חדשות בריאות

משרד הבריאות: וועדת הכספים, אישרה הצווים לצמצום העישון ונזקיו

0
0

בהתאם לצו, הועלה המס על טבק ל-נרגילה ב-130% באופן מיידי (נכנס לתוקף כבר לפני כחודשיים) ובתוך 3 שנים העלאת המס תסתכם ב-500%, המשמעות מבחינת המחיר היא העלאה מכ-10 ₪ לחפיסת טבק לנרגילה מלפני כחודשיים ועד למחיר של כ-35 ₪ בתוך 3 שנים ◄ יצומצם הפטור על סיגריות ב”דיוטי פרי” מ-2 פקטים לאחד בלבד.
משרד הבריאות: וועדת הכספים, אישרה הצווים לצמצום העישון ונזקיו
משרד הבריאות: וועדת הכספים, אישרה הצווים לצמצום העישון ונזקיו

וועדת הכספים בכנסת, אישרה הבוקר (שני), את הצווים של שר האוצר דר’ יובל שטייניץ בהמלצת סגן שר הבריאות ח”כ הרב יעקב ליצמן, שהוצאו בהתאם לתוכנית הלאומית לצמצום העישון ונזקיו (ועדה שהוקמה על ידי מנכ”ל משרד הבריאות), לפיהם יועלה משמעותית נטל המס על טבק לנרגילה ומוצרי טבק נוספים וכן יצומצם הפטור על סיגריות ב”דיוטי פרי” מ-2 פקטים לאחד בלבד.

אישור זה של הוועדה ניתן רק בישיבה הרביעית שקיימה הוועדה בנושא, לאחר שבשלוש הישיבות הקודמות לא נמצא רוב לבקשת שר האוצר, ו-משרד הבריאות, עקב לחצים כבדים שהפעילו חברות הטבק וזכיין ה’דיוטי פרי’ חברת “ג’יימס רצ’רדסון” על חברי הכנסת.

בהתאם לצווים החדשים, הפטור על ייבוא מוצרי טבק, ואלכוהול בדיוטי פרי, יינתן רק למי שגילו מעל ל-18 שנה, והפטור יצומצם מ-2 פקטים (400 סיגריות) לפקט אחד בלבד (200 סיגריות) החל מה-1 באפריל 2013.

עישון נרגילות, היא תופעה שהפכה נפוצה בשנים האחרונות בקרב בני נוער. נזקי העישון אף עולים בחומרתם על עישון סיגריות, ונמצא גם קשר ברור בין עישון נרגילות בקרב בני נוער ומגוון התנהגויות סיכון, כגון צריכת אלכוהול, סמים, והתנהגות אלימה.

בהתאם לצו, הועלה המס על טבק לנרגילה ב-130% באופן מיידי (נכנס לתוקף כבר לפני כחודשיים), ובתוך 3 שנים העלאת המס תסתכם ב-500%, המשמעות מבחינת המחיר היא העלאה מכ-10 ₪ לחפיסת טבק לנרגילה מלפני כחודשיים ועד למחיר של כ-35 ₪, בתוך 3 שנים.

בנוסף, הועלה נטל המס על מוצרי טבק נוספים, כדוגמת סיגרים, וסיגריות.

צעד זה, מצטרף לצעדים נוספים מהשבועות האחרונים שהוביל משרד הבריאות ליישום התוכנית הלאומית לצמצום העישון ונזקיו, בהם הגבלות נוספות על עישון במקומות ציבוריים ואישור הממשלה להצעת משרד הבריאות לתיקון חוק הגבלת הפרסומת והשיווק של מוצרי טבק, המבקש לאסור לחלוטין פרסומות למוצרי טבק, סימון מוצרי טבק באזהרות הכוללות תמונות של נזקי העישון, החמרת האכיפה של איסור מכירת מוצרי טבק לקטינים, ועוד.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן