עובדים | תעסוקה | כוח אדם

ארגון חברות הניקיון: חסרים יותר מ-6,500 עובדים, ומזהיר מפני ייקור תעריפים עד 25%

0
0

איגוד חברות הניקיון, דורשים לאפשר לחברות הניקיון לגייס עובדים מחו”ל, עקב המחסור המחריף ומזהירים בפני ייקור תעריפים של עד 25% ◄ דרור אטרי, מנכ”ל איגוד חברות הניקיון; “למרות המצב הכלכלי הקשה, ישראלים מסרבים לעבוד בעבודות ניקיון, והחברות נאלצות להעסיק עובדים זרים. פעילות האכיפה של המשטרה נגד העובדים מבריחה את העובדים ופוגעת בנו”.
ארגון חברות הניקיון: חסרים יותר מ-6,500 עובדים, ומזהיר מפני ייקור תעריפים עד 25%
ארגון חברות הניקיון: חסרים יותר מ-6,500 עובדים, ומזהיר מפני ייקור תעריפים עד 25%

מחסור חמור בכוח אדם ב’ענף הניקיון והתחזוקה’ מסתמן בחודשים האחרונים- כך עולה ממכתב שנשלח הבוקר (א’), מטעם ’איגוד חברות הניקיון’ אל משרד התמ”ת; “אין אנו נכנסים לשיקולים שבגינם ישנה מדיניות אכיפה מוגברת כלפי עובדים זרים ושוהים בלתי חוקיים, אך יש לקחת בחשבון, כי ישראלים, מסרבים לעבוד בעבודות ניקיון, והחברות, נאלצות להעסיק עובדים זרים. לכן, כורך המציאות הוא לאפשר לחברות הניקיון לגייס עובדים מחו”ל עקב המחסור המחריף בעובדים ישראלים בעבודות אלה”.

עיקר המחסור בעובדי ניקיון, מורגש באזור גוש דן ובאזור השרון. ב’גוש דן’, עצמו על פי הערכות חסרים יותר מ-3,000 עובדים ובאזור השרון, המספרים זהים לערך. אזורים אלה הם ליבת העסקים של ישראל ולכן, הביקושים שם גבוהים יותר. בסה”כ על פי הערכות האיגוד, חסרים במשק 6,500 עובדים.

עם מחסור דומה, התמודדו חברות הניקיון בתחילת שנות ה-2,000, עת נערכו מבצעים של משטרת ההגירה נגד עובדים זרים. באיגוד, מזהירים את משרד התמ”ת, מפני המשמעויות סגירתן של חברות ניקיון אשר לא יוכלו להתמודד עם מחסור ב’ידיים עובדות’, ויאלצו לסגור עקב מחסור בידיים עובדות. בנוסף, בשל המחסור חברות הניקיון, לנייד עובדים מאזורי הפריפריה דבר שיכול לגרום להעלאת תעריפי הניקיון בעד 25%.

על פי דרור אטרי, מנכ”ל ’איגוד חברות הניקיון’ וחבר נשיאות ב’לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים’, מספר, כי לא מעט חברות ניקיון מוכנות אפילו לשלם שכר של 4,500 שקל נטו לעובד, אבל לא מצליחים לגייס עובדים ישראלים.

“למרות המצב הכלכלי הקשה, ישראלים, מסרבים לעבוד בעבודות ניקיון והחברות נאלצות להעסיק עובדים זרים. זו כורך המציאות, ולא נצליח לחנך את הישראלים לעבוד בניקיון. צריך לקחת את זה בחשבון נגד פעילות האכיפה של המשטרה נגד העובדים הזרים המבריחה את העובדים ופוגעת בנו” – אומר אטרי.

באיגוד, מציינים, כי בניגוד למקובל לחשוב ב’ענף הניקיון’ מתח הרווחים הוא מאוד נמוך, ולכן בסופו של דבר הצורך לנייד ישראלים מאזורי הפריפריה יהיה על חשבון המעסיקים ויכול לפגוע במשק.

האיגוד הכול ארצי של ’חברות הניקיון והאחזקה בישראל’, הינו הארגון, היציג המוכר של חברות הניקיון המסודרות בשוק, והחבר ב’לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים’ במשק. האיגוד, פועל למיצוב ענף הניקיון, כתחום מקצועי, וחדשני ופועל ללא הרף להסדיר את המקצוענות בענף, בדגש על חקיקה מתאימה ושמירה על זכויות עובדים.

האיגוד, הוביל לתיקון עיוות מתמשך של פגיעה בזכויות עובדים וכמעסיקים והעניק תוספת שכר של 20% לכלל עובדי הניקיון במשק במסגרת ההסכם הקיבוצי.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן