חדשות בארץ

בג”צ, יכריע האם לגרש מתרגלת פאלון גונג בחזרה לסין לפי דרישת רשות האוכלוסין וההגירה

0
0

מנהל מרכז המידע של פאלון דאפא בישראל, מר רועי בר אילן; “להבדיל ממקרים בהם מסתננים רבבות בני אדם לישראל ברגל, כאן מדובר בפחות מ-20 בני אדם שהגיעו לישראל בטיסה. בכל מדינות המערב, זוכים מתרגלי השיטה למקלט ולהגנה. ממקרים דומים בעבר אנו יודעים שמתרגלים שגורשו לסין נרדפו בצורה חמורה. אנו תקווה שבג”צ, יחייב את משרד הפנים לשמור על ערכי ישראל הדמוקרטית ולהגן על מתרגלי הפאלון גונג, הנמצאים בארץ”.
בג
בג”צ, יכריע האם לגרש מתרגלת פאלון גונג בחזרה לסין לפי דרישת רשות האוכלוסין וההגירה

רשות האוכלוסין וההגירה ומשרד הפנים, תובעים לגרש בחזרה לארץ סין מתרגלת פאלון גונג (פאלון דאפא*), המתגוררת בישראל, ובכך עלולים לשלוח אותה לעונש של עינויים קיצוניים במחנה עבודה בכפייה, או במקרה הגרוע – מוות. מחרתיים (יום ד’ הקרוב, 25.07.12, בשעה 09:00), בשעות בוקר, יוכרע המקרה, לראשונה בבית הדין הגבוה לצדק. מדובר במקרה בוחן תקדימי שבו תוכרע מדיניות ישראל לגבי החוקיות של גירוש אדם המזהה את עצמו כמתרגל פאלון גונג בחזרה לארץ סין. עפ”י צו בית המשפט, מחשש לרדיפתה ולרדיפת בני משפחתה הנמצאים בסין, נשמרת זהותה של המתרגלת בסוד ומוטל על זהותה צו איסור פרסום.

בעולם, הרוב המכריע של מדינות המערב, מכיר בזכותם של מתרגלי ה’פאלון גונג’ הסינים להגנה, לא מגרשם, ומקנה להם סטטוס של פליט. בכמה מקרים בודדים בהם אכן גורשו מתרגלים בחזרה לארץ סין, הסתיימו המקרים ברדיפה קשה, בעינויים, בהיעלמויות ואף במוות.

ב’אמנת ג’נבה’ משנת 1951, המתייחסת לסטטוס; “פליט”, ובפרוטוקול משנת 1967, נכתב, כי; “פליט”, הוא כל אדם הנמצא מחוץ לארץ המוצא שלו, ולא יכול, או לא רוצה לחזור אליה… בשל פחד מבוסס, מרדיפה, מסיבות של גזע, דת, לאום, חברות בקבוצה מסוימת, או דעה פוליטית.

בהתייחס למונח “רדיפה”, מתייחסת האמנה, לאלה שחייהם או חירותם “היו” או “יהיו” בסכנה, באופן ברור כל כך, כמו הסכנה ממוות, או הסכנה מעינויים, התאכזרות, יחס בלתי אנושי או משפיל, או עונש. באמנה, נרשם בהרחבה, כי אין על אף “פליט” לחזור בצורה כלשהי לשום מדינה שבה הוא יהיה בסכנה של רדיפה (מידע נוסף).

אולי המאפיין הבולט ביותר של הרדיפה נגד הפאלון גונג, היה השימוש השכיח בעינויים קיצוניים. עינויים של מתרגלי פאלון גונג, תועדו בכל אחת מהפרובינציות בסין, בבתי כלא, במחנות עבודה, במרכזים לשטיפת מוח, ובבתי ספר בערים הגדולות בארץ סין, בעיירות הקטנות ובכפרים. בין טכניקות העינויים הפופולאריות; מכות חשמל, כוויות חום, קשירות מכאיבות של הגוף, האכלה בכפייה והוצאת ציפורניים. אונס במעצר ועינויים אחרים נפוצים גם כן.

אם לא די באלו, נזכיר דבר מבעית הרבה יותר שהנהיגה המפלגה הקומוניסטית הסינית, כדי לטפל בכמות הגדולה של מתרגלי הפאלון גונג בסין. לפי עדויות של עובדים ועובדים לשעבר בבתי חולים בסין, אבריהם של מתרגלי פאלון גונג רבים נעקרו מהם, ולאחר מכן, נעשה בהם שימוש ב’שוק השתלות האיברים’ של סין.

האיברים (כבד, כליה, לב וקרנית) נמכרים לפקידי המפלגה הקומוניסטית ולנזקקים עשירים אחרים מסין ומחוץ לסין. חוקרים סמויים שביצעו שיחות לבתי חולים בסין, תיעדו רופאים המתפארים בכך. (מידע נוסף על קצירת האיברים).

מנהל מרכז המידע של פאלון דאפא במדינת ישראל, מר רועי בר אילן, אמר, כי; “להבדיל ממקרים בהם מסתננים רבבות בני אדם לישראל ברגל, כאן מדובר בפחות מעשרים בני אדם שהגיעו לישראל בטיסה. בכל מדינות המערב זוכים מתרגלי השיטה למקלט ולהגנה. ממקרים דומים בעבר אנו יודעים שמתרגלים שגורשו לסין, נרדפו בצורה חמורה.

אנו מקוים שבג”צ, יחייב את משרד הפנים לשמור על ערכי ישראל הדמוקרטית ולהגן על מתרגלי הפאלון גונג, הנמצאים בארץ. לשלוח אותם בכוח בחזרה לדיקטטורה הגדולה בעולם, בידיעה הברורה, כי שם ירדפו ויעברו עינויים תהיה בושה אמיתית לישראל”.

▼ פאלון דאפא

* פָאלוּן דָאפָא (法轮大法), ידועה גם בשם; פאלון גונג (法轮功), היא שיטה רוחנית שמקורה בסין, אשר הוקמה בשנת 1992 על ידי לי הונג-ג’י. השיטה הדוגלת בתכונות; “אמת, חמלה וסובלנות” כערכים מנחים. תרגום המונח פאלון דאפא, הינו “גלגל החוק של החוק הגדול”.

פאלון דאפא, היא למעשה שיטת תרגול של צ’י גונג. שיטות צ’י-גונג, הינן שיטות סיניות מסורתיות המתרכזות בנפש, רוח וגוף באמצעות תנועות מדיטטיביות, איטיות ועדינות. שיטות צ’י-גונג נפוצות מאוד בסין ובאסיה במשך כל ההיסטוריה. במקור נקראו השיטות הללו “טיפוח-תרגול”, והן כללו במקור לא רק מערכת של תרגילים אלא גם הוראה של עקרונות ברורים של מוסר ומעלות טובות.

התרגול בשיטה כולל ארבעה תרגילים בעמידה, ותרגיל אחד של מדיטציה בישיבה. תנועות התרגילים דומות במידה מסוימת לתנועות האיטיות והעדינות של טאי צ’י או של יוגה, או של סוגי צ’י-גונג אחרים. בנוסף לתרגילים, השיטה כוללת הוראה מוסרית, וקוראת למתרגל לשפר את עצמו, ולהתאים עצמו לתכונות הכלליות; אמת, חמלה וסובלנות.

השיטה מגדירה עצמה כשיטה כוללת לשיפור הגוף, הנפש והרוח. על-פי השיטה, התרגילים והטיפוח הפנימי הולכים יד ביד, וכאשר מבצעים אותם יחד, נטען, ניתן להשיג שינויים מופלאים מבחינה נפשית, גופנית ורוחנית. בספר “מסע אל הבריאות המוחלטת”, מציגים שני רופאים תוצאות מחקר שהציג השפעות יוצאות דופן של השיטה על שיפור הבריאות של המתרגלים.

פאלון דאפא, הוצגה לראשונה לציבור בשנת 1992, על ידי לי הונג-ג’י, המכונה לעתים קרובות “מאסטר לי”. הוא קיים סדרה של הרצאות בכל רחבי סין, שבהן לימד את עקרונות המוסר של השיטה ואת התרגילים. הטיפול בשיטה מודרך על ידי מספר ספרים והרצאות שכתב וערך לי הונג-ג’י. הספר העיקרי של השיטה נקרא; “ג’וּאן פאלוּן”, “לסובב את גלגל החוק”. עוד פרטים על פאלון גונג.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן