פורום כאן נעים

צל״ש ראש הממשלה לפעילות מבצעית של המוסד

דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס הענקת צל״ש ראש הממשלה לפעילות מבצעית של המוסד. וידאו: עומר מירון, לע"מ

כיצד להתנהג באירוע טביעה סרטון מד”א

כיצד להתנהג באירוע טביעה | סרטון בשפה העברית באדיבות מד"א.

שלישיית הגשש החיוור בחוף הים

הגשש החיוור בתכנית "סופסופ" בשנת 1988, מנחה גבי גזית. ערוץ 1.

אודטה שוורץ האמנתי לו | עוד גבר מתחזה

העיתונאית אודטה שוורץ, על גבר מתחזה שהייתה עמו ביחסים: האמנתי לו | הכתב חיים אתגר, ערוץ 2.

איך ניצחו הצמחוניים (פיל ו-תאו) את הטורף אריה

איך ניצחו הצמחוניים (פיל ו-תאו) את הטורף הלביאה

ילד מיוחד, וסוס מיוחד | חובה לצפות

כשהגעתי הביתה וצפיתי בסרטון הבנתי את העוצמה של אותו רגע של בני ארז הלוקה ב'תסמונת ויליאמס' והסוס הרגיש.

מפעל הפיס

צהל איתם – ולמענם

צהל איתם - ולמענם | כך נראה ההאקתון הצה"לי שמפתח פתרונות לקשיים של ילדים אוטיסטים. עוד טכנולוגיות שפותחו בפרויקט המיוחד, עכשיו באתר צה"ל: http://bit.ly/2vsq4w7

שום פלפל ושמן זית עם חיים כהן – קרין גורן

שום פלפל ושמן זית עם חיים כהן - קרין גורן.

נעים לעקוב אחרי

מבקים כאן ישראל

A feed could not be found at http://kanisrael.co.il/?feed=rss2. A feed with an invalid mime type may fall victim to this error, or SimplePie was unable to auto-discover it.. Use force_feed() if you are certain this URL is a real feed.
תזונה | דיאטה

האוניברסיטה העברית, מחקר, קובע: אוכלים מזונות עתירי שומן (בזמן) ומרזים

חוקרים של אוניברסיטה העברית, בראשותו של פרופ’ אורן פרוי, מצאו, כי אכילה מתוזמנת של מזונות עתירי שומן מובילה להפחתה במשקל. מחקרים שנעשו לאחרונה הראו שהשעון הביולוגי שולט על מאזן האנרגיה וחילוף החומרים אכילה מוגבלת בזמן אשר אינה מגבילה את הצריכה הקלורית היומית הממוצעת וויסות השעון מסדרים את המטבוליזם ומובילים אף לירידה במשקל.
האוניברסיטה העברית, מחקר, קובע: אוכלים מזונות עתירי שומן (בזמן) ומרזים
האוניברסיטה העברית, מחקר, קובע: אוכלים מזונות עתירי שומן (בזמן) ומרזים

מחקר חדש של האוניברסיטה העברית, בירושלים, מצא, כי אכילה מתוזמנת של דיאטה, הכוללת מזונות עתירי שומן תוביל דווקא להפחתה במשקל ול’מטבוליזם’ ייחודי בו השומנים לא נאגרים ברקמת השומן אלא מנוצלים לאנרגיה, כאשר אין מזון זמין.

המחקר, בוצע על ידי קבוצת חוקרים בראשותו של פרופ’ אורן פרוי, יחד עם עמיתו פרופ’ זכריה מדר, תלמיד המחקר יוני גנזר ועמיתת המחקר ד”ר הדס שרמן מהמכון לביוכימיה, מזון ותזונה בפקולטה לחקלאות, מזון וסביבה ע”ש רוברט ה’ סמית של האוניברסיטה העברית, ופורסם לאחרונה בכתב העת הנחשב FASEB Journal.

מחקרים שנעשו, לאחרונה, הראו, כי “השעון הביולוגי” שולט על מאזן האנרגיה וחילוף החומרים. מזונות עתירי שומן משבשים את השעון הביולוגי וכך נוצרות הפרעות מטבוליות שגורמות לאכילת יתר ולהשמנה.

החוקרים, שיערו שעל ידי ויסות השעון הביולוגי ניתן להילחם בהשמנת יתר. “הראינו, כי האכלה מוגבלת בזמן אשר אינה מגבילה את ה’צריכה הקלורית היומית הממוצעת’ מספקת אות מתזמן למערכת”, מציין פרופ’ פרוי.

“למרות שידוע ש’מזון עתיר שומן’ משבש את המטבוליזם, מצאנו שתזמון צריכת האוכל וויסות השעון מסדרים את המטבוליזם ומובילים אף לירידה במשקל. כלומר; לשעון הביולוגי השפעה יותר חזקה על המטבוליזם מאשר לשומן”. הוסיף פרופ’ פרוי.

החוקרים, בחנו את ההשפעה לטווח ארוך של “האכלה מתוזמנת” בשילוב מזון עתיר שומן על קצב חילוף החומרים היומי בבעלי חיים. במשך 18 שבועות הם האכילו את בעלי החיים כל יום באותן שעות ולאותו פרק זמן והשוו אותם לשלוש קבוצות ביקורת – קבוצה שאכלה באופן מתוזמן מזון דל שומן, קבוצה שאכלה באופן חופשי מזון עתיר שומן וקבוצה שאכלה באופן חופשי מזון דל שומן.

על אף צריכה קלורית יומית זהה, משקל הגוף של הקבוצה שניזונה מ’דיאטה עתירת שומן’ מתוזמנת היה נמוך יותר מזה של הקבוצה שניזונה באופן חופשי מ’דיאטה דלת שומן’. כמו כן, בקבוצה הראשונה, השומנים שנצרכו לא נאגרו ברקמות השומן, כפי שצוין לעיל, ונרשמה עלייה בשריפת השומנים.

“המחקר, הראה עוד, כי להשפעה של תזמון מתן המזון על המטבוליזם יש קדימות על פני ההשפעה של השומן הנצרך, מה שמוביל לשיפור במדדים המטבוליים ול’מניעת השמנה’”, מסביר פרופ’ פרוי ומוסיף ש”הגבלת התזמון של האוכל ללא הגבלת תוכן התפריט היומי, יכולה לשמש כלי טיפולי למניעת השמנה בקרב אנשים”.

תגובות



  • אודות הכותב

    כתב כאן ישראל

    כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

    הוסף תגובה

    לחצו פה להוסיף תגובה

    שינוי גודל גופנים