יום הזיכרון לשואה ולגבורה

הוצגה חולצתו של הילד בן ה- 4 רפאל דנטי אשר נרצח באושוויץ

מאז פתיחתו של מבצע "לאסוף את השברים" ביום הזיכרון לשואה ולגבורה, אשתקד, נמסרו ל’יד ושם’ למעלה מ- 51,000 פריטים מתקופת השואה ◄ יו"ר "יד ושם" מר אבנר שלו, הציג אתמול (ג’) בישיבת הממשלה, נתונים ודוגמאות של פריטים שנמסרו במסגרת מבצע "לאסוף את השברים", הנמשך, הציבור הרחב, מתבקש למסור פריטים אישיים מתקופת השואה הנמצאים ברשותם ליד ושם. לפרטים; 7777-25-800-1.
0
0
יום הזיכרון לשואה וגבורה: הוצגה חולצתו של הילד בן ה-4 רפאל דנטי אשר נרצח באושוויץ
יום הזיכרון לשואה וגבורה: הוצגה חולצתו של הילד בן ה-4 רפאל דנטי אשר נרצח באושוויץ

בישיבת הממשלה שהתקיימה אתמול (ג’) הציג יו”ר יד ושם מר אבנר שלו, לקראת ’יום הזיכרון לשואה וגבורה’ תשע”ב, נתונים ודוגמאות של פריטים שמסר הציבור ל”יד ושם” בשנה החולפת במסגרת המבצע “לאסוף את השברים” – מבצע לאומי להצלת פריטים אישיים מתקופת השואה, המתקיים בשיתוף תוכנית מורשת במשרד ראש הממשלה, משרד החינוך והמשרד לאזרחים ותיקים.

מאז פתיחתו של המבצע ביום הזיכרון לשואה ולגבורה אשתקד, נמסרו ל’יד ושם’ למעלה מ- 51,000 פריטים, בהם; כ- 21,600 תצלומים, כ- 15,500 מסמכים, כ- 10,500 מכתבים, כ- 1,500 חפצים, כ- 170 יומנים וזיכרונות, כ- 320 יצירות אמנות, כ- 60 סרטים ועוד.

3,100 איש, מסרו ל”יד ושם” את הפריטים במסגרת 55 ימי איסוף מרוכזים שנערך בכל רחבי הארץ ו- 240 ימי איסוף שקיים בבתים פרטיים.

בפתיחת ישיבת הממשלה, אתמול, הציג ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, פריט מרגש שנמסר ל’יד ושם’ במסגרת המבצע “לאסוף את השברים” – חולצתו של ילד בן ה- 4 בשם; רפאל דנטי, מהעיר אתונה ביוון אשר נרצח ב’אושוויץ’. החולצה, נמסרה ע”י אחותו של רפאל, הגב’ נינה אביוב, שהיא הניצולה היחידה כמעט מכל המשפחה.

נינה, שרדה את השואה, חלק מהזמן במסתור אצל זוג יוונים מקומיים, שלימים הוכרו ’חסידי אומות העולם’, ולאחר מכן עם דודתה. אחיה רפאל, אחותה אפטימיה והוריה, נרצחו כולם באושוויץ.

מאז פתיחתו של המבצע ביום הזיכרון לשואה ולגבורה אשתקד, נמסרו ל’יד ושם’ למעלה מ- 51,000 פריטים
מאז פתיחתו של המבצע ביום הזיכרון לשואה ולגבורה אשתקד, נמסרו ל’יד ושם’ למעלה מ- 51,000 פריטים | צילום יד ושם

בסוף המלחמה, חזרה דודתה לבית המשפחה, ולקחה משם את מה שלא נבזז; מצעים, ובגדים, ביניהם חולצתו של רפאל הקטן.

נינה, הגיע לארץ ישראל ב- 1946, ורק באחרונה, כששמעה על המבצע, מסרה את הדברים לארגון יד ושם. החולצה, ביחד עם הסיפור על רפאל, יישמרו ב”יד ושם” לדורות, ויספרו את סיפורו של הילד רפאל, של משפחת דנטי, ושל הקהילה היהודית באתונה.

בידי הניצולים ובני משפחותיהם, נמצא תיעוד אישי רב שאיננו מוכר ולא נגיש לציבור הרחב. רבים מבעלי התיעוד לא מודעים לחשיבותם של החומרים שברשותם ולצורך בשימורם המקצועי. עכשיו, עדיין ניתן לאסוף את הפריטים ביחד עם הסיפור שלהם, אבל ברור לכל, כי אנו נמצאים בזמן שאול, שכן העדים, היודעים לספר מתמעטים והולכים. לכן, זהו מבצע הצלה של ממש.

מבצע “לאסוף את השברים”, נמשך, וביד ושם, קוראים לציבור הרחב למסור פריטים אישיים מתקופת השואה הנמצאים ברשותם ליד ושם. לפרטים, טל’; 7777-25-800-1.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן