צער בעלי חיים

תנו לחיות לחיות: נמאס לנו מההתעללויות החוזרות בבעלי-חיים בתוכניות ריאליטי

0
0

אתי אלטמן דוברת עמותת ’תנו לחיות לחיות’; “מישהו במערכות ההפקה של תוכניות ריאליטי האלו, חושב, שהוא יקבל רייטינג מזה שיראה את המשתתפים נגעלים מבעלי-חיים, שהוא יקבל רייטינג מהתעללות בבעלי-חיים. אף אחד שם, כנראה, לא חושב שבעלי-חיים הם יצורים מופלאים שאפשר ללמוד להכיר אותם ולכבד אותם”.
תנו לחיות לחיות: נמאס לנו מההתעללויות החוזרות בבעלי-חיים בתוכניות ריאליטי
תנו לחיות לחיות: נמאס לנו מההתעללויות החוזרות בבעלי-חיים בתוכניות ריאליטי

עמותת ’תנו לחיות לחיות’, הגישה היום (ד’), תלונה פלילית אצל ד”ר נירית ציפורי, הממונה לפי חוק צער בעלי-חיים, כנגד המעורבים בהפקת התוכנית “היפה והחנון” – חברת ההפקות “אבוט רייף המאירי”; ערוץ 10 ומנחה התכנית, פיני טבגר. התלונה, הוגשה בשל משימה שכללה לטענת העמותה; “ניצול אכזרי של בעלי-חיים”.

הגב’ אתי אלטמן, דוברת העמותה, שיבחה את דדי שי ושותפתו למשימה ג’ולי צ’יקו אשר סירבו להשתתף במשימה במסגרת התוכנית “היפה והחנון”, וקוראת לעקור מהשורש את התופעה החוזרת של ניסיון לגרוף רייטינג על גבם של בעלי-חיים חסרי ישע.

עו”ד יוסי וולפסון, כתב בתלונה שהוגשה בגין משימה שהוטלה על משתתפי התכנית, וששודרה בפרק 8 של התוכנית “היפה והחנון”, כי במסגרת המשימה, נדרשו ה”יפות” להיכנס לתא בעל קירות שקופים, בו הוחזקו בעלי-חיים שונים (נחשים, עכברים, לטאה, מקלונים, ועוד).

בתלונה, צוין, כי הצילומים ששודרו הם, כמובן, רק תמצית מתוך מסכת ההתעללות הממושכת שסבלו בעלי-החיים לאורך יום הצילומים כולו.

חלק מבעלי-החיים, הוחזקו בתאים שקופים וחשופים. ה”יפות” נדרשו לתפוס בעלי-חיים בידיהם, להכניסם למיכלים שקופים, ולהעבירם לידי ה”חנונים”, שמחוץ לתא השקוף, אשר בתורם העבירו את בעלי-החיים לתאי אחסון שקופים אחרים.

לוגו תוכנית הריאליטי בערוץ 10 היפה והחנון

ה”פואנטה” שבמשימה הייתה הפחד והגועל שהפגינו מרבית ה”יפות” שנכנסו לתא השקוף מבעלי-החיים. הרתיעה מבעלי-החיים התבטאה בהתייחסות אליהם.

ניכר שלא הייתה שום הדרכה בדבר האופן הנכון לתפוס את בעלי-החיים. נראו בתכנית המשודרת גם מספר מקרים בהם בעלי-החיים נפלו מידיו של משתתף בשל רתיעתו מהמגע בהם.

בתלונתה, מצביעה העמותה על שורה של עבירות על החוק, שנעברו, לכאורה, בהפקת התוכנית.

לפי החוק, שימוש בבעלי-חיים בתוכנית מעין זו, מחייבת היתר מטעם משרד החקלאות, אשר, ככל הידוע לעמותה, לא ניתן.

תנאי ההחזקה של בעלי-החיים, בתאים הקטנים והחשופים לא עמדו בהוראות המינימום שבחוק, והיו אכזריים ופוגעניים. היחס לבעלי-החיים, היה כרוך בגרימת סבל, ולפי פסיקת בית-המשפט העליון, אין לגרום סבל לבעלי-חיים לצרכי בידור. הדבר הוא בגדר התעללות, שדינה עד 3 שנות מאסר.

דדי שי וג’ולי צ’יקו משתתפי התוכנית “היפה והחנון”, סירבו להשתתף

אתי אלטמן, דוברת עמותת ’תנו לחיות לחיות’; “נמאס לנו מההתעללויות החוזרות בבעלי-חיים ב’תוכניות ריאליטי’. מישהו במערכות ההפקה של התוכניות האלו חושב, שהוא יקבל רייטינג מזה שיראה את המשתתפים נגעלים מבעלי-חיים, שהוא יקבל רייטינג מהתעללות בבעלי-חיים. אף אחד שם, כנראה, לא חושב שבעלי-חיים הם יצורים מופלאים שאפשר ללמוד להכיר אותם ולכבד אותם.

במקרה הזה, אבל הייתה נקודת אור גדולה: אחד הזוגות; דדי שי ו-ג’ולי צ’יקו – שם גבול להפקה, וסירב להשתתף במשימה הזו מטעמים מצפוניים.

לדברי אלטמן; “הזוג דדי וג’ולי, ראויים על כך לכל שבח. גורמי ההפקה של התוכנית, לעומת זאת, צריכה ללמוד את הלקח, וכנראה בדרך הקשה. לכן, הגשנו היום תלונה פלילית על התכנית, ואנו מקווים, שהרשויות ימצו אתם את הדין”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן