מדינה ירוקה

המשרד להגנת הסביבה: הממשלה, עוברת לירוק: תשתמש במחשבים חוסכי אנרגיה

0
0

פרויקט הרכש הציבורי הירוק, שמוביל המשרד להגנת הסביבה, עולה מדרגה ◄ נבחר ספק לנייר ממוחזר למשרדי הממשלה ◄ מעבר למחשבים, מסכים וטלוויזיות יעילות אנרגטית, יחסוך לקופת המדינה מיליוני שקלים בשנה ◄ השר גלעד ארדן; “הממשלה, לוקחת על עצמה אחריות ומיישמת במשרדיה את מה שמבקשת מהציבור”.
המשרד להגנת הסביבה: הממשלה, עוברת לירוק: תשתמש במחשבים חוסכי אנרגיה
המשרד להגנת הסביבה: הממשלה, עוברת לירוק: תשתמש במחשבים חוסכי אנרגיה

בכנס עידוד ’רכש ירוק’ על ידי המגזר הציבורי, שערך המשרד להגנת הסביבה בשיתוף האיחוד האירופי, הוצגו נתונים על החיסכון הכספי הנוצר כתוצאה מהטמעת שיקולים סביבתיים בבחירת הפריטים הנרכשים.

הכנס, הוא יוזמה אחת מני רבות שנוקט המשרד להגנת הסביבה, לקידום נושא; “הרכש הציבורי הירוק”, בישראל, כחלק מתוכנית ’ממשלה ירוקה’ אשר מוביל המשרד להגנת הסביבה, והשתתפו בו; נציגי צה”ל, השלטון המקומי, אנשי רכש, ועוד.

כך, למשל, במכרז לרכישת מחשבים שהוציא מינהל הרכש הממשלתי, הוטמעו דרישות ותקנים של יעילות אנרגטית (בהמשך להחלטת הממשלה, מס. 3261 (חכ/69), מיום 13.3.2008), ובכך הושג חיסכון כספי של כ-900 אלף ₪ בשנה.

בתחילת החודש, בחר מינהל הרכש של המדינה בחברת קרביץ, לספקית נייר ממוחזר למשרדי הממשלה.

מנתוני המשרד להגנת הסביבה, עולה, כי רכישת מסכי מחשב למשרדי הממשלה, תחסוך מיליוני שקלים בשנה. סכום דומה, תחסוך המדינה אם תרכוש מסכי טלוויזיה יעילים אנרגטית.

מלבד החיסכון הכספי, רכש מסכי מחשב חדשים למשרדי הממשלה, יתרום להפחתת זיהום האוויר, צמצום פליטת גזי החממה, ולשיפור איכות החיים.

המשרד להגנת הסביבה, ממשיך לקדם ולהרחיב את הרכש הציבורי הירוק למוצרים אלה ונוספים.

השר להגנת הסביבה, מר גלעד ארדן, אמר בעקבות החלטה משרדו לקידום נושא, כי; “הרכש הציבורי הירוק”, בישראל, כחלק מתוכנית ’ממשלה ירוקה’, כי; “אני שמח שהצלחנו להטמיע שינוי התנהגות גם במנגנון הממשלתי שמבין כעת שלהטמעת שיקולים סביבתיים בקבלת החלטות יש תועלת כלכלית…”.

השר ארדן, סיכם, ואמר; “הממשלה, לוקחת על עצמה אחריות ומיישמת במשרדיה את מה שמבקשת מהציבור – שינויים קטנים, אך משמעותיים בהתנהגות היומיומית אשר כבר הוכח שחוסכים באנרגיה ובכספי הציבור”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן