חדשות בריאות

משרד הבריאות, מזהיר מטיילים מהתפרצות כולירה ב’קובה’, ומפני עקיצות יתושים ביוון

0
0

לאור דיווחים על מקרי מלריה, וקדחת מערב הנילוס, ביוון, משרד הבריאות; יש להקפיד בלבישת בגדים ארוכים ושימוש בחומרים דוחי יתושים, בשלב זה, לא מומלץ לנקוט בטיפול מונע ל’מלריה’ ◄ התפרצות כולירה ב’קובה’, בעיקר בדרום מערב המדינה, מומלץ לטובת מטיילים השוהים בקובה, שהחלו לסבול מ’שלשולים’ לפנות אל רופא.
משרד הבריאות, מזהיר מטיילים מהתפרצות כולירה ב’קובה’, ומפני עקיצות יתושים ביוון
משרד הבריאות, מזהיר מטיילים מהתפרצות כולירה ב’קובה’, ומפני עקיצות יתושים ביוון

משרד הבריאות, מזהיר את המטיילים הישראלים ברחבי העולם, לנקוט באמצעי זהירות מפני עקיצות יתושים, ולשמור על היגיינה אישית לאור דיווחים על מקרי מלריה, ו’קדחת מערב הנילוס’, ביוון, בעונת הקיץ השנה והתפרצות כולירה ב’קובה’, מדינת אי בצפון האיים הקריביים.

במשרד הבריאות, התקבלו דיווחים על מקרי תחלואה המועברת ע”י יתושים, כגון; מלריה, וקדחת מערב הנילוס, בארץ ’יוון’, בעונת הקיץ השנה.

לאור זאת, משרד הבריאות, ממליץ לכל הנוסעים ליוון, לנקוט באמצעי זהירות מפני עקיצות יתושים, לרבות לבישת בגדים ארוכים ושימוש בחומרים דוחי יתושים על חלקי הגוף שאינם מכוסים.

משרד הבריאות, מבהיר, כי בשלב זה, לא מומלץ לנקוט בטיפול מונע ל’מלריה’ לנוסעים ליוון.

◄ כולירה ב’קובה’

כּולרה (Asiatic or Epidemic Cholera) היא מחלה מידבקת המופצת על ידי חיידק ומגיעה לעתים לממדי מגפה. החיידק פוגע במערכת העיכול וגורם לאיבוד מהיר של עד ליטר נוזלים בשעה.

דווח על התפרצות כולירה במדינת קובה, בעיקר בדרום מערב המדינה, במחוז GRANMA (לפחות 170 חולים מאושרים, ומתוכם לפחות 3 מקרי מוות).

יש לציין, כי קובה, חופשית מכולירה ב-150 שנים האחרונים.

מחלת הכולרה (Asiatic or Epidemic Cholera), היא מחלה מידבקת המופצת על ידי חיידק ומגיעה לעתים לממדי מגפה.

הכולרה עוברת רק דרך מים מזוהמים או מזון שנחשף למים מזוהמים בביוב. החיידק פוגע ב’מערכת העיכול’ וגורם לאיבוד מהיר של עד ליטר נוזלים בשעה.

החיידק, מומת במהירות יחסית במים מזוקקים וכן מתקשה להתקיים בתנאי יובש, אך במי שתייה, מי ביוב, בהפרשותיו של אדם חולה ובבגדים רטובים הוא יכול להתקיים מספר ימים.

שתי נקודות אדומות מציינות שני המקרים הראשונים של הידבקות זוהה WNV ביוון

באדם נגוע בכולרה, מספרם של חיידקים אלה מגיע לכ־500 מיליון בכל סמ”ק של נוזל מעי. לרוב, מקור ההדבקה הוא אדם נגוע המפריש את הפסיקונים בצואתו או מי שתייה מזוהמים (מחזור צואה-פה). רסיסי צואה הנגועים במחלה, יכולים לזהם פירות וירקות המושקים במי ביוב וגם את הידיים, אם אין מקפידים לרחוץ אותן היטב לאחר עשיית הצרכים.

50% מהחולים הבלתי מטופלים מתים מהמחלה.

התסמינים האופייניים למחלה הם; הפרשת כמויות גדולות מאוד של צואה מימית (עד עשרה ליטרים ביום), הקאות, התכווצויות שרירים מלוות בכאב, ירידה בחום הגוף, הלם והפסקת השתן. התמותה במקרים חמורים ובלתי מטופלים מגיעה לכ־50% ולמעלה מזה.

סיבת המוות העיקרית היא איבוד נוזלים בעקבות השלשול וההקאה. לרוב המחלה מופיעה באופן פתאומי ללא סימני אזהרה. שרירי הבטן והגפיים מתכווצים בחוזקה, לעתים עד כדי קריעת שריר. הנשימה מהירה ושטחית. הדופק מהיר וחלש. הקול נחלש והדיבור מתקרב ללחש זאת בשל ההתייבשות הנוצרת כתוצאה מאיבוד מים, הפנים הופכות כחושות (האף הופך מחודד והעיניים נראות שקועות בארובותיהן) והעור נמלא קמטים.

החולה, חש צימאון שקשה להרוותו, אולם הכרתו אינה נפגמת. המוות, עלול לבוא תוך שעות אך בדרך כלל תוך יומיים לאחר הופעת הסימנים הראשונים. עוד על ה-כולירה.

משרד הבריאות, מבהיר, כי על ה’מטיילים’ באזור במחוז GRANMA, במדינת קובה, להקפיד על שתיית מים מינרלים או מים רתוחים או מים שעברו חיטוי ולהקפיד על אכילת מזון שהוכן עם מים בטוחים.

מומלץ גם לקלף פירות וירקות ולהימנע מאכילת מזון לא מבושל, ו-פירות ים.

מומלץ לטובת מטיילים השוהים בקובה, אשר החלו לסבול מ’שלשולים’ לפנות מיד אל רופא.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן