רכב | אוטו | דו גלגלי

מכון התקנים: תקן למראות קדמיות שיכסו שדה הראייה ה”מת” של נהגי משאיות ואוטובוסים

0
0

דני גולדשטין, מנכ”ל מכון התקנים הישראלי, על התקן הישראלי ת”י 6229; “ברכבים גדולים לנהג אין אפשרות לראות את המתרחש מתחת לשמשה הקדמית. עובדה זו גרמה לכך שהולכי רגל, בעיקר ילדים, נפגעו ממשאיות, מאוטובוסים או מרכב הסעות. אין ספק שחשיבות התקן ברורה, ומשמעותו היא הצלת חיים”.
מכון התקנים: תקן למראות קדמיות שיכסו שדה הראייה ה
מכון התקנים: תקן למראות קדמיות שיכסו שדה הראייה ה”מת” של נהגי משאיות ואוטובוסים

מכון התקנים הישראלי, פרסם להערות הציבור את התקן הישראלי ת”י 6229, “מראות לרכבי משא ולאוטובוסים”, שיזם אגף הרכב במשרד התחבורה.

תקן זה, מסייע לפתרון בעיית השטח ה”מת”, הנמצא בחזית של כלי רכב גדולים, כגון; אוטובוסים, משאיות ורכב להסעות תלמידים. שטח זה מוגדר כאזור סיכון גבוה להולכי רגל העוברים לפני כלי הרכב הגדולים.

כיום מותקנות מראות קדמיות בחלק מכלי הרכב הגדולים, וחסרות דרישות המסדירות את הנושא.

התקן הישראלי ת”י 6229, מגדיר את סוג המראות הנדרשות לכיסוי השטח המת, על סמך תקינה אירופית, וקובע, כי מראות קדמיות, יהיו הכרחיות ל’בטיחות הולכי רגל’ בקרבתם של כלי רכב גדולים.

דני גולדשטין, מנכ”ל מכון התקנים הישראלי; “ברכבים גדולים, לנהג, אין אפשרות לראות את המתרחש מתחת ל’שמשה הקדמית’. עובדה זו, גרמה לכך, כי; הולכי רגל, בעיקר ילדים, נפגעו ממשאיות, מאוטובוסים או מרכב הסעות. אין ספק שחשיבות התקן ברורה, ומשמעותו היא הצלת חיים”.

התקן, נמצא באתר של מכון התקנים הישראלי, הציבור מוזמן לשלוח את הערותיו לתקן עד ל-22.6.12.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן