צער בעלי חיים

משרד החקלאות, פינה משפחה של כלבי פיטבול, שהוחזקה בתנאים קשים ובניגוד לחוק

0
0

הכלבים, הוחזקו בתנאים קשים, אוזניהם נחתכו, הם לא היו מחוסנים, ללא שבב וללא רישיון ◄ הכלבים, גם היו לא מסורסים ומעוקרים, כמתחייב ב’חוק לכלבים’ המשתייכים לשמונת הגזעים המסוכנים ◄ משרד החקלאות, החליט לפנות את הכלבים למתקן מוגן של המשרד לטיפול, ונגד בעל הכלבים, יפתחו הליכים משפטיים.
משרד החקלאות, פינה משפחה של כלבי פיטבול, שהוחזקה בתנאים קשים ובניגוד לחוק
משרד החקלאות, פינה משפחה של כלבי פיטבול, שהוחזקה בתנאים קשים ובניגוד לחוק

אין ספק שמדובר במשפחה אחת לא מאושרת… צוות האכיפה של משרד החקלאות, הכולל את עוזר הממונה על פי חוק צער בעלי חיים, פקחי יחידת הפיצו”ח (פיקוח צומח וחי) במשרד החקלאות ייעודים לנושא צער בעלי חיים בשיתוף המחלקה הווטרינרית בעיר ראשון לציון, יצאו אתמול (ד’) לבית בעקבות תלונה שהתקבלה במשרד, אודות משפחה של כלבים, שהוחזקה בתנאים קשים ובניגוד לחוק.

דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר, הגב’ דפנה יוריסטה, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; “הצוות האכיפה של משרד החקלאות, הגיע אל הבית מצוידים בצו חיפוש, ונדהמו לגלות במקום, הרבה יותר מהתלונה המקורית שהגיעה למשרד.

בבית, נמצאו באחד החדרים; כלבת פיטבול, לאחר המלטה, חתוכת אוזניים וכלב פיטבול, בוגר לא מסורס, שניהם ללא שבב, ולא מחוסנים נגד כלבת, וכמובן ללא רישיון, כמתחייב בחוק.

בנוסף, נמצאו חמשת גוריה של הכלבה, שעל פי הערכת המשרד בני 6 שבועות. כל משפחת הכלבים, הוחזקה בתוך חדר לא מאוורר, חשוך לחלוטין, מצחין ומטונף בצואה ושתן, בהם התבוססו הכלבים.

ד”ר נירית צפורי-ברקי, הממונה על פי חוק צער בעלי חיים בשירותים הווטרינרים במשרד החקלאות; “התנאים בהם נמצאו הכלבים, אינם תנאים הולמים לאחזקת בעלי חיים, וכתוצאה מהם סובלים הכלבים מהתעללות והזנחה יומיומיות קשות.

בנוסף, בעל הכלבים, ביצע מספר עבירות, ראשית הכלבים לא היו מחוסנים, ללא שבב וללא רישיון. לא מסורסים, ומעוקרים, כמתחייב בחוק לכלבים המשתייכים ל-8 הגזעים המסוכנים; פיטבול, ביניהם. ואם כל זה לא מספיק הכלבים, סבלו מהזנחה והתעללות, לרבות חיתוך האוזניים”.

משרד החקלאות, החליט לפנות את הכלבים למתקן מוגן של המשרד לטיפול, ונגד בעל הכלבים, יפתחו הליכים משפטיים.

בעל הכלבים, עבר על חוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים), תשנ”ד-1994, לפיו; לא יענה אדם בעל חיים, לא יתאכזר אליו ולא יתעלל בו בדרך כלשהי, לא יבצע אדם בבעל חיים חיתוך ברקמה חיה למטרות נוי.

ד”ר נירית צפורי-ברקי, הממונה על פי חוק צער בעלי חיים בשירותים הווטרינרים של משרד החקלאות; “המדובר בעבירה חמורה על חוק צער בעל חיים, ואנו רואים זאת במלוא חומרת הדין. השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, קוראים לציבור להמשיך ולדווח לנו על כל מקרה של חשד להתעללות או התאכזרות לבעל חיים. כל פנייה נבדקת ומטופלת”.

פניות בנושא, ניתן להעביר אל מחלקת צער בעלי חיים בשירותים הווטרינרים במשרד החקלאות, באמצעות; דוא”ל אל; welfare@moag.gov.il או לפקס; 03-9681661.

פרטים נוספים באתר האינטרנט של המשרד; משרד החקלאות – דיווח על הזנחה / התעללות בבעלי חיים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן