חדשות בריאות

ניר קידר, משרד הבריאות: ישראל, שיאנית העולם ברכישת ביטוחי הסיעוד

0
0

קידר, מנהל תחום כלכלת בריאות במשרד הבריאות, בכנס ה-9 לענף ביטוחי הבריאות והסיעוד של עדיף; “אחוז ההוצאה הפרטית על ביטוחי בריאות בישראל, קפץ באופן שאין לו אח ורע בעולם, אפילו לא בארה”ב, והוא גבוה משמעותית ממדינות ה-OECD” ◄ האוצר; החל מ-2013 תיאסר פרמיה שמשתנה באופן דרסטי ◄ מנכ”ל כלל בריאות; “ביום בו המדינה, תוסיף 10 מיליארד שקלים לתקציב הבריאות, נפסיק למכור ביטוחי בריאות”.
ניר קידר, משרד הבריאות: ישראל, שיאנית העולם ברכישת ביטוחי הסיעוד
ניר קידר, משרד הבריאות: ישראל, שיאנית העולם ברכישת ביטוחי הסיעוד

’הכנס ה-9 לענף ביטוחי הבריאות והסיעוד’, התקיים אתמול (ד’) ב”לאונרדו סיטי טאואר” בעיר רמת גן, בהשתתפות כ-500 סוכנים, יועצים ונציגי הרגולטורים, חברות הביטוח, ו’קופות החולים’. בכנס התקיימו הרצאות ורבי שיח בהשתתפות הגורמים הדומיננטיים בתחום בנושאים הבוערים על סדר יומו של הענף, שחווה בתקופה האחרונה רפורמות סוערות.

את הכנס פתח עורך “עיתון עדיף”, מר עופר נוריאל, אשר אמר, כי; “הפער בין זיהוי הכשלים לבין הטיפול בהם עודנו רב, שכן הסדרתם נוגעת באינטרסים רבים, כדוגמת אלו הקיימים במשבר הסיעוד ובתופעת כפל הביטוח. “כך כל שינוי בענף גורר אחריו השלכות רבות היקף”.

“הרציונל שעומד מאחורי פעילות אגף שוק ההון הוא להבטיח למבוטח אפשרות כיסוי לאורך שנים, גם אם חלו שינויים במצבו הרפואי” – אמרה רו”ח לי דגן, המשנה לממונה על שוק ההון, הביטוח והחיסכון במשרד האוצר, שהציגה את עמדות האגף בתחום, לרבות ההסדרה ב’ענף הסיעוד’; “בניגוד לביטוח רכב, רכוש ודירה, אנו מנסים להתכונן ליום הקשה ומעוניינים לדעת שנהיה בטוחים בעתיד”.

דגן, ציינה, כי אחת הבעיות הקיימות בתחום היא הזמינות והסיכון הגבוה בגיל מבוגר שמשמעו פרמיית סיכון גבוהה, בעיקר ב-ביטוח סיעודי; “כשאנו מדברים על שינויים בתחום ביטוח הבריאות חשוב לנו להבטיח את עלות הסיכון ושה”כיסויים” יהיו רלוונטיים”.

לדברי רו”ח דגן; “הצורך בביטוח הסיעוד, עולה בצורה דרסטית לאורך השנים, והחל מגיל 80, הופך למשמעותי ביותר. הפתרון אותו מציע האוצר הוא פרמיה קבועה או מוגדלת באמצעות חוזר ביטוח ’עריכת תכנית לביטוח סיעודי’”.

רו”ח לי דגן, המשנה לממונה על שוק ההון, הביטוח והחיסכון במשרד האוצר

דגן, ציינה, כי; “החל מינואר 2013, וכבר כעת האגף אינו מאפשר פרמיה שמשתנה באופן דרסטי, אלא רק פרמיה קבועה או מוגדלת הדרגתית”.

ניר קידר, מנהל תחום כלכלת בריאות ב-משרד הבריאות, ציין בהרצאתו, כי; “קיים פער בשיעור של 20% בגידול בין מדד המחירים לצרכן ביחס למדד מחירי ביטוחי הבריאות, אם כי גם תכולתם השתנתה. אחוז ההוצאה הפרטית על ביטוחי בריאות בישראל, קפץ באופן שאין לו אח ורע בעולם, אפילו לא בארה”ב, והוא גבוה משמעותית ממדינות ה-OECD”.

בסקירתו הוסיף וציין, קידר, כי; “בשנת 2010, ההוצאה על ה’ביטוחים הפרטיים’, עלו פי 5 מאז 1997, ומדובר בהוצאה הגדולה ביותר של משקי הבית על בריאות; “ישראל, אינה שיאנית העולם ברכישת ’ביטוחי בריאות פרטיים’, אלא רק במקום השלישי. ברכישת ’ביטוחים סיעודיים’ אנחנו שיאני העולם”, ציין.

ראובן קפלן, מנכ”ל “כלל בריאות”, התייחס לביקורת המופנית כלפי חברות הביטוח, ואמר; “חברות הביטוח עושות גם טוב לאנשים, הן לא עושקות כל הזמן”.

קפלן, אף התייחס לעמדה לפיה יש להביא לביטולם של ביטוחי הבריאות הפרטיים, באומרו: “ביום בו המדינה תוסיף 10 מיליארד שקלים ל’תקציב הבריאות’, נפסיק למכור ביטוחי בריאות”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן