צער בעלי חיים

משרד החקלאות: שרקנים וארנבות, מצאו מותם במקרר גן החיות בעיר חיפה

0
0

ביחידת הפיצו”ח של משרד החקלאות, נפתחה חקירה נגד עובדי גן החיות בעיר חיפה, בחשד להתעללות בבעלי חיים בניגוד לחוק צער בעלי חיים, מנהל יחידת הפיצו”ח במשרד החקלאות, מר רואי קליגר; “לאור ממצאי החקירה הקשים, ולאור הודאות הנחקרים, נעביר התיק למחלקת התביעות, לפתוח בהליכים משפטיים”.
משרד החקלאות: שרקנים וארנבות, מצאו מותם במקרר גן החיות בעיר חיפה
משרד החקלאות: שרקנים וארנבות, מצאו מותם במקרר גן החיות בעיר חיפה

חוקרי יחידת הפיצו”ח (פיקוח צומח וחי) של משרד החקלאות, לצערם כבר מורגלים במקרים קשים של התעללות בבעלי חיים, אבל למקרה הבא שבפנינו, הם אומרים, כי לא ציפו בעקבות ממצאי החקירה בגן החיות בעיר חיפה, בחשד להתעללות בבעלי חיים, הותירו את חוקרי המשרד, ללא מילים.

תחילתו של הסיפור, בתלונה ועדויות, אשר הגיעו אל משרד החקלאות, בחשד להתעללות בחיית המחמד וחיית המעבדה שרקן (קביה, מכרסם קטן), ו-ארנבות בגן החיות החיפאי. על פי העדויות שהצטברו במשרד החקלאות, עלה, כי עובדי גן החיות, הכניסו לחדר קירור שרקנים, וארנבות בעודם בחיים, וגרמו למוות איטי בסבל רב ובקור מקפיא.

שרקנים וארנבים, נמצאים בגן החיות ב’פינת החי’. בשל קצב ההתרבות המהיר שלהם, מדי פעם, מועברים חלק מהצאצאים למאכל לחיות הגן האחרות. על פי חוק צער בעלי חיים, ניתן להמית בעל חיים, בתנאי שהדבר נעשה מבלי לגרום לו סבל.

מהחקירה של יחידת הפיצו”ח במשרד החקלאות, עולה, כי מטפלים בגן, הודו שהכניסו שרקנים ועימם ארנבות כשהם חיים לחדר הקירור, וכתוצאה, מכך גרמו להם סבל מיותר וגסיסה איטית וארוכה.

שרקנים שהומתו בניגוד לחוק בגן החיות בעיר חיפה, צילום: משרד החקלאות

מנהל יחידת הפיצו”ח במשרד החקלאות, מר רואי קליגר, אמר, כי; “לאור ממצאי החקירה הקשים, ולאור ההודאות של הנחקרים במקרים המיוחסים להם, נעביר את התיק למחלקת התביעות במשרד – על מנת לפתוח בהליכים משפטיים”.

ד”ר נירית צפורי-ברקי, הממונה על פי חוק צער בעלי חיים בשירותים הווטרינרים במשרד החקלאות, אומרת, כי; “המדובר בעבירה חמורה על חוק צער בעל חיים, ואנו רואים זאת במלוא חומרת הדין. השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות קוראים לציבור, להמשיך ולדווח לנו על כל מקרה של חשד להתעללות או התאכזרות לבעל חיים. כל פנייה נבדקת, ומטופלת”.

דפנה יוריסטה, דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; “פניות בנושא, ניתן להעביר אל מחלקת צער בעלי חיים, ב-שירותים הווטרינרים במשרד החקלאות, באמצעות: דוא”ל אלף welfare@moag.gov.il או לפקס’; 03-9681661. פרטים נוספים באתר האינטרנט של משרד החקלאות ופיתוח הכפר.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן