חדרה עיר חינוך

חדרה, מרוצה: עלייה באחוזי הזכאות לבגרות, האחוז הגבוה ביותר בעיר מזה עשור

0
0

משרד החינוך, בישר לראש העיר חדרה מר חיים אביטן, על עלייה של 7% באחוז הזכאות לבגרות. עפ”י הנתונים מדובר באחוז הגבוה ביותר בחדרה מזה עשור ◄ מנהלת מחוז חיפה במשרד החינוך, רחל מתוקי, שיבחה את ראש העיר חדרה, מר אביטן; “על האומץ והתעוזה לא להנשיר תלמידים, וללמד את מנהלי בתי הספר שכולם יכולים להצליח. עשיתם את זה, שאפו”.
חדרה, מרוצה: עלייה באחוזי הזכאות לבגרות, האחוז הגבוה ביותר בעיר מזה עשור
חדרה, מרוצה: עלייה באחוזי הזכאות לבגרות, האחוז הגבוה ביותר בעיר מזה עשור

דוברות עיריית חדרה מסרה, כי ראש עיריית חדרה מר חיים אביטן, התבשר על עלייה של 7% באחוז הזכאות לבגרות בעיר חדרה. על-פי נתוני משרד החינוך, עומד אחוז הזכאות לבגרות בחדרה על 56%, שהינו האחוז הגבוה ביותר בעיר מזה עשור.

מנהלת מחוז חיפה במשרד החינוך, הגב’ רחל מתוקי, אשר השתתפה השבוע, בכנס היערכות בעיר חדרה, ברכה את ראש העיר, ואת מנהלת אגף החינוך הגב’ חני ויצמן, והדגישה, כי; “מדובר בעלייה יוצאת דופן בשנה אחת באחוזי הזכאות לבגרות”. לדברי מתוקי, לתוצאות המרשימות בעיר גדולה כחדרה, יש השלכות משמעותיות על המחוז כולו.

ראש העיר אביטן, הצטרף אל שביעות רצון לנוכח התוצאות; “כשנכנסתי לתפקידי מצאתי מערכת חינוך מיושנת, שהיה צורך דחוף בשיקומה. מאחר שאני טוען כל הזמן שעיר איתנה ניתן לבנות אך ורק על תשתיות ויסודות של חינוך, התעקשתי להשאיר אצלי את תיק החינוך, ולקדם את המערכת. התחלתי צעד אחרי צעד בתוכנית רב שנתית להבריא את המערכת, ולשקם אותה, להשקיע משאבים ותקציבים אדירים, לפתח ולקדם תוכניות חדשות ולהוביל את מערכת החינוך לדרך של הצלחות והישגים”.

מערכת החינוך בחדרה, עברה מהפכה שכללה תוכנית אסטרטגית רב שנתית לחינוך, המקיפה את מכלול הרצפים החינוכיים המלווים כל ילד בעיר מרגע לידתו ועד גיוסו, הן במסגרות החינוך הפורמאלי, והן במסגרות החינוך הבלתי פורמאלי.

שינוי נוסף שעליו התעקש ראש העיר, היה מניעת הנשרה. בעבר נהגו מנהלי שונים להנשיר תלמידים מתקשים, ולהשאיר בבתי הספר רק תלמידים ברמה גבוהה יחסית, וזאת כדי לשפר באופן מלאכותי את אחוז הזכאים לבגרות.

למרות הלחצים שהופעלו היה ראש העיר אביטן, נחוש למנוע הנשרת תלמידים ונימק את מדיניותו בכך שיש להעניק לכל ילד וילדה בעיר חדרה נקודת פתיחה טובה ככל האפשר לחיים. ואכן, בד בבד לגיבוש התוכנית האסטרטגית הרב-שנתית סירבה עיריית חדרה בעקביות ובנחישות להנשיר תלמידים.

בד בבד, הושקעו משאבים רבים בתוכנית הרב-שנתית, עבור תוכניות פדגוגיות לתגבור וחיזוק הרמה הלימודית בקרב תלמידים מתקשים. בעירייה, מדגישים בשביעות רצון שאחוז ההנשרה בחדרה הוא מהנמוכים בארץ, ולכן העובדה שעדיין יש עלייה, כה משמעותית באחוז הזכאים לבגרות היא מרשימה במיוחד.

מנהלת המחוז הגב’ רחל מתוקי, שיבחה השבוע את ראש העיר אביטן, ואמרה; “על האומץ והתעוזה לא להנשיר תלמידים, וללמד את מנהלי בתי הספר שכולם יכולים להצליח. עשיתם את זה, שאפו”.

ההשקעה, כפי שהבטיח ראש העיר, החלה להניב פירות נאים. תלמידי חטיבות הביניים שזכו להיכלל בתוכנית האסטרטגית החדשה, אכן הגיעו מוכנים יותר לבית הספר התיכון.

אביטן; “כל הזמן הדגשתי שאת ההשקעה בחינוך לא רואים כעבור יום, לא כעבור חודש ולא כעבור שנה. חינוך זה תהליך ארוך, השקעה של שנים, אבל אם משקיעים נכון ומציבים את החינוך בראש סדר העדיפויות, מגיעים להישגים”.

במערכת החינוך, חוזים עליות מרשימות יותר בשנים הבאות, מאחר שאל החטיבות ובתי הספר התיכון, צפויים לעלות תלמידים אשר לומדים על-פי תוכנית החינוך החדישה כבר מגיל הגן.

כמדי שנה, אין הנתון שפרסם משרד החינוך, משקף את ההישגים בפועל של בתי הספר בעיר חדרה, הגבוהים בהרבה מהנתון המשוקלל. זאת מאחר שהנתון שמפרסם משרד החינוך, מתייחס רק לתלמידי י”ב, המתגוררים בעיר, ולא לתלמידים הלומדים בעיר. כך שתלמידים המתגוררים בעיר חדרה, אך לומדים בפנימיות, ישיבות, ובתי ספר מחוץ לעיר, ואינם משלימים בגרות, מורידים את הממוצע העירוני.

לחילופין, בבתי הספר בחדרה, לומדים תלמידים המתגוררים ברשויות אחרות, ולכן נתוני זכאותם לבגרות נרשמים בעיר מגוריהם ולא בבית הספר בו למדו.

יו”ר ועד ההורים העירוני בעיר חדרה, מר אלי לוינגר, אמר, כי; “לאורך העשור האחרון, התפרסמו נתונים לא מחמיאים אשר בעקבותיהם ביצעה העירייה פעולות נרחבות, כולל התוכנית האסטרטגית לחינוך שאותה הוביל ראש העיר. הוועד, העניק גיבוי למערכת החינוך, כי האמנו שהתוכנית החדשה תיתן את אותותיה ותשפר את אחוז הזכאות לבגרות בקרב תלמידי העיר.

במקביל חיזקנו את ראש העיר על המאמץ והנחישות למנוע נשירה של תלמידים, כי היינו שותפים לדעה שאסור שהעלייה בזכאות תהיה על חשבון הנשרה. היום אנחנו שמחים לראות את התוצאות. בשמי ובשם חברי הוועד העירוני שמחים וגאים לנוכח עלייה מהותית של כ-7% באחוז הזכאות לבגרות בתיכונים העירוניים.

אנו מבקשים להודות למורים, לצוותים החינוכיים, למנהלי התיכונים, למנהלת אגף החינוך, לעובדי העירייה ולראש העיר, המחזיק ב’תיק החינוך’. בזכות עבודה מאומצת של כולנו, ושיתוף פעולה למען קידום ילדינו, אנו רואים תוצאות והישגים אלו”. סיכם יו”ר ועד ההורים העירוני של חדרה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן