קיבוץ

התנועה הקיבוצית: כ-250,000 חברי קיבוצים ואורחיהם בטקסי הבאת הביכורים בקיבוצים

0
0

מזכיר התנועה הקיבוצית, זאב (ולוולה) שור; “בחג הביכורים בקיבוץ, באים לידי ביטוי מרכיבי הקיבוץ- הקהילתי והכלכלי, תוך שילוב הדורות ושמירת המורשת המזוהה עם הקיבוץ מאז ראשיתו ◄ תפוקת החקלאות בקיבוצים, מסתכמת בכ-6 מיליארד ₪ ◄ הקיבוצים מעבדים 2.2 מיליון דונם שטחים חקלאיים.
התנועה הקיבוצית: כ-250,000 חברי קיבוצים ואורחיהם בטקסי הבאת הביכורים בקיבוצים
התנועה הקיבוצית: כ-250,000 חברי קיבוצים ואורחיהם בטקסי הבאת הביכורים בקיבוצים

כ-250,000 חברי קיבוצים ואורחיהם, צפויים ישתתפו בסוף השבוע, בטקסי הבאת הביכורים בקיבוצים. חג השבועות, נחגג בקיבוצים בטקסים המוניים, בהם מושם דגש מרכזי על החקלאות, והפעילות החקלאית של הקיבוץ.

הקיבוצים, רואים בחג הביכורים, הזדמנות להפגין את ההישגים החקלאיים של השנה החולפת מהיבטי תפוקות והכנסה כספית, ומציגים את תנובת הענפים, ביניהם; גידולי השדה, שלחין, מטעי הבננות, אבוקדו, זיתים, תנובת הרפת, הפטם, ו-הלול.

אביב לשם, דובר התנועה הקיבוצית, מסר לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; “באירועים המסורתיים בחג, מתקיימים; תהלוכת כלים חקלאיים, תהלוכת הבאת הביכורים לבמה המרכזית, מסכת חג קיבוצית עם ריקודים, ומתן תעודות הוקרה לעובדים וענפים מצטיינים, ובחלק מן הקיבוצים, עולות מסכת חג, בנוסח תנ”כי ברוח עכשווית.

מסורת נוספת ומרגשת היא הצגתם על הבמה המרכזית של תינוקות אשר נולדו בקיבוץ, בשנה החולפת מאז חג השבועות הקודם. מנתוני מטה התנועה הקיבוצית, עולה, כי בשנה שעברה, נולדו כ-2,000 תינוקות בקיבוצים.

בשנים האחרונות, מציגים בקיבוצים, לצד ביכורי החקלאות, גם “ביכורים” לא חקלאיים שמיוצרים בקיבוץ, למשל; תוצרי מפעל התעשייה, או עסקים קטנים בקיבוץ, בתחומי; מזון, הסעדה, אומנות, רפואה אלטרנטיבית, הלבשה, ועוד.

זאב (ולוולה) שור

מזכיר התנועה הקיבוצית, מר זאב (ולוולה) שור; “בחג הביכורים בקיבוץ, באים לידי ביטוי מרכיבי הקיבוץ – הקהילתי והכלכלי, תוך שילוב הדורות, ושמירת המורשת המזוהה עם הקיבוץ מאז ראשיתו, ייצור עצמי ובעלות משותפת של החברים באמצעי הייצור, בנכסים ובהכנסות”.

הקיבוצים בשנת 2012; כ-70% מהקיבוצניקים, מתגוררים בקיבוצים בצפון הארץ, ובדרומה. אוכלוסיית הקיבוצים, מונה 141,000 נפשות, והיא הגדולה ביותר מאז ראשית ההתיישבות הקיבוצית.

סך כל ערך ’הייצור החקלאי’ בקיבוצים, הסתכם בשנה שעברה בכ-6 מיליארד ₪. הענפים המובילים, הם; רפת חלב, גידולי שדה, פירות והדרים, בקר, ו-פטם.

הקיבוצים, מעבדים למעלה מ-2 מיליון דונם קרקע חקלאית, מרביתה לגידולי שדה, מרעה, ו-מטעים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן