רפואה דחופה

מרכז הרפואי ע”ש ברוך פדה, פוריה: שוחררה התינוקת, שנעקצה מעקרב שחדר לתוך ביתה

0
0

רופא במחלקת ילדים, במרכז הרפואי ע”ש ברוך פדה, פוריה, טבריה, ד”ר בשארה ג’ויל; “העקיצה מכאיבה מאוד, וכאשר כמות הארס המוזרקת משמעותית, בתוך זמן קצר מאוד מרגישים את ההשפעה שלו על מערכות הגוף, במיוחד כשמדובר בתינוק, שמשקלו יחסית קטן”.
מרכז הרפואי ע
מרכז הרפואי ע”ש ברוך פדה, פוריה: שוחרר התינוקת, שנעקצה מעקרב שחדר לביתה

תינוקת בת 11 חודשים נעקצה בשעות הערב בסוף השבוע החולף, ע”י עקרב אשר חדר לבית, התינוקת, נבדקה ב’מלר”ד פוריה’, בעיר טבריה ולאחר טיפול נגד כאבים, הועברה למחלקת ילדים להמשך טיפול והשגחה.

“אנחנו גרים במר’אר (מֻעָ’אר, בערבית; المغار, תעתיק חופשי: מגאר/מראר), ליד שדה פתוח”, מספר רביע בשארה, אביה של התינוקת ג’וייל; “אתמול בערב, הייתי במרפסת כששמעתי צעקות של אשתי מהבית. כשנכנסתי, מבוהל, הבנתי, כי עקרב, נכנס הביתה, ועקץ את הבת שלי, אשר ישבה ושיחקה על הרצפה. למרבה המזל, ראינו את העקרב, והצלחנו לתפוס אותו, ולהרוג אותו.

ברגע שראינו שזה עקרב שחור, התקשרתי אל קופת חולים, כדי לשאול מה לעשות, הרופא, המליץ לי לקחת את התינוקת למיון בביה”ח. בינתיים, ראיתי על הרגל של התינוקת במקום של העקיצה, נקודה שחורה, הרגל הייתה אדומה, והחלה להתנפח”.

המשפחה, הגיעה, ביום רביעי (8.8.12) בחצות למלר”ד (מיון) במרכז הרפואי ע”ש ברוך פדה, פוריה, בעיר טבריה. לאחר בדיקות הועברה התינוקת להמשך טיפול והשגחה במחלקת ילדים.

ד”ר בשארה ג’ויל, רופא במחלקת ילדים, ציין, כי העקיצה מכאיבה מאוד, וכאשר כמות הארס המוזרקת משמעותית, בתוך זמן קצר מאוד מרגישים את ההשפעה שלו על מערכות הגוף, במיוחד כשמדובר בתינוק, שמשקלו יחסית קטן.

התגובה להתפשטות הארס, עלולה להיות אי-שקט, התכווצות שרירים, הפרשת רוק מרובה, דמעות וזיעה, התגברות קצב הלב, וכן התפתחות הפרעה בתפקוד הלב עד אי-ספיקת לב קשה.

לכן, חשוב לתת מענה לכאבים, להרגיע את המקום, ולהשגיח שלא תתפתח רגישות או קושי בנשימה, דופק מהיר או הפרעת קצב.

ד”ר ג’ויל, ציין, כי “מאז הלילה, חל שיפור ניכר במצבה של התינוקת, ולכן, הוחלט לשחרר אותה לביתה בסוף השבוע, (חמישי אחה”צ)”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן