ט"ו באב ♥ חג האהבה

ט”ו באב, חג האהבה: זוגיות תקועה – את מה שמקולקל מתקנים

0
0

השחיקה בזוגיות, הינה תהליך ארוך בו בני הזוג מתנהלים בשגרה מתישה של עבודה, טיפול בבית ובילדים והתנהלות מול חברים ומשפחה מורחבת. הלחץ והמרוץ מותירים את בני הזוג בתקשורת מינימאלית שסטטיסטית נמדדת ב-7 דקות בממוצע ביום של שיחה שאינה קשורה במטלות היום יום. דקות שיחה אלו אינם מספקים את רוב המצויים בזוגיות, ומכאן מתפתח ריחוק. ט”ו באב, המכונה גם חג האהבה, יכול להוות תחילתה של מסורת זוגית מעשירה. מצידה של ד”ר סוזי קגן, יועצת פסיכולוגית בכירה, את מה שמקולקל מתקנים!
ט
ט”ו באב, חג האהבה: זוגיות תקועה – את מה שמקולקל מתקנים

איש זקן חכם, אמר פעם, כי; ההבדל בין זוגיות של פעם לזו העכשווית היא בעבודת התיקון. בעבר, כאשר הייתה מתעוררת בעיה בזוגיות, הגירושין היו פתרון כמעט בלתי אפשרי. במקרים כאלו, הייתה המשפחה מתגייסת לעזרת הזוג במשבר. היו משוחחים עימם, תומכים, מתווכים ומרגיעים. היו מפנים להם זמן לריפוי וחיזוק ומטפלים בבית או בילדים. ואכן, אנו רואים, כי סטטיסטית אחוזי המתגרשים היה נמוך. כיום, הפך פתרון הגירושין קל וזמין ומערכת התמיכה המשפחתית והחברית למניעת הגירושין קטנה באופן משמעותי.

כיצד ’ט”ו באב’, המכונה גם ’חג האהבה’, יכול להוות תחילתה של מסורת זוגית מעשירה? כידוע ט”ו באב, מצוין כחג הפיוס והאהבה בישראל. מסתבר שכבר ב’מקרא’, בספר “שופטים”, הוזכר החג, לראשונה, וכיום מקובל לראות בו גרסה ישראלית של יום ולנטיין (Valentine’s Day) ומכונה בהתאם; “חג האהבה”.

ד”ר סוזי קגן, יועצת פסיכולוגית בכירה, בעלת קליניקה לטיפול זוגי ומשפחתי ומרצה ב-אוניברסיטת בר- אילן, מסבירה מדוע התחזוק של הקשר הזוגי, דורש עבודה והתפנות, ומדוע חשוב כל כך להשקיע ב’תיקון הזוגיות’; זוגיות, יכולה לעבור משבר גדול כאשר לאחריו יש בדיקה של בני הזוג לגבי המשכיות הקשר.

אולם, פעמים רבות, אנו רואים, כי אין מדובר ב’משבר’, כי אם ב’שחיקה’ בלבד. השחיקה בזוגיות, הינה תהליך ארוך בו בני הזוג מתנהלים בשגרה מתישה של עבודה, טיפול בבית ובילדים והתנהלות מול חברים ומשפחה מורחבת.

הלחץ והמרוץ מותירים את בני הזוג בתקשורת מינימאלית שסטטיסטית נמדדת ב-7 דקות בממוצע ביום של שיחה שאינה קשורה במטלות היום יום. דקות שיחה אלו, אינם מספקים את רוב המצויים בזוגיות ומכאן מתפתח ריחוק. כל אחד מבני הזוג, מוצא לו חלופות עימן הוא משוחח (אימא, חבר/ה טוב, אח/ות, ועוד).

פחות ופחות יודע בן זוג אחד על הקורה אצל האחר והריחוק הרגשי אינו מאחר לבוא. מסתבר, כי בני זוג, אשר יוצרים לעצמם נקודות מפגש אחת לשבוע, בהן הם מתנתקים מהסביבה והמטלות מדלגים על שלב השחיקה.

’ט”ו באב’, המכונה גם ’חג האהבה’, יכול להוות תחילתה של מסורת זוגית מעשירה. על בני הזוג, לקבוע, ערב בשבוע, בו הם יפגשו יחד לערב משותף ורומנטי. לא תמיד צריך להיות הבילוי מלווה בהפקה או הוצאה כספית. גם ערב במרפסת או בסלון הבית לאור שתי נרות וכוס יין, כאשר הילדים ישנים והטלוויזיה כבויה יכולים להוות תחליף מעולה.

אם לא שוכחים לכבות את הטלפון, הרי יש כאן בילוי משותף של שני בני זוג שמזכירים אחד לשני כמה נפלא היה להם בהתחלה לפני המרתון היומיומי. בזמן זה עליהם לשוחח על כל העולה על רוחם, אולם חשוב ביותר לשתף את בן הזוג בעובר עליכם בשבוע החולף ברמה הרגשית, המחשבות, הלבטים וההתמודדויות.

חשוב להקפיד לא להפוך זמן זה ל”חיסול חשבונות”, ולהוצאת כעסים אלא לשוחח על הדברים תוך רצון להבין גם את הצד השני.

זוהי למעשה עבודת תיקון זוגית מתמשכת. התחזוק של הקשר הזוגי דורש עבודה והתפנות. כולנו מתאמצים לתחזק קשרים עם חברים טובים, עם ההורים או האחים, עם הילדים ומשאירים את בני הזוג אי שם מאחור. השתמשו ב”יום האהבה”, ט”ו באב, והתחילו להשקיע באדם שאמור להזדקן אתכם יחד ♥.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן