מדינת ישראל בת 64

יום העצמאות: מדליקים מנגלים, במרפסת ביתכם, אתם עלולים להדליק את השכנים

0
0

“עושים על האש”, או בשפת היום ממנגלים, במרפסת ביתכם, תמיר מינץ, יו”ר האיגוד הישראלי לניהול בתים ומבנים ובעלים של חברת הניהול מ.מ.מ אחזקות, מזהיר, ומציע דרכים אדיבות לצמצום סכסוך שכנים” ◄ באופן עקרוני אין חוק שאוסר על עריכת מנגלים במרפסות בבתים משותפים.
יום העצמאות: מדליקים מנגלים, במרפסת ביתכם, אתם עלולים  להדליק את השכנים
יום העצמאות: מדליקים מנגלים, במרפסת ביתכם, אתם עלולים להדליק את השכנים

אם אתם מתכננים למנגל במרפסות ביתכם המשותף ב’יום העצמאות’, אתם בהחלט עלולים להביא לסכסוכי שכנים – כך מזהיר, האיגוד הישראלי לניהול בתים ומבנים לרגל יום העצמאות; “חג העצמאות של מדינת ישראל, הוא גם יום המנגלים הגדול. כולם “עושים על האש”, יש אלה שחייבים לצאת לפארק, להרגיש אווירת הטבע ועריכת הפיקניק, ויש כאלה המעדיפים את המנגל ב… מרפסת בבית. בלי כל הרעש והמולה מסביב.

בשנים האחרונות, חזר הטרנד של המנגלים במרפסות הבתים המשותפים. מתברר, כי הבניה החדשה בישראל שבה נבנות דירות עם מרפסות גדולות הנעות בין 12 מ”ר ל-20 מ”ר, אשר מאפשרות עריכת “פיקניק ביתי”.

הבעיה הגדולה כאן היא הפרעת מנוחת השכנים, שנשארים בבית. לא נעים לסגור חלונות, עקב העשן המחניק שעולה מהמרפסת, הרעש, וכמובן; זיהום האוויר.

תמיר מינץ, יו”ר האיגוד הישראלי לניהול בתים ומבנים* ובעלים של חברת הניהול מ.מ.מ אחזקות, מספר על סכסוכי שכנים שנגרמו בעבר כתוצאה מה’מנגלים’, לדבריו; “במהלך השנים נתקלתי במספר רב של סכסוכי שכנים שנבעו מעריכת “מנגלים” במרפסת אשר הפריעה את מנוחתם של השכנים”.

מינץ, מדבר בכנות ואינו מסתיר אמת עגומה; “באופן עקרוני אין חוק שאוסר על עריכת מנגלים במרפסות בבתים משותפים. אנחנו, בתוקף סמכותנו כחברת ניהול של הבניין, רשאים לאסור מנגלים באזורים המשותפים של הבניין, כגון; הלובי, או רחבת החצר מסביב לבניין, אך לא בתוך בתי הדיירים.

על מנת למנוע עד כמה שניתן את סכסוכי השכנים בעקבות המנגלים, וועדי בתים רבים יחד איתנו, מכניסים סעיף של ’איסור מנגלים’ במרפסות, בתקנון הבניין. אני לא יכול להגיד שהפיתרון הזה, מונע עריכת מנגלים באופן מוחלט, כיוון שאין ממש אכיפה או עונש למפר הסעיף בתקנון”.

לאלה שכבר החליטו ומתעקשים לעשות מנגל במרפסת ביום העצמאות, יו”ר האיגוד הישראלי לניהול בתים ומבנים מר תמיר מינץ, מזהיר, ומציע מספר דרכים אדיבות לצמצום “סכסוך שכנים”, על מנת להקל על השכנים;

1. אם כבר אתם עושים מנגל במרפסת, השתדלו לרכוש מנגל גז, כך העשן והריח שייצא החוצה לעבר השכנים, יהיה קטן בהרבה ממנגל של גחלים, והטעם אותו… טעם.

2. עדכנו את השכנים והגיעו איתם לאיזושהי פשרה שתהיה מקובלת על כולם. ברגע שיש הסכמה בין השכנים, גם אם זה חורג מהנוהג, ברגע שזה מוסכם על כולם, הרגשה של כולם הרבה יותר טובה.

3. להניח את המנגל בפינת המרפסת עם מאוורר, שיוביל את העשן החוצה באופן יזום למקום שהכי פחות פוגע בשכנים.

4. הקפידו על השעות בהן אתם עושים את המנגל. לפעמים הדבר שמרגיז את הדיירים יותר מכל הוא לא ריח העשן אלא המעשה עצמו בשעות לא נוחות. כלומר; בשעות הצהרים (בין 14:00 ל-16:00) או מאוחר בלילה. לכן, חשוב להקפיד שהשעות יהיו “נורמאליות” ולא יפריעו את מנוחת והשקט של השכנים.

5. בהנחה שכבר החלטתם לעשות את המנגל במרפסת, זכרו לשמור כמה שאפשר על השקט. אמנם המרפסת היא חלק מביתכם, אבל שמירה על השקט מחייבת את כל הדיירים בכל זמן במהלך השנה, על אחת כמה וכמה בזמן שהרעש הוא לא הגורם המפריע היחידי.

______

* האיגוד הישראלי לניהול בתים ומבנים בישראל, הינו הארגון היחידי שמטרתו שמירה וקידום אינטרסים של חברות הניהול והצרכנים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן