תחבורה | רכב | תעופה

מבשרת ציון, התושבים מאשימים השר ישראל כץ, על רקע שריפות בהרי ירושלים באסון הבא

0
0

תושבי מבשרת ציון, אל השר ישראל כץ; “אל תגיד לא ידעתי… בצל פרסום מסקנות דו”ח אסון הכרמל, השריפה הזאת, הייתה ידועה מראש… השריפה שפרצה היום בסמוך למבשרת ציון, רק מחזקת טענות התושבים לסכנות הצפויות באשר לחציבה בשיטה הפרימיטיבית.
מבשרת ציון, התושבים מאשימים השר ישראל כץ, על רקע שריפות בהרי ירושלים באסון הבא
מבשרת ציון, התושבים מאשימים השר ישראל כץ, על רקע שריפות בהרי ירושלים באסון הבא

כעת שעות אחדות לאחר פרוץ שריפת הענק, בהרי ירושלים, שסיכנה את חייהם של נוסעי כביש מספר 1, ותושבי מבשרת ציון שפונו מבתיהם, 4 בני-אדם נפגעו קל, משאיפת עשן, ברור לאנשי כיבוי האש כי אליבא דנציב כבאות ראשי, רב-טפסר שחר איילון, מדובר בהצתה – טוענים, תושבי מבשרת ציון, כי התריעו על הסכנות כבר לפני חודשים – הפיקו מהדורת “חדשות פיקטיבית” בה התריעו על אסון מבשרת, כלשונם. ב’סרטון המחאה’, השתתפו גם חברי כנסת, ואפילו שר התחבורה מר ישראל כץ, נתן את תגובתו.

לדבריהם; “ועד התושבים במבשרת, מתריע, מזה חודשים רבים על האסון המתעתד לקרות באזורם. במסגרת מאבקם נגד שיטת כריית רכבת ישראל בדרך לירושלים הסמוכה לביתם הכינו התושבים מהדורת חדשות פיקטיבית, בה התריעו על אסון מבשרת – שריפה שתמיט אסון על תושבי המקום.

תושבי מבשרת ציון, סובלים בחודשיים האחרונים בפגיעה חמורה באיכות חייהם זאת בעקבות העבודות על ’כריית מנהרה 3’ של רכבת ישראל, הסמוכה לביתם. העבודות גורמות לרעש, אבק ופגיעה סביבתית, אך חמור מכך, קיים חשש בטיחותי, ממשי, זאת אודות לתנועת המשאיות העמוסות חומרי נפץ ומהפיצוצים אשר נעשים בלב אזור מיוער בסמיכות לבתיהם אשר עלולים להפוך בשנייה אחת לאסון”.

התושבים במבשרת ציון, נאבקים למען פתרון פשוט – לחפור מכיוון מערב – מהכיוון הרחוק מבתי התושבים, ובאמצעות מכונת קידוח מתקדמת שאינה מסוכנת, אשר אמורה להשתתף בעבודות ממילא. אבל משרד התחבורה, והנהלת הרכבת מתעקשת – שום דבר לא יעמוד מול רצונם לגזור סרט מהיר עם סיום העבודות. גם לא “האסון שבפתח”.

לפיכך, נגד כל הגיון, במשרד התחבורה עומדים על כך שהחציבה תתקיים במקביל משני הצדדים – גם מכיוון מזרח באתר המרוחק פחות מ-200 מטרים מבתי התושבים באמצעות פיצוץ סלעים בחומרי נפץ, אשר אינה בטיחותית.

השריפה שפרצה היום (שלישי), בשעות הצהרים, בסמוך למבשרת ציון, רק מחזקת את טענות התושבים באשר לסכנות הצפויות באשר לחציבה בשיטה הפרימיטיבית, כאשר, יש חשש אמיתי, שהדבר לדבריהם יביא לשריפה, ואף לחסימת מבשרת, הן ליציאת רכבים והן לכניסת רכבי הצלה.

במהדורת החדשות הפיקטיבית, שהפיקו התושבים בעבר, ניתן לראות בין המשתתפים גם את ח”כ רחל אדטו, אשר הינה תושבת מבשרת ציון ואת ח”כ יואל חסון.

זאת ועוד; שר התחבורה עצמו מר ישראל כץ, אף מככב במהדורת “החדשות הפיקטיבית”, זאת כאשר צולם ללא ידיעתו, כאשר השיב לשאילתא שהגישה בנושא ח”כ רחל אדטו.

למרבה התדהמה, טרח כץ, להאשים בנאומו את שרי התחבורה הקודמים, התבטאות אשר אף היא מצאה דרכה לסרטון המחאה. אולי זהו הזמן לעדכן אותו, כי טיעון זה של עמיתיו לממשלה, לא סייע בידם בדו”ח מבקר המדינה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן