מר בנימין נתניהו; “כביש ’עוקף קריות’ הוא חוליה נוספת בהשקעת המיליארדים שלנו בתכניות התחבורה. נמשיך לפעול ולהשקיע על מנת לחבר את הפריפריה למרכז. זהו צעד חברתי חשוב ביותר. זה לא גם הטיפול בתחבורה, אלא בעיקר התחבורה, שעושה את ההבדל. משאיות של זיהום עברו פה. היום יש גז. אנרגיה נקייה. כדי לעשות צריך חזון, סדר עדיפויות, כסף ומבצעים, ויש לנו את הכול. יש לנו מדינה משגשגת, בטוחה ומחוברת”. אמר ראש הממשלה”.

“עוקף קריות, ייפתח לתנועה שלושה ימים לפני ראש השנה תשע”ג – מתנה יפה לתושבי הגליל, הקריות וחיפה”, אמר שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים מר ישראל כ”ץ; “זהו כביש שתוכנן כ’כביש אגרה’, אולם בהחלטת ממשלה, החלטנו לצרף אותו לתכנית להאצת הצמיחה במשק, ועל כן, הקמתו הועברה לטיפול החברה הלאומית לדרכים. כיום, כשאנו רואים פרויקטים שהבשילו, אחרי שנים של תכנון ובנייה, ניתן להתרשם בשטח מהשפעתה של התכנית על איכות החיים של אזרחי ישראל בכלל ותושבי הפריפריה בפרט.

“הפרויקט מקדים את לוחות הזמנים, וזהו חסכון נטו למשק הלאומי”, הוסיף כ”ץ; “החיסכון בזמן ובדלק, יורגש מיידית על ידי הנהגים העושים דרכם מדי יום בציר שבין חיפה לקריות, ולעיר עכו. במקום נסיעה דרך עשרה רמזורים בכביש החוצה שטחי בינוי ואזורי תעשייה צפופים, ניתן יהיה לנסוע בכביש באיכות הגבוהה ביותר”. סיכם שר התחבורה מר כ”ץ.

שי ברס מנכ”ל החברה הלאומית לדרכים

מנכ”ל החברה הלאומית לדרכים, מר שי ברס אמר, כי; “הכביש הוקם על פי הדרישות המתקדמות ביותר בעולם. הכביש תוכנן כך, שניתן יהיה לנסוע עליו במהירות 100 קמ”ש, בנוחות וברמת בטיחות גבוהה. הכביש החדש משפר את איכות החיים עבור מאות אלפי תושבי חיפה והקריות.

הכביש מואר למלוא ארכו, והוא יתחבר למערכת הדרכים הקיימת באמצעות ארבעה מחלפים חדשים, שייחנכו אף הם במועד זה; ההסתדרות, אתא דרום, אתא צפון וביאליק. מחלף ביאליק, ייפתח לתנועה במלואו, בעוד כחצי שנה, וניתן יהיה להמשיך ולנסוע בו צפונה, לכיוון ’מחלף כרי נעמן’”.

הקמת ’כביש עוקף קריות’, בהשקעה של 1.7 מיליארד שקל, נוהלה ע”י חברת ח.פ.ת עבור ’החברה הלאומית לדרכים’. הקבלן הראשי בפרויקט, הינה חברת שפיר.

ארנון וולסקי, מנהל הפרויקט מטעם חברת שפיר, אמר, כי; “חברת שפיר, גאה לסיים את הפרויקט כחצי שנה לפני המועד המתוכנן. על מנת להקדים את לוחות הזמנים, הטמענו בתכנון הפרויקט את הידע ההנדסי והטכנולוגיות המתקדמות בעולם, תוך שמירת איכות החיים והסביבה של תושבי האזור”.

▼ עוקף קריות במספרים;

● היקף השקעה: 1.7 מיליארד שקל ● אורך הכביש: 14 ק”מ ● דרכי גישה חדשות; 30 ק”מ ● מחלפים חדשים; ההסתדרות, אתא דרום, אתא צפון, ביאליק, כרי נעמן ● גשרים; 19. ● תאורה; מלאה ● 6 רשויות לארכו; חיפה, קרית אתא, זבולון, קרית ביאליק, מטה אשר, עכו ● מהירות: 100 קמ”ש ● המסלול החלופי; 10 צמתים ורמזורים ● אבני דרך לקבלן; 134 נקודות תשלום ● פרסום המכרז; אפריל 2009 ● היתר עבודה; פברואר 2010 ● פתיחה חלקית: ספטמבר 2012 ● פתיחה מלאה; מארס 2013.

כביש 22 ישראל, ומחלפים בכביש חדש – כביש קריות חיפה, צילום: החברה הלאומית לדרכים

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן