חדשות בריאות

משרד הבריאות: תיערך פניה אישית ויוזמה למשפחות נפגעות עבירות המתה

0
0

בימים אלו, נערך משרד הבריאות, בנושא תוכנית “מנוחה בכבוד”, לפניה אל המשפחות הרלבנטיות, כאשר במקביל ימשיך הליך הקבורה בקבר כללי כמתוכנן. משרד הבריאות, מבקש לזרז את תהליך הקבורה, אך בו זמנית פועל ברגישות, ונזהר שלא לבצע הליך פזיז מדי. משרד הבריאות, פועל מתוך כבוד, והתחשבות בבקשת המשפחות.
משרד הבריאות: תיערך פניה אישית ויוזמה למשפחות נפגעות עבירות המתה
משרד הבריאות: תיערך פניה אישית ויוזמה למשפחות נפגעות עבירות המתה

משרד הבריאות מביא עדכון בנושא תוכנית “מנוחה בכבוד”; לפני מספר חודשים, החל משרד הבריאות בתוכנית; “מנוחה בכבוד”, שעניינה הבאה לקבורה של כל דגימות הרקמה שניטלו במסגרת נתיחות שנערכו ב’מרכז הלאומי לרפואה משפטית’ בין השנים; 2000-2011.

משרד הבריאות, הביא את נושא הליך קבורת הרקמות לידיעת הציבור, באמצעות פרסומים רחבים שכללו מסיבת עיתונאים, פרסום מודעות בעיתונות וברדיו בשפות שונות, והכול בנוסף לכתבות שונות באמצעי התקשורת אשר סיקרו את הליך תוכנית “מנוחה בכבוד”.

במקביל לפרסומים אלו הפעיל משרד הבריאות מוקד מידע שאויש ע”י גורמי מקצוע, שנועד לתת מענה ומידע למשפחות אשר היו מעוניינות במידע נוסף.

ביחס למשפחות אשר ביקשו בעבר, כי הקבורה, תתבצע בקבר המנוח, ולא יצרו קשר עם מוקד המידע, הוחלט, כי תיערך פניה אישית ויוזמה למשפחות נפגעות עבירות המתה, על מנת שניתן יהיה לכבד את בקשתם תוך התיאומים הנדרשים.

שלב ראשון בתהליך הקבורה, החל בתאריך 5.6.12. במקביל לכל הפעולות המתוארות לעיל, נפגש מנכ”ל משרד הבריאות, פרופ’ רוני גמזו, ונציגיו עם גורמים וגופים שונים המייצגים את המשפחות אשר יקירן, עברו נתיחות ב’מרכז הלאומי לרפואה משפטית’.

ארגונים אלו, טענו, כי יש לנקוט בדרך שונה ביחס לנפגעי עבירות ההמתה, וזאת על יסוד הזכויות המוקנות למשפחות נפגעות עבירת המתה, בהתאם ל’חוק נפגעי עבירה 2001’, בעקבות טענה ודרישה זאת ערך משרד הבריאות, סבב התייעצות עם גורמים משפטיים בכירים ועם גורמי מקצוע בתחום בריאות הנפש, והרווחה שבסופה, לאחר שנשקלו מכלול השיקולים, הוחלט, כי תתבצע פניה אישית ויוזמה למשפחות אלו בדומה לפניה אל המשפחות שביקשו קבורה בקבר המנוח.

דיונים והתייעצות אלו, וגיבוש רשימת המשפחות הרלבנטיות, ערכו פרק זמן משמעותי שהוביל לעיכוב של 6 שבועות, ב’הליך הקבורה’, שכן עד לקבלת החלטה בנושא וביצוע הפועלות הנדרשות לא ניתן היה להמשיך ולבצע את הליך הקבורה.

בימים אלו, נערך משרד הבריאות, לפניה אל המשפחות הרלבנטיות, כאשר במקביל ימשיך הליך הקבורה ב’קבר כללי’, כמתוכנן.

משרד הבריאות, מבקש לזרז את תהליך הקבורה, אך בו זמנית פועל ברגישות, ונזהר שלא לבצע הליך פזיז מדי. משרד הבריאות, פועל מתוך כבוד, והתחשבות בבקשת המשפחות.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן