רפואה דחופה

מרכז הרפואי זיו: הזמזומים באוזן, התגלו כחרק מעופף גדול שחדר לאוזנו של פועל התאילנדי

0
0

ד”ר פיטר גילבי, מנהל מחלקת אף אוזן גרון במרכז הרפואי זיו; “אירועים מסוג זה בהם חודרים חרקים לאוזניים אינם נדירים, אך מקרה של חרק בגודל כה גדול הוא נדיר”.
מרכז הרפואי זיו: הזמזומים באוזן, התגלו כחרק מעופף גדול שחדר לאוזנו של פועל התאילנדי
מרכז הרפואי זיו: הזמזומים באוזן, התגלו כחרק מעופף גדול שחדר לאוזנו של פועל התאילנדי

אל חדר המיון במרכז הרפואי זיו בעיר צפת, הגיע פועל תאילנדי מאחד המושבים בגליל כאשר הוא סובל מכאבים עזים ורעשי זמזום באוזנו השמאלית. הפועל שהיה במצוקה גדולה נבדק על ידי ד”ר סער אוחיון ממחלקת אף אוזן גורן באמצעות מיקרוסקופ, אשר גילה, כי לאוזנו של הפועל חדר חרק שחור גדול במיוחד, שזמזם ופרפר בכנפיו והוא שגרם לכאב הרב וקולות הזמזום המוזרים. באמצעות מלקחיים מיוחדות שלף ד”ר אוחיון את החרק מאוזנו של הפועל ונדהם לגלות את גודלו החריג – סנטימטר וחצי.

לאחר בדיקה יסודית, כי החרק, הוצא בשלמותו מן האוזן ושטיפתה בחומר חיטוי על מנת למנוע זיהומים, ווידא הצוות הרפואי, כי הפועל חש בטוב והוא שוחרר לביתו.

ד”ר פיטר גילבי, מנהל מחלקת אף אוזן גרון במרכז הרפואי זיו, אומר, כי; “אירועים מסוג זה בהם חודרים חרקים לאוזניים אינם נדירים, אך מקרה של חרק בגודל, כה גדול הוא נדיר.

“אנו נתקלים מדי פעם במקרים בהם זבובים או חרקים קטנים אחרים חודרים לאוזניים, זה מאוד לא נעים למטופל ומצריך שליפה מהירה של החרק. חרק בגודל של סנטימטר וחצי, זה מקרה נדיר ביותר שיכול לגרום לכאבים חזקים מאוד ואי נעימות רבה” – הוסיף, ד”ר גילבי.

“חרקים אשר חודרים לאוזן עלולים למות בתוך האוזן או להטיל בה ביצים ולכן, יש להוציאם בהקדם… במידה והנכם חשים, כי חרק, חדר לאוזנכם יש להגיע בהקדם לחדר מיון קרוב על מנת לשלוף אותו החוצה. במידה והחרק לא יוצא בהקדם עלולים להיווצר באוזן דלקות וזיהומים קשים”, סיכם ד”ר גילבי.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן