דת | יהדות

בית העלמין ירקון, שר הדתות יעקב מרגי: בנייני הקבורה הראשונים יושלמו עד סוף שנת 2012

0
0

שלושת בניני הקבורה הראשונים, יספקו כ-35 אלף מקומות קבורה. הללו יפתרו את מצוקת הקבורה בגוש דן לחמש השנים הקרובות ◄ 3 שיטות הקבורה החדשות שיוצעו לתושבי גוש דן; משפחתית, רמה, ו-סהנדרין ◄ שר הדתות יעקב מרגי; “הרגענו המצב – אבל אנחנו חייבים להמשך לאתר קרקעות ייעודיות להמשך הקבורה בגוש דן”.
בית העלמין ירקון, שר הדתות יעקב מרגי: בנייני הקבורה הראשונים יושלמו עד סוף שנת 2012
בית העלמין ירקון, שר הדתות יעקב מרגי: בנייני הקבורה הראשונים יושלמו עד סוף שנת 2012

עד סוף שנת 2012, יושלמו שלושת מבני הקבורה הרוויה בבית העלמין ירקון, אשר יכילו כ- 35 אלף קברים. המבנה הגדול ביותר מבין בנייני הקבורה יקרא בניין “גפן”, והוא יכיל 12,545 מקומות קבורה. בניין “תמר”, עתיד להכיל כ-10,901 מקומות קבורה, והבניין השלישי, בניין “רימון”, יכיל 12,020 מקומות. שני הבניינים הראשונים, תוכננו ע”י האדריכל טוביה שגיב, ואילו על תכנונו של בניין “רימון”, הופקד איתן רונאל.

עלות הקמת שלושת המבנים, תעמוד על כ-190 מיליון שקלים, כאשר בניית בניין “גפן”, לבדו תעלה כ-73 מיליון שקלים.

מרבית המבנים, יהיו בני 4 קומות, והם יבנו בעיצוב מפואר במיוחד, אשר ייתן את כל הכבוד הראוי לנפטרים. ברובם, יהיו מעליות, ו’תחנות מידע ממוחשבת’ שבאמצעותם אפשר יהיה לאתר בקלות את מקום הקבר.

בין היתר, ישולבו בבניין צמחיה ארץ ישראלית עשירה, תאורה טבעית, ריצוף משולב, ועוד. הבניינים החדשים, יהיה נגיש באופן מלא ל-נכים.

שלושת המבנים הם השלב הראשון בתוכנית גדולה יותר להקמת 17 מבנים בבית העלמין ירקון, אשר יכילו מקום ל-200,000 נפטרים.

היום (שלישי), התקיים ב’בית העלמין ירקון’, סיור של ’וועדת השרים לענייני קבורה’, שעמדה על קצב התקדמות הבניה. בין השאר, נכחו בסיור שר הדתות מר מרגי, וכן שר המשפטים מר יעקב נאמן, אלהם הצטרף סגן שר הבריאות מר יעקב ליצמן.

בסיור אמר שר הדתות מר מרגי, כי; “לעת הזאת, הרגענו את המצב אבל אנחנו חייבים להמשיך לאתר קרקעות יעודיות. אנחנו יודעים שלא כל האוכלוסיות במדינה בעד קבורה רוויה, ולהם נצטרך להמשיך ולחשוב על מענה ראוי”.

בית העלמין ירקון: בניין הקבורה גפן, בנייני הקבורה הראשונים, תוכננו על ידי האדריכל טוביה שגיב, ועל תכנונו של בניין רימון, הופקד איתן רונאל

השר מרגי, ציין, כי ישנו עוד דבר שנצטרך לתת עליו את הדעת הוא העלויות הגבוהות של קבורה רוויה. מבין העלות שעומדת על 180-190 מיליון ש”ח, כאשר משרד הדתות, יממן 70 מיליון ש”ח, והשאר המימון יגיע מ”חברה קדישא”.

במהלך הסיור, הוצגו לשרים שלושת הצורות הקבורה החדשות, אשר מרבית תושבי גוש דן, יקברו בהם בתקופה הקרובה; משפחתית, רמה, ו-סנהדרין;

● ’קבורת רמה’, הינה קבורה על משטח בטון שנתמכת על ידי עמודים (כמו מרפסת) ומחוברת להר בצידה דבר שיוצר משטחים מדורגים וכך קוברים בכמה קומות של שטחים.

● ’קבורה סהנדרין’, מתבצעת בתוך אולמות קבורה שנבנו על פי כל כללי ההלכה היהודית. הנפטר מוכנס על ידי מיטה מיוחדת לתוך כוך כדוגמת “קבורת הסנהדרין”, שנחשפו בירושלים ובמקומות נוספים ברחבי הארץ. את המצבה (לוח השיש), מקימים על פתח הכוך.

אברהם מנלה, מנהל חברה קדישא תל אביב; “הרחבת בתי העלמין באזור תל אביב, היא הפתרון הטוב ביותר וההומאני ביותר, לאלו הגרים באזור, ולא רוצים להרחיק על מנת לבקר את יקיריהם אשר נפטרו. לא מעט אנשים לא רוצים או לא יכולים לנסוע מרחקים, ולכן, הפתרון של ’קבורה רוויה’, הוא הפתרון האידיאלי”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן