צער בעלי חיים

עמותות בעלי חיים בישראל פועלות נגד משלוח של 240 קופי חוות מזור למעבדת SNBL בחו”ל

0
0

לעמותות תנו לחיות לחיות, מאחורי דלתות המעבדה והאגודה הישראלית נגד ניסויים בבעלי חיים, נודע, כי חוות מזור, הגישה לאחרונה בקשה לייצוא של מאות קופים מישראל למעבדת SNBL הידועה לשמצה בארה”ב; “חוות מזור’ מנסה להיפטר מהקופים לפני שינוי המדיניות הישראלית, שיאסור מתן רשיונות יצוא קופים לניסויים, אנו קוראים לציבור להתגייס לקמפיין עצירת משלוח המוות מחוות מזור”.
עמותות בעלי חיים בישראל פועלות נגד משלוח של 240 קופי חוות מזור למעבדת SNBL בחו
עמותות בעלי חיים בישראל פועלות נגד משלוח של 240 קופי חוות מזור למעבדת SNBL בחו”ל

האם המאבק בין ארגוני זכויות בעלי חיים לבעלי חוות מזור, באשר להטסת קופים מהחווה לניסויים בחו”ל, עומד בפני הכרעה? ל’פורטל כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; “חוות מזור, הגישה לאחרונה, בקשה לייצוא של מאות קופים מישראל למעבדת SNBL, הידועה לשמצה בארה”ב. כזכור, נסיונה האחרון של חוות מזור, לייצא 90 קופות לאותה מעבדה, עוכב מאז חודש דצמבר 2011 במשך חודשים ארוכים, לרבות בצו ביניים שהוצא על ידי בג”צ, לבקשת עמותת תנו לחיות לחיות, ומנע את המשלוח – עד שלבסוף המשלוח, בוטל כליל, זאת בין היתר לאחר שבג”צ, קבע בפסק דינו, כי; “החווה לא תוכל לייצא קופים שניצודו בטבע ונכלאו בחווה”. כעת מנסה חוות מזור לייצא שוב קופים לאותו יעד.

לארגוני בע”ח; “תנו לחיות לחיות”, “מאחורי דלתות המעבדה” ו”האגודה הישראלית נגד ניסויים בבעלי חיים”, אף נודע כי; בי.אף.סי. – חוות ריבוי קופים בע”מ, המכונה; “חוות מזור”, שהוקמה בשנת 1991, מסרבת להעביר לגורמים הרשמיים בישראל את האישורים הנדרשים לבחינת הבקשה, ומנסה לייצא את הקופים זאת בניגוד למדיניות הישראלית התקפה לפיה על החווה, להוכיח מהן מטרות המחקר אליו מיועדים הקופים.

SNBL, היא מעבדה שמבצעת מבדקי רעילות על בעלי חיים, לרבות על קופים, ונחשפו בה עשרות רבות של מקרי התעללות קשים בקופים, אשר תועדו בדו”חות מצמררים של רשויות הפיקוח. במסגרת מבדקי רעילות אלו, המעבדה, נוהגת להלעיט קופים בכימיקלים שונים עד שגופם קורס.

וטרינר בחוות מזור וקוף זכר שולט בלהקה

למיטב ידיעת ארגונים המתנגדים לניסויים בבעלי חיים, ’מעבדה SNBL’, היא הלקוח האחרון של חוות מזור, ולאור כוונת השר להגנת הסביבה, לאסור כליל על ייצוא קופים מישראל לניסויים, מנסה, ככל הנראה, חוות מזור, לייצא כמה שיותר קופים מהחווה בטרם תשונה המדיניות.

הארגונים למען בעלי חיים, הכריזו על פתיחת קמפיין לעצירת משלוח המוות, והם קוראים לציבור להטות שכם ולהתגייס לעצירתו ולהצלת הקופים, באמצעות פעולות מחאה, והצטרפות לדף הפייסבוק של הקמפיין להצלת הקופים: “יחד נסגור את חוות מזור”.

מעמותות “תנו לחיות לחיות”, “מאחורי דלתות המעבדה” ו”האגודה הישראלית נגד ניסויים בבעלי חיים”, נמסר, כי; “מדובר בפרק אכזרי ונורא נוסף בקורותיה של חוות מזור. גם במהלך פרפורי הגסיסה של החווה, אשר מתפרנסת מסחר מסואב ואכזרי בבעלי חיים, מנסים בעליה להרוויח בצע כסף על גבם של הקופים, ובניגוד לפסיקת בג”צ, מנסים לייצא קופים למעבדת המוות SNBL, מבלי להוכיח מהי מטרת המחקר אליו מיועדים הקופים.

למעשה, העמותות, ממשיכות וטוענות, כי; “ברור שכל מטרת הייצוא היא להבריח מהארץ כמה שיותר קופים לפני שינוי המדיניות הישראלית, שינוי אשר צפוי לאסור על ייצוא קופים מישראל למטרות ניסויים.

ארגוני בע”ח בישראל, קוראים לציבור להתגייס לקמפיין לעצירת משלוח המוות, ולמנוע סבל נורא ממאות הקופים שמנסה החווה לשלוח למעבדת הרעילות בארה”ב, אשר הינה לא פחות מאשר גיהינום עלי אדמות”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן