מוזיקה

רובין גיב (Brothers Gibb), כוכב להקת בי ג’יז (Bee Gees), מת בגיל 62 ממחלות סרטן

0
0

להקת “הבי ג’יז” הבריטית, שלישיית האחים, עימה נמנה רובין גיב, ואחיו ברי, ו-מוריס, נחשבה מלהקות הפופ הגדולות בכל הזמנים אשר ייחודה הבולט היה גם קולות גבוהים והמיוחדים שהשמיעו ◄ בין שיריה; Stayin’ alive ו you should be dancing.
רובין גיב (Brothers Gibb), כוכב להקת בי ג’יז (Bee Gees), מת בגיל 62 ממחלות סרטן
הזמר רובין גיב מלהקת בי ג’יז’ מת בגיל 62, לאחר מאבק ממושך במחלות סרטן

הזמר רובין גיב (Brothers Gibb), כוכב להקת בי ג’יז (Bee Gees), מת אתמול (ראשון), בגיל 62, ממחלות סרטן, (סרטן הכבד, וכן המעי הגס שבעטיו עבר בימים האחרונים ניתוח מעיים), שנתגלו לפני כשנתיים נאבקו גיב בסרטן המעי הגס, ו-סרטן הכבד, תחילה סיפר הזמר הבריטי, על “התאוששות יוצאת דופן” לאחר שעבר סדרה של טיפולים וניתוחים, אבל סרטן הכבד, נוסף התגלה אצלו, וגרם להתדרדרות שעליה נוספה דלקת ריאות שחתמה את גורלו.

משפחת גיב, מוכת טרגדיות רבות בעברה. האח של הזמר רובין הזמר אנדי גיב מת בשנת 1988, כשהיה רק בגיל 30, הוא ומוריס התאום, נולד על האי מאן להורים אנגלים ב -22 בדצמבר 1949, שלוש שנים’ לאחר מכן, אחיו בארי. האח מוריס, מת בשנת 2003.

הלילה, ביקשו בני משפחת גיב, כי בשלב זה הקשה המאוד עבורם, תשמר פרטיותם.

הזמר הבריטי, גיב, נולד במנצ’סטר, אנגליה, בשנת 1949, יחד עם אחיו התאום מוריס. (כאשר מוריס, נפטר בשנת 2003, מסיבוכים של המעי.

בבריטניה, מדווחים הלילה על צער גדול עם הסתלקותו של הזמר רובין, שהקריירה שלו החלה במסצ’וסטס, כבר כשהיה בן 17, ונחשב לאחד הקולות הטובים ביותר במוזיקה. רובין יו גיב – (נולד ב-22 בדצמבר 1949). בנוסף לתואר האבירות, קיבל תואר דוקטור לשם כבוד מהאוניברסיטה למוזיקה במנצ’סטר, יחד עם אחיו, בארי.

להקת “הבי ג’יז” הבריטית, שלישיית האחים, עימה נמנה רובין גיב ואחיו ברי, ומוריס, נחשבה מלהקות הפופ הגדולות בכל הזמנים אשר ייחודה הבולט היה גם קולות גבוהים והמיוחדים שהשמיעו.

הלהקה, זכתה גם להצלחה ענקית; ה’בי ג’יז (Bee Gees)’, היה הרכב פופ – דיסקו אוסטרלי-בריטי, מצליח מאד בשנות ה-60, וה-70. שם ההרכב הוא למעשה ראשי התיבות ’האחים גיב’ (Brothers Gibb) שהם; רובין, מוריס, ו-בארי גיב.

הלהקה השפיעה רבות על תרבות הדיסקו בעולם, למרות שנחשבה גם ללהקת רוק קל. הופעות בולטות של הלהקה היו בסרטים כגון; מועדון הלבבות הבודדים של הסמל פפר (על פי האלבום Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band), שיגעון המוזיקה, וכתיבת שיר הנושא לסרט ’גריז’ בכיכובם של ג’ון טרבולטה, ו-אוליביה ניוטון-ג’ון. לפני כ-4 שנים, הגיע רובין גיב, הגיע לביקור בארץ ישראל, ואף התארח במופע של הזמר אביב גפן.

חברי ההרכב בי ג’יז (Bee Gees)

חברי ההרכב היו שלושת האחים לבית גיב, הם; בארי, מוריס, ורובין, שנולדו באנגליה, אך היגרו לאוסטרליה בילדותם;

בי ג’יז, בימים מאושרים

● בארי אלן קומפטן גיב – (נולד ב-1 בספטמבר 1946). נחשב למנהיג הלהקה. כותב השירים העיקרי, המלחין והמפיק של רוב תקליטי הלהקה. ב-2004, קיבל תואר דוקטור לשם כבוד מהאוניברסיטה למוזיקה במנצ’סטר. כתב את המוזיקה לסרט גריז.

● רובין יו גיב – (נולד ב-22 בדצמבר 1949). בנוסף לתואר האבירות, קיבל תואר דוקטור לשם כבוד מהאוניברסיטה למוזיקה במנצ’סטר, יחד עם אחיו, בארי.

● מוריס ארנסט גיב – (נולד ב-22 בדצמבר 1949, נפטר ב-12 בינואר 2003). צעיר מאחיו התאום, רובין, ב-35 דקות. היה נשוי לכוכבת הפופ, לולו. ניגן בגיטרה בס, גיטרה ובקלידים. נפטר מדום לב.

◄ היסטוריה

שלושת האחים גיב, נולדו באי מאן וגדלו במנצ’סטר במשפחה מוזיקלית. ב-1958, היגרו הוריהם לבריזביין באוסטרליה ומשם לסידני. להקת הבי ג’יז, החלו להקליט סינגלים ובשנת 1966, הפכו ללהקה מספר אחת באוסטרליה. הלהיט המצליח ביותר של הלהקה היה Spicks and specks שהגיע לפסגת המצעד המקומי.

הבי ג’יז, הושפעו רבות מן הפלישה הבריטית בה יוצרי רוק’נ’רול רבים מבריטניה, חצו את האוקיינוס האטלנטי, והחלו להופיע ולהשפיע על המוזיקה בארצות הברית וכבשו את מצעד הפזמונים בארצות הברית.

בשנת 1967, עברו הבי ג’יז בחזרה לבריטניה. האמרגן רוברט סטיגווד, איתר אותם וארגן להם חוזה הקלטה בחברת Polidor. להיטם Spicks and specks, הוצא כסינגל ראשון, אך לא נכנס למצעד. היה זה הסינגל הבא New York mining disaster 1941, שהפך אותם למצליחים משני צידי האוקיינוס האטלנטי. בשנתיים הבאות, הוציאו הבי ג’יז להיט אחרי להיט עד שבמרץ 1969, גרם המתח הפנימי לפיצול בלהקה.

רובין גיב, פרש לקריירת סולו והגיע למקום השני במצעד הבריטי עם Saved by the bell בעוד שהסינגל של שני אחיו Tomorrow tomorrow לא זכה להצלחה משמעותית. בתחילת שנות ה-70, לאחר להיט אחד גדול; Don’t forget to remember, וכמה להיטים בינוניים התחילו גם ברי ומוריס להתרכז בקריירת סולו אבל עד מהרה גילו השלושה שכל אחד לחוד אינו יכול להתחרות בהצלחה המשולשת ובדצמבר 1970 התאחדו השלושה מחדש.

רובין גיב, כוכב להקת בי ג’יז

רק בשנת 1975, חזרו הבי ג’יז להצליח בגדול. הלהיט Jive talking החזיר אותם לצמרת המצעד הבריטי ולמקום הראשון במצעד האמריקאי. היה זה הראשון משמונה להיטים שכבשו את הפסגה בארצות הברית בחמש השנים הבאות, כששניים מהם Night fever, ו-Tragedy, הגיעו גם למקום הראשון בבריטניה.

בין שירי הדיסקו המפורסמים של הלהקה היו; Stayin’ alive, ו-you should be dancing. תרמה להצלחה ההשתתפות עם שבעה שירים בפסקול הסרט שיגעון המוזיקה (Saturday night fever) שצעד 18 שבועות בראש המצעד הבריטי ו-25 שבועות בראש המצעד האמריקאי ומכר למעלה מ-30 מיליון עותקים בעולם.

בעקבות ההצלחה השתתפו הבי ג’יז בסרטו של רוברט סטיגווד מועדון הלבבות הבודדים של הסמל פפר המבוסס על שירי הביטלס. כמו כן, כתב בארי גיב באותה שנה את שיר הנושא לסרט גריז, בביצועו של פרנקי ולי שהגיע לראש המצעד האמריקאי. הקשר הקולנועי של הבי ג’יז נמשך ב-1983, בסרט ההמשך Staying alive שהתבסס על להיטם המצליח מ-1978. הבי ג’יז, נגנו 50 שנים ברצף, והן בין הלהקות הכי מצליחות אי פעם (הביטלס, הבי ג’יז, אלביס, פול מקרטני, ו-מייקל ג’קסון).

בשנות השמונים עשה בארי גיב ביחד עם הזמרת ברברה סטרייסנד שני להיטים Woman in Love, ו-GUILTY. להקת הבי ג’יז, היו להקה שהשפיעה רבות על המוזיקה העולמית, וכונו “מלכי הדיסקו”. הם זכו ב-7 פרסי “גראמי” וזכו להיכנס להיכל התהילה של הרוקנ’רול.

שירתם, שאופיינה בהרמוניה של קולות גבוהים, הפכה עם השנים לקלסיקה. ברצף של שירי דיסקו קליטים ומרגשים עזרו הבי ג’יז לעצב את פני המוזיקה של שנות ה-70. למעשה התחילה הקריירה המוזיקלית שלהם עוד בשנות ה-60, ונמשכת לתוך לשנות ה-2000.

הבי ג’יז, דורגו במקום ה-12 הלהקות המוצלחות ביותר בעולם, על ידי מגזין הרוק “רולינג סטון”. שיא הקריירה שלהם הייתה כאשר המכירות עומדים כעת על למעלה מ- 220 מיליון תקליטים ותקליטורים (דיסקים), ברחבי העולם, מה שהפך אותם בין הנמכרים ביותר בכל הזמנים. חלק מהמידע אודות להקת בי ג’יז, הובא מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן