פורום כאן נעים

הטרגדיה של אמיר פרישר גוטמן

הטרגדיה של אמיר פרישר גוטמן - ההתמודדות עם המחלה, קבלת החיים מחדש, ורגעיו האחרונים לפני הטביעה, מארק קוזמנקוב פראמדיק מד''א - ערב טוב עם גיא פינס ערוץ 10 - 23.7.17

כיצד להתנהג באירוע טביעה סרטון מד"א

כיצד להתנהג באירוע טביעה | סרטון בשפה העברית באדיבות מד"א.

שלישיית הגשש החיוור בחוף הים

הגשש החיוור בתכנית "סופסופ" בשנת 1988, מנחה גבי גזית. ערוץ 1.

יוסי ביטון הפקת קיץ 2017

יוסי ביטון הפקת קיץ 2017 | איפור קיץ.

איך ניצחו הצמחוניים (פיל ו-תאו) את הטורף אריה

איך ניצחו הצמחוניים (פיל ו-תאו) את הטורף הלביאה

ילד מיוחד, וסוס מיוחד | חובה לצפות

כשהגעתי הביתה וצפיתי בסרטון הבנתי את העוצמה של אותו רגע של בני ארז הלוקה ב'תסמונת ויליאמס' והסוס הרגיש.

מפעל הפיס

"זוג או פרט" ערוץ הכנסת – ערוץ 99

תוצאות הסיבוב בראשון בפריימריז בעבודה, ביקור רה"מ הודו בישראל ו"הדתה שמדתה" וח"כ איתן כבל שמגלה את שאיפותיו הפוליטיות. מתוך שידורי ערוץ הכנסת - ערוץ 99.

שום פלפל ושמן זית עם חיים כהן – קרין גורן

שום פלפל ושמן זית עם חיים כהן - קרין גורן.

נעים לעקוב אחרי

תזונה | דיאטה

משרד הבריאות, מזהיר את אנשי מקצוע בנושא: סכנות דיאטת דלות מאוד באנרגיה

משרד הבריאות; "ההמלצות לתזונה בריאה ומאוזנת, הינם כ-2000 ו- 1000 קק"ל ליום לגברים ונשים בהתאמה. על מנת לרדת במשקל נהוג להפחית כ- 100 קק"ל מהצריכה היומית. ירידה הדרגתית במשקל, המלווה בפעילות גופנית המאפשרת בניה ושמירה על מסת שריר היא הדרך הבריאה והמומלצת לירידה במשקל".
משרד הבריאות, מזהיר את אנשי מקצוע בנושא: סכנות דיאטת דלות מאוד באנרגיה
משרד הבריאות, מזהיר את אנשי מקצוע בנושא: סכנות דיאטת דלות מאוד באנרגיה

פרופ’ איתמר גרוטו, ראש שרותי בריאות הציבור, במשרד הבריאות, פרסם אזהרה בנושא סכנות דיאטת דלות מאוד באנרגיה, עבור אנשי מקצוע להנחות את מטופליהם שלא להשתמש ב’דיאטה’ שהינה מוגבלת מאוד באנרגיה, כאמצעי לירידה במשקל, המסוכנת לבריאות, זאת, לאחר שלאחרונה, נפוצה בציבור תופעה של צריכת תפריטי דיאטות דלות מאוד באנרגיה (פחות מ-100 קלוריות – ביום).

כאמור, משרד הבריאות, מציין, כי לאחרונה, נפוצה בציבור תופעה של צריכת תפריטי דיאטות דלות מאוד באנרגיה (פחות מ- 100 קלוריות – ביום). תפריטים אלה, מלווים לרוב בשימוש ב’תוסף תזונה’, המתיימר לגרום לירידה בתיאבון, ול’ירידה במשקל’. הדיאטה, זו מסוכנת לבריאות, ויש להזהיר את המטופלים שלא לעשותה.

תוסף התזונה, נמכר כתרסיס או טיפות, והוא מהווה כביכול חיקוי ’צמחי’ להורמון Human Chorionic Gonadotropin (HCG). ההורמון, מיוצר בתקופת ההריון, ומשמש בעיקר כתרופת מרשם בטיפול ב’אי פריון אצל נשים’. בתוסף התזונה המשווק ע"י החברות השונות בישראל, אין חומר פעיל או הורמון ביולוגי, כדוגמת; HCG, אלא תוסף תזונה המופק מצמחי מאכל, למשל; אצות, המותרים לשימוש כתוסף תזונה.

ההמלצות לשימוש בתוסף התזונה הצמחי, המכיל תוספי תזונה וצמחי מאכל, הנמכר בצורת תרסיס, מלוות בהנחיות לאימוץ משטרי תזונה קיצוניים וכל זאת מבלי לשנות את אורח החיים ה"יושבני" והמזיק.

בהתאם להמלצות משרד הבריאות, הדרך סבירה והבריאה לירידה במשקל, כוללת; תפריט מאוזן, ביצוע פעילות גופנית ויעדים ריאליים למשקל החדש. לעומת זאת, "דיאטות בזק" דלות קלוריות, עם או בלי שימוש בתוספי תזונה למיניהם, כוללות המלצות העלולות להיות מסוכנות לציבור.
.
משרד הבריאות, כמו ה- FDA האמריקאי, מייעץ לאנשי המקצוע העוסקים בתחום, להנחות את מטופליהם שלא להשתמש בדיאטה זו, שהינה מוגבלת מאוד באנרגיה, כאמצעי לירידה במשקל וכן לא להשתמש בתוספי התזונה, הממליצים על שימוש בדיאטה זו המסוכנת לבריאות.

מוצרים אלו, מבטיחים הבטחות שווא לציבור ואת ה"הפתרון המלא לבעיית עודף המשקל", באמצעות דיאטת רזון קיצונית, ושלל הבטחות כמו "שינוי מנגנון חילוף החומרים וחיסול מאגרי השומן המיותר בגוף", ו"איתחול מחדש של הגוף כך שהוא לא יצבור עודף שומן בעתיד".

המשווקים את הדיאטה אף טוענים, כי הדיאטה "טבעית", "אינה פוגעת בגוף", "לא מפרקת רקמת שריר אלא שומן עודף".

לטענה זו, אין כלל תימוכין מדעיים. המסרים שבדיאטות אלה אינם ניתנים להוכחה ואף עלולים להטעות את הציבור ולהזיק לבריאותם של המבצעים את הדיאטה הקיצונית. הטעיית הציבור חמורה אף יותר, מפני שנטען, כי; "אין צורך להתעמל או לבצע פעילות גופנית בזכות השימוש בתוסף התזונה", דבר המחמיר עוד יותר את דילול רקמת השריר.

’דיאטה דלה מאוד’ באנרגיה, כ 100 קק"ל ליום מסוכנת לבריאות. המשתמשים בדיאטה דלה – מאוד באנרגיה, הינם בסיכון מוגבר לתופעות לוואי הכוללות בין היתר חוסר ב-אלקטרוליטים, הפוגע בפעילות השרירים והעצבים, ובעיקר בפעילות ובקצב הלב, ואף ל-מוות. ללא השגחה רפואית, יתכן והמשתמשים בדיאטה זו לא יקבלו אספקה נאותה של רכיבי תזונה חיוניים; ויטמינים, מינרלים, יסודות קורט, ו-רמות חלבון נאותות.

משרד הבריאות, מסכם; על פי רוב, ההמלצות לתזונה בריאה ומאוזנת, הינם כ-2000 ו- 1000 קק"ל ליום לגברים ונשים בהתאמה. על מנת "לרדת במשקל" נהוג להפחית כ- 100 קק"ל מהצריכה היומית. ירידה הדרגתית במשקל, המלווה בפעילות גופנית המאפשרת בניה ושמירה על מסת שריר היא הדרך הבריאה והמומלצת ל’ירידה במשקל’.

תגובות



  • אודות הכותב

    כתב כאן נעים

    כתב כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kannaim2017@gmail.com

    הוסף תגובה

    לחצו פה להוסיף תגובה

    שינוי גודל גופנים