חדרה

חדרה: ‘בית כהנא’ בעיר, ישופץ וישמש את מרכז הצעירים העירוני

עיריית חדרה באמצעות ’הקרן לפיתוח חדרה’, החלה בעבודות ההכנה לקראת שיפוץ נרחב ב’בית כהנא’. המבנה, יקרא; "בית הידידות מרכז צעירים", והוא מיועד לשמש את מרכז הצעירים העירוני למתן שירותים ל’צעירי חדרה’. במרכז מתקיימות פעילויות בתחומים רבים, כולל התפתחות של מתן מענה לקהילת העולים בתחומים בהם נתקלים בקשיים,
0
0
חדרה: בית כהנא, ישופץ וישמש את מרכז הצעירים העירוני
חדרה: בית כהנא

החלו עבודות ההכנה לקראת השיפוץ המקיף שמתכננת עיריית חדרה, לבצע ב’בית כהנא’, הממוקם ברחוב הנשיא בעיר. עד כה בוצעו עבודות לפירוק הגג והקירות הפנימיים על מנת להכין את המבנה לשיפוץ נרחב.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

הקרן לפיתוח חדרה’, מנהלת עבור העירייה את הפרויקט, במימון משותף של “הקרן לידידות“. על-פי ההערכה יושלם הפרויקט בתוך כ-14 חודשים.

המבנה, יקרא; “בית הידידות מרכז צעירים – חדרה“, והוא מיועד לשמש את מרכז הצעירים העירוני (הפועל היום במבנה קצין העיר הישן) למתן שירותים לצעירי חדרה.

המבנה מכונה; ’בית כהנא’ משום שהיה בית משפחת אברהם ו-חנה כהנא, ממייסדי העיר חדרה. האיש אברהם היה מפקד בארגון “ההגנה

וכן, אף כיהן כחבר מועצת היישוב חדרה. המשפחה שכלה את אחד מבניה, אלי כהנא הי”ד, שנפל בקרב גבעת התחמושת, במהלך מלחמת ששת הימים.

בן נוסף, מר יחיאל (חיליק) כהנא, יבדל”א, כיהן בתפקיד ראש עיריית חדרה בין השנים; 1978 עד 1989, והתגורר בבית המשפחה ברחוב הנשיא, במשך שנים רבות עם רעייתו אילנה ז”ל, בנו ובנותיו.

עם פטירתה הפתאומי של אילנה ז”ל, עזב חיליק כהנא את ביתו ובמשך שנים עמד המבנה נטוש ומוזנח, עד שלפני כשנה, העביר את הבעלות על הבית לידי עיריית חדרה.

בעצה אחת עם ראש העירייה הנוכחי מר חיים אביטן, מנכ”ל העירייה איקי צור, מהנדס העיר אבישי קימלדורף, ומנכ”ל הקרן לפיתוח חדרה עו”ד תמר בלום, הוחלט לשפץ ולשקם את המבנה ולהעביר אליו את הפעילות של מרכז הצעירים העירוני “נתיב”.

מימין: יחיאל כהנא, ראש עיריית חדרה בין השנים; 1978 עד 1989, עם ראש העיר הנוכחי מר חיים אביטן.

מרכז הצעירים, מטפל באלפי צעירים מדי שנה, והוא פועל במבנה הישן אשר שימש בעבר את קצין העיר, מקום הצר מלהכיל את הפעילות הענפה. התוכנית לשיפוץ המבנה, והעברתו לפעילות מרכז הצעירים העירוני עלו אל שולחן מועצת העיר חדרה, וזכה לאישורה פה אחד.

נתיב – מרכז הצעירים העירוני“, המנוהל על-ידי הילה כהן רפופורט, מוביל את תחומי התעסוקה, ההשכלה, ומעורבות חברתית לצעירי העיר.

מרכז הצעירים, הוקם לפני כ-5 שנים בעידוד ראש העירייה מר חיים אביטן, במטרה להוות בית לצעירי חדרה, ותיקים ועולים, ובמה חברתית משמעותית לביטוי ומימוש הפוטנציאל הטמון בכל צעיר, תוך חיבור לשורשיו התרבותיים.

כמו כן, שימת דגש על פיתוח אישי, מקצועי וחברתי על מנת לעודד את שילובו המוצלח בקהילה, בחברה ובהנהגה הישראלית, הגברת תחושת השייכות של צעירי העיר על-ידי מעורבות ויזמות חברתית מתוך מגמה לקשירת עתידם במרקם החיים בעיר.

במרכז מתקיימות פעילויות בתחומים רבים, כולל התפתחות של מתן מענה לקהילת העולים בתחומים בהם נתקלים בקשיים, כגון; ידע, בירוקרטיה והכוונה; פרויקט ליווי, מענה ועידוד לשרות צבאי משמעותי לבני הקהילה האתיופית בעיר;

תוכנית של הענקת מלגות לחיילים משוחררים; תוכנית למנהיגות צעירה כולל; “פרלמנט צעירי חדרה”; הכוונה וייעוץ ראשוני בתחום התעסוקה; הכוונה וייעוץ ראשוני בנושא לימודים אקדמאים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן