ספורט ישראל

יעל ארד, המדליסטית האולימפית הראשונה של ישראל, משיקה ספר אוטוביוגראפי דיגיטלי

0
0

הספר “יעל ארד – המדליה האולימפית הראשונה”, מסכם הקריירה הספורטיבית שלה, וחושף לראשונה רגעי שמחה ומשבר שעברה ארד, המדליסטית האולימפית בגוף ראשון; “אם אני, יעל הקטנה מת”א, עשיתי את זה, אזי כל אחד ואחת מכם יכולים. כל אחד שיש לו כישרון, כל אחת שמוכנה לעבוד קשה, וכל אחד ואחת שמוכנים לחלום בגדול. אז אל תוותרו על החלומות שלכם…!”
יעל ארד, המדליסטית האולימפית הראשונה של ישראל, משיקה ספר אוטוביוגראפי דיגיטלי
יעל ארד, המדליסטית האולימפית הראשונה של ישראל, משיקה ספר אוטוביוגראפי דיגיטלי

יעל ארד (Yael Arad), ג’ודוקא ישראלית בעבר, הספורטאית האולימפית שזיכתה את ישראל במדליה אולימפית ראשונה, סגנית אלופה אולימפית (ברצלונה 1992), סגנית אלופת העולם (המילטון 1993) ואלופת אירופה (אתונה 1993), שזכתה במהלך הקריירה הספורטיבית שלה ב-24 מדליות בטורנירים דרג A, מתוכן 7 מדליות זהב, 8 מדליות כסף ו-9 מדליות ארד. היא נחשבת כאחת מהספורטאיות הבולטות ביותר בישראל, משיקה ארד, בימים אלה ספר אוטוביוגראפי, המספר את סיפור פריצתה לפסגת הג’ודו העולמית.

הספר “יעל ארד – המדליה האולימפית הראשונה”, יוצא לאור בפורמט דיגיטלי מלא, וכולל בתוכו, לצד הסיפורים הרבים והתמונות מאלבומה האישי, גם קטעי וידאו ייחודיים, חלקם נחשפים לראשונה, מהארכיון הפרטי של יעל ארד. כמו-כן, מצורפים לספר מכתבים רבים שקיבלה מילדים ומבוגרים לאחר זכייתה. הספר הדיגיטלי, ניתן להורדה חינם באתר יעל ארד – Yael Arad.

הספר עוסק רק בסיפורים הקשורים לקריירה הספורטיבית שלה ואינו מהווה ספר אוטוביוגראפי מלא של סיפור חייה. ארד, חושפת לראשונה, בגוף ראשון, את ילדותה בעיר תל-אביב, והחיבור לספורט, התפתחות הקריירה שלה מהמועדון הקטן של מכבי תל-אביב ברחוב הירקון ועד לשנה שבה הגשימה את חלומה והפכה לג’ודאית הטובה בעולם, הפציעות הרבות והקשיים, לצד האנשים הרבים שליוו אותה בדרך להישגים הבינלאומיים.

בספר “יעל ארד – המדליה האולימפית הראשונה”, משתקפת פילוסופיית החיים והמצוינות של ארד, ניסיון החיים שצברה ודרכה להתמודד עם הקשיים של ספורטאי החותר לצמרת. ארד עושה מאמץ לשתף הורים וספורטאים צעירים בסיפורים אישיים שכל ספורטאי או ספורטאית יוכלו להזדהות עימם.

בספר כללה ארד, גם פרק שמוקדש לעודד הורים לאפשר לילדים צעירים להתחבר לספורט באמצעות טיפים מניסיונה על המעבר מחוג ספורט לקריירה מקצוענית.

בין הסיפורים חושפת ארד את הקשיים של הנסיעה למחנה האימון הראשון שלה ביפן בשנת 1989. ארד, אז בת 22, נסעה לבדה, מטעמי חסכון בתקציב, לחודש אימונים עם נבחרת יפן. וכך היא מספרת; “אחרי שבועיים של אימונים מפרכים קרא לי קסוגה, המאמן הראשי של נבחרת יפן, ואמר; “ארדו, יש בשבוע הבא, מחנה אימונים משותף של נבחרות יפן ו-קוריאה, רוצה להצטרף? “… זה היה מחנה אימונים לכ- 300 בנות. נבחרות יפן לנערות ובוגרות ונבחרת דרום קוריאה”. את הפרק הזה חותמת ארד במשפט – “זה היה מחנה האימונים המכונן בקריירה שלי שלאחריו, כבר אי אפשר היה לשבור אותי”.

בפרק אחר חושפת ארד את רגעי המשבר כשנודע לה על הפציעה הקשה בברך, שלושה חודשים לפני אולימפיאדת ברצלונה, ומספרת לראשונה את מלחמתה לא להיכנע אלא לשוב לכושר שיא כדי לנצח במשחקים האולימפיים. וכך מספרת ארד; “באותם הרגעים שלאחר האבחנה הכפולה, הרגשתי שחרב עלי עולמי. מפסגת העולם, מועמדת למדליה אולימפית, ספורטאית עטורת הישגים עם בטחון ביכולותיה הרגשתי שהכול התרסק, ברגע.

אבל כשהתעוררתי מהניתוח אמרתי לעצמי – יעל, יש לך שתי אפשרויות – להמשיך לרחם על עצמך אבל אז עדיף שתפרשי… או לקחת את עצמך בידיים… באותו הרגע נפרדתי מהרחמים העצמיים והתחלתי במסע אימונים מפרך לחיזוק השרירים המקיפים את הברך”.
על הקרב בו זכתה ב’מדליית הכסף’ במשחקי ברצלונה 1992, לאחר שניצחה בחצי הגמר את פראוקה אייקוף, אלופת העולם מגרמניה, מספרת ארד; “…זה היה הקרב הקשה בקריירה שלי. לא רק שהיא הייתה אלופת העולם הבלתי מנוצחת שכולן רעדו ממנה, אלא שהיא למעשה הפרידה ביני ובין המדליה האולימפית”.

“… ידעתי שאם רוצים להיות אלופים, חייבים לנצח את הטובים ביותר, ולכן אין לצפות להגרלות קלות. “… ידעתי שהגעתי ל”מאני טיים” של הקריירה שלי”.

לרגל השקת ’הספר הדיגיטלי’, אמרה אתמול (שני), המדליסטית האולימפית יעל ארד; “הספר מביא את סיפורה של ילדה רגילה מהעיר תל-אביב, שבאה ממשפחה רגילה ללא חיבור מיוחד לספורט בכלל ולג’ודו בפרט”.

לדבריה; “כשאנו צופים בכוכבים ובמצליחנים אנחנו חושבים פעמים רבות שהם עשויים מחומרים אחרים, ושלנו הילדים הרגילים אין סיכוי להצליח כמותם. אבל אני גדלתי בבית רגיל לגמרי. לא באתי ממסורת של ספורט או ממדינה עטורת הישגים. לא הגעתי מבית עשיר, ולא זכיתי בקיצורי דרך”.

במסר שיש בו אמירה לילדים צעירים כמו גם למבוגרים, אמרה ארד; “אם אני, יעל הקטנה מתל-אביב, עשיתי את זה, אזי כל אחד ואחת מכם יכולים. כל אחד שיש לו כישרון, כל אחת שמוכנה לעבוד קשה, וכל אחד ואחת שמוכנים לחלום בגדול. אז אל תוותרו על החלומות שלכם…!”

● יועץ מקצועי – ירון מיכאלי.
● ניהול בניית האתר – עידית קויפמן, חברת “במבי מערכות תוכנה”.
● קריאייטיב – אבי תל.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן